1. #166
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Cut the Middleman. Daarna kunnen we het nog eens over bewijzen hebben en wat rechtvaardig is.
    ik weet het niet, jij wilt het laten afhangen van Zijn rechtvaardigheid maar ondanks je Koranstudies verbaast het mij dat je dan zo'n opmerking maakt die zoveel afwijkt van wat je opgestoken hebt. Ik snap dus niet waarom mensen verwachten dat het uiteindelijk met hen goedkomt door te vertrouwen op Allah's rechtvaardigheid... of althans, hun idee van wat rechtvaardigheid is. Vooral zij (niet-gelovigen) die de koran zowat uit hun hoofd hebben geleerd...

  2. #167
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Darkmatter1991 Bekijk reactie
    Welke bewijzen zijn dit als ik vragen mag? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.

    Maar jij gelooft dat de hel bestaat aangezien dit hoort bij jouw geloof in Allah en de beschrijving van het hiernamaals in de islamitische eschatologie. Maar hoe weet jij zo zeker dat er een continuering is van het bewustzijn na de dood en dat dit zich uit in een eeuwig voortbestaan in een paradijs of hel?

    Met de onmogelijke loterij bedoel ik dus dat het onmogelijk is te weten in welke god je dient te geloven gezien de hoeveelheid goden in de menselijke geschiedenis.
    Het bewijs is dat de Koran het woord is van Allah dat zichzelf bewijst. Als je Arabisch verstaat dan is de taal al meer dan genoeg om dat in te zien, versta je geen Arabisch dan bewijst de koran zichzelf via alle mogelijke wegen waarbij je tot de conclusie komt dat een mens 1400 jaar geleden nooit in staat is geweest om zoiets voort te brengen (geen kennis en geen techniek). Van de kleinste dingen op atoom niveau tot grootheden die de voorstellingsvermogen van de mens te boven gaat.

    Voorbeelden die de revue met Master HoBBiT gepasseerd hebben zijn:
    • De Kloppende ster
    • De vrouwelijke spin
    • De bewoner op de rug van de mug
    • De afkom van ijzer en waar het zich bevindt
    • De oceanen 700 km onder de grond
    • De bijzondere stenen 60 km onder de grond
    • De rivieren in de zeeën
    • As we speak deze topic en de lichtsnelheid
    • De Pre-frontal cortex. De gedeelte van de hersenen die de mens gebruikt om te liegen
    • De mededeling dat we niet naar de sterren kijken maar slechts waar ooit een ster was
    • De kleinste uitdagingen in de koran die de mens niet eens aankan en nooit zal aankunnen


    En zoveel meer dan dit.
    • Fysieke Letters en woorden die op zichzelf staan…
    • Hoe het midden van een midden in het midden zit en beschreven wordt.
    • Hoe de koran jou naar het verleden, het heden en de toekomst meeneemt alsof je dat allemaal voor je ziet gebeuren
    • Hoe de koran je aantoont wat je in het binnenste van je je hart verbergt
    • Hoe de koran zich voor jou doet alsof het leeft, hoort, begrijpt….



    De overtuiging van een moslim gaat het voorstellingsvermogen van een niet gelovige te boven. Ik kan jou niet uitleggen hoe ik als moslim de dingen ervaar of voor me zie gebeuren. De Koran manifesteert zich voor de moslim op een bepaalde manier die je niet kunt omschrijven. En dit alles conform de beloften die in de koran staan. Niemand zal wie dan ook kunnen leiden behalve wanneer Allah dat wil.


    Hoe weten wij dat we zeker zijn? Omdat de Koran ons alles geeft wat we nodig hebben om dit te weten. Dus ook over andere religies en zelfs over het niet hebben van een religie… of geloven in de evolutie… is de mens uit niks geschapen of heeft hij zichzelf uit niks geschapen?

    Vragen met antwoorden die voor iedereen begrijpelijk en duidelijk zijn, zelfs voor hem die het bestaan van een schepper niet wenselijk acht.



    En de manier hoe Allah dit aardse leven beschrijft en wat het moet voorstellen... het laat je geen andere keus dan dat je het ook op die manier gaat zien.

  3. #168
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Noeha. Bekijk reactie
    Ben je kafir?
    To the point!
    Love it..
    Nope:
    Kan ik nooit 100% zijn..met de achtergrond die ik heb
    Ma ik kan me ook niet 100% Moslim verklaren..
    Anders ben ik huichelachtig..
    Hoe kan ik immers..

    Ik stel gewoon meer vragen..

    Shoot me down..
    Ik weiger virtueel te acteren
    Doen ik als de rest in real life genoeg

  4. #169
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Ben je schizofreen? Gezien je hieronder openlijk jouw ongeloof en afschuw jegens de islam verkondigd.

    http://forums.marokko.nl/showthread....546&highlight=


    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    To the point!
    Love it..
    Nope:
    Kan ik nooit 100% zijn..met de achtergrond die ik heb
    Ma ik kan me ook niet 100% Moslim verklaren..
    Anders ben ik huichelachtig..
    Hoe kan ik immers..

    Ik stel gewoon meer vragen..

    Shoot me down..
    Ik weiger virtueel te acteren
    Doen ik als de rest in real life genoeg

  5. #170
    Soufiane.

    Reacties
    9.623
    28-09-2005

    Citaat Geplaatst door Darkmatter1991 Bekijk reactie
    Omdat de tijd die we hebben niet oneindig is en derhalve onze grootste goed is?
    de tijd hier is zeker weten eindig. Dus wat je zegt klopt niet.
    Lam yansahu Lmalakaani hiena nasietahu, bal athbataahu wa anta laahin tal3abu.

  6. #171
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik weet het niet, jij wilt het laten afhangen van Zijn rechtvaardigheid maar ondanks je Koranstudies verbaast het mij dat je dan zo'n opmerking maakt die zoveel afwijkt van wat je opgestoken hebt. Ik snap dus niet waarom mensen verwachten dat het uiteindelijk met hen goedkomt door te vertrouwen op Allah's rechtvaardigheid... of althans, hun idee van wat rechtvaardigheid is. Vooral zij (niet-gelovigen) die de koran zowat uit hun hoofd hebben geleerd...
    Mijn Koranstudies? Vertel.

    God leidt wie hij wil, weerom als ik gelovigen mag geloven. Waarom zou ik me dan zorgen moeten maken over mijn idee van rechtvaardigheid?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #172
    Soufiane.

    Reacties
    9.623
    28-09-2005

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Neen, wat ik zeg is dat mijn focus op het leven ligt, niet de dood of een hiernamaals.
    haha maar de dood hoort bij het leven dat is een feit. Die twee gaan gepaard snap je zoiets ? Dus hoe kan je zo selectief de dood negeren die IN het leven hoort terwijl je beweert de focus op het leven te hebben? Beetje tegenstrijdig toch?
    Lam yansahu Lmalakaani hiena nasietahu, bal athbataahu wa anta laahin tal3abu.

  8. #173
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Het bewijs is dat de Koran het woord is van Allah dat zichzelf bewijst. Als je Arabisch verstaat dan is de taal al meer dan genoeg om dat in te zien, versta je geen Arabisch dan bewijst de koran zichzelf via alle mogelijke wegen waarbij je tot de conclusie komt dat een mens 1400 jaar geleden nooit in staat is geweest om zoiets voort te brengen (geen kennis en geen techniek). Van de kleinste dingen op atoom niveau tot grootheden die de voorstellingsvermogen van de mens te boven gaat.

    Voorbeelden die de revue met Master HoBBiT gepasseerd hebben zijn:
    • De Kloppende ster
    • De vrouwelijke spin
    • De bewoner op de rug van de mug
    • De afkom van ijzer en waar het zich bevindt
    • De oceanen 700 km onder de grond
    • De bijzondere stenen 60 km onder de grond
    • De rivieren in de zeeën
    • As we speak deze topic en de lichtsnelheid
    • De Pre-frontal cortex. De gedeelte van de hersenen die de mens gebruikt om te liegen
    • De mededeling dat we niet naar de sterren kijken maar slechts waar ooit een ster was
    • De kleinste uitdagingen in de koran die de mens niet eens aankan en nooit zal aankunnen


    En zoveel meer dan dit.
    • Fysieke Letters en woorden die op zichzelf staan…
    • Hoe het midden van een midden in het midden zit en beschreven wordt.
    • Hoe de koran jou naar het verleden, het heden en de toekomst meeneemt alsof je dat allemaal voor je ziet gebeuren
    • Hoe de koran je aantoont wat je in het binnenste van je je hart verbergt
    • Hoe de koran zich voor jou doet alsof het leeft, hoort, begrijpt….



    De overtuiging van een moslim gaat het voorstellingsvermogen van een niet gelovige te boven. Ik kan jou niet uitleggen hoe ik als moslim de dingen ervaar of voor me zie gebeuren. De Koran manifesteert zich voor de moslim op een bepaalde manier die je niet kunt omschrijven. En dit alles conform de beloften die in de koran staan. Niemand zal wie dan ook kunnen leiden behalve wanneer Allah dat wil.


    Hoe weten wij dat we zeker zijn? Omdat de Koran ons alles geeft wat we nodig hebben om dit te weten. Dus ook over andere religies en zelfs over het niet hebben van een religie… of geloven in de evolutie… is de mens uit niks geschapen of heeft hij zichzelf uit niks geschapen?

    Vragen met antwoorden die voor iedereen begrijpelijk en duidelijk zijn, zelfs voor hem die het bestaan van een schepper niet wenselijk acht.



    En de manier hoe Allah dit aardse leven beschrijft en wat het moet voorstellen... het laat je geen andere keus dan dat je het ook op die manier gaat zien.
    Kort samengevat, het bewijs is het bewijs voor het bewijs. De Koran is het bewijs voor de Koran.
    Logica voor gevorderde gelovigen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  9. #174
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    Ben je schizofreen? Gezien je hieronder openlijk jouw ongeloof en afschuw jegens de islam verkondigd.

    http://forums.marokko.nl/showthread....546&highlight=
    Dat dus
    Klopt..lieg ik?
    Sarcasme of zeg ik gwn wat ik denk..
    Aan jouw om erachter te komen

  10. #175
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Noeha. Bekijk reactie
    haha maar de dood hoort bij het leven dat is een feit. Die twee gaan gepaard snap je zoiets ? Dus hoe kan je zo selectief de dood negeren die IN het leven hoort terwijl je beweert de focus op het leven te hebben? Beetje tegenstrijdig toch?
    Natuurlijk is de dood inherent onderdeel van het leven. Ik negeer dat niet. Ik hecht er alleen niet meer belang aan dan noodzakelijk. Daarom, de focus op leven.
    Het punt waarop we dit onderwerp hebben ingeslagen alludeerde geloof ik op dood en hoe we daar om een of andere reden ontzag of angst zouden moeten voor hebben. Of de dood als het moment waarop we rekenschap zouden moeten afleggen.
    In mijn visie is dat verloren energie. Rekenschap leg je af tijdens het leven. Niet in de dood. In die zin moet je 'focus op het leven' begrijpen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #176
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Kort samengevat, het bewijs is het bewijs voor het bewijs. De Koran is het bewijs voor de Koran.
    Logica voor gevorderde gelovigen?
    Kort samengevat mensen hebben een leidraad nodig..
    Steun&hoop..Koran geeft ze dat..vele vragen oplossing..
    Vele onbeantwoord..

    Ik geloof in Atlantis..hoe zit het daarmee?
    Nog altijd niet de diepte kunnen bereiken..
    Best jammer

  12. #177
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Kort samengevat mensen hebben een leidraad nodig..
    Steun&hoop..Koran geeft ze dat..vele vragen oplossing..
    Vele onbeantwoord..

    Ik geloof in Atlantis..hoe zit het daarmee?
    Nog altijd niet de diepte kunnen bereiken..
    Best jammer
    Natuurlijk! Leidraad, hoop, troost, moed, vooruitzicht, ... Geloof.
    Het hoeft niet eens waar te zijn. Het werkt enigszins wel.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #178
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Natuurlijk! Leidraad, hoop, troost, moed, vooruitzicht, ... Geloof.
    Het hoeft niet eens waar te zijn. Het werkt enigszins wel.
    Dus je beweert nu the Americain Dreams is beter dan de Koran..
    Voor iemand slim ben je dom..

    Ik had het over Atlantis

    Hoe zit het daarmee?

  14. #179
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Darkmatter1991 Bekijk reactie
    Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Dat waardeer ik zeker.

    Alleen komt het met alle respect nogal op me over als cirkelredenatie. Dit is wat je letterlijk zegt: Je ziet hopelijk wel in hoe problematisch dit is rationeel bekeken?
    Wat is dan rationeel bekeken het probleem?

  15. #180
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Kort samengevat, het bewijs is het bewijs voor het bewijs. De Koran is het bewijs voor de Koran.
    Logica voor gevorderde gelovigen?
    Nee, de samenvatting formuleer je dus zo: De Koran bewijst dat hij het woord van Allah is.