1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Israël maakt afstaan van delen van Jeruzalem moeilijker

    JERUZALEM - Het Israëlische parlement heeft dinsdag een wetsvoorstel goedgekeurd dat het moeilijker maakt om delen van Jeruzalem af te staan na een vredesovereenkomst met de Palestijnen. De Palestijnen veroordelen het voorstel omdat het iedere kans ondermijnt om de vredesbesprekingen te hervatten.





    Jeruzalem
    Ⓒ REUTERS



    Door de wet is het aantal leden van de 120-koppige Knesset dat moet instemmen om delen van Jeruzalem aan „een buitenlandse partij” af te staan, verhoogd van 61 naar 80. Het amendement, dat al lang op stapel stond, werd met 64 stemmen voor tegen 52 stemmen tegen aangenomen.

    Nabil Abu Rdainah, woordvoerder van de Palestijnse president Mahmoud Abbas, bestempelde de dinsdag aangenomen wetswijziging als „een oorlogsverklaring aan het Palestijnse volk.”
    Als thuisbasis van belangrijke islamitische, joodse en christelijke heilige plaatsen is Jeruzalem een van de gevoeligste kwesties in het decennia durende Israëlisch-Palestijnse conflict. Israël annexeerde in 1967 het Arabische oosten van de stad en houdt dat sindsdien bezet. Israël zegt dat de hele stad zijn „eeuwige en ondeelbare” hoofdstad is, maar de internationale gemeenschap erkent dat niet.
    De Palestijnen willen van Oost-Jeruzalem de hoofdstad maken van hun staat op de bezette Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook.
    Vorige maand kreeg de Amerikaanse president Donald Trump internationaal een storm aan kritiek over zich heen vanwege de erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël.



  2. #2
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Het enige wet is het wet van Allah. Jeruzalem gaat zoiezo teug gegeven worden aan de Palastijnen inscha-Allah.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4
    03-01-2018

    De Mahdi komt terug insha'Allah, één van de eerste dingen die hij gaat doen is het heroveren van Al-Quds.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Het enige wet is het wet van Allah. Jeruzalem gaat zoiezo teug gegeven worden aan de Palastijnen inscha-Allah.
    Het is een misvatting te denken dat de moslims Jeruzalem terug krijgen zonder strijd. Allah heeft ons bevolen om te strijden als oemmah.


    Zij zeiden: O Moesa! Wij zullen er nooit binnengaan zolang zij daar zijn, Ga dus jij en jouw Rabb en strijd jullie beiden, wij zullen hier neerzitten.

    Soera Al-Maidah; 24

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Het is een misvatting te denken dat de moslims Jeruzalem terug krijgen zonder strijd. Allah heeft ons bevolen om te strijden als oemmah.


    Zij zeiden: O Moesa! Wij zullen er nooit binnengaan zolang zij daar zijn, Ga dus jij en jouw Rabb en strijd jullie beiden, wij zullen hier neerzitten.

    Soera Al-Maidah; 24
    Zelfs al zou niemand strijden alsnog komt Jeruzalem weer terug in handen van de Moslims. Dit staat vast of men er nou iets voor doet of niet!
    Vermoedelijk zal er ook voor gestreden worden daar niet van, maar trek aub geen eigen conclusies.

    Lees de Koran en denk diep na over hoe de mensen van Lut, hoe de Ad en de Thamud, hoe Firaun en Qarun allemaal zijn afgeslacht!

    Wie zegt dat Israel en Amerika niet hetzelfde staat te wachten? Zonder dat er ook maar één mens aan te pas komt!

    Laat ze maar lekker hun gang gaan, heb het vaker geroepen laat ze die tempel maar bouwen en ze komen vanzelf achter wat ze te wachten staat.

    Let op mij woorden binnen nu en 5 jaar staat die tempel daar, totdat die tempel gebouwd is zal Jeruzalem niet terug keren in handen van de moslims. Punt.

  6. #6
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Ramb0 Bekijk reactie
    Het enige wet? Het wet? zoiezo?



    Salavies zijn echt mashAllah slim.

    En Jeruzalem teruggeven aan de Palestijnen, want het is een nationalistische kwestie. Je hebt ook christelijke Palestijnen en joodse Palestijnen.

    Dus salavies zoals jij zien Jeruzalem niet als een islamitische kwestie, maar een Palestijnse kwestie.

    In de tussentijd moeten de Palestijnen wel Netanyahu gehoorzamen. Hij is de leider.

    Palestijnen mogen bidden, vasten, zakaat betalen dus geen reden voor ongehoorzaamheid. Luister naar de grote salavies geleerden.
    Dank je. Ben ook een Super Slimme Salafie

  7. #7
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Het is een misvatting te denken dat de moslims Jeruzalem terug krijgen zonder strijd. Allah heeft ons bevolen om te strijden als oemmah.


    Zij zeiden: O Moesa! Wij zullen er nooit binnengaan zolang zij daar zijn, Ga dus jij en jouw Rabb en strijd jullie beiden, wij zullen hier neerzitten.

    Soera Al-Maidah; 24
    Hoe kom jij erop dat dit mijn woorden zijn? Ik denk dat jij mij niet begrijpt. Het is een feit dat de moslims dat terug krijgen. Hoe en wat dat weet alleen Allah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Hoe kom jij erop dat dit mijn woorden zijn? Ik denk dat jij mij niet begrijpt. Het is een feit dat de moslims dat terug krijgen. Hoe en wat dat weet alleen Allah
    Dan heb ik je verkeerd begrepen. Palestina zal in handen komen van de moslims. Ik denk wel dat dit alleen door strijd in handen komt van de moslims. In een hadith wordt overlevert:

    "Het laatste uur zal niet komen tot de Moslims vechten tegen de Joden. En de Moslims zullen de Joden doden tot de Joden zich zullen verstoppen achter een steen of een boom. En de steen of de boom zal spreken: "ow Moslim, aanbidder van Allah, er schuilt een Jood achter mij, kom en dood hem! Maar de Gharqad boom zal niets zeggen, omdat het een boom van de Joden is.
    {Sahih overgeleverd door Muslim}

    Allahu 'Alem

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Dan heb ik je verkeerd begrepen. Palestina zal in handen komen van de moslims. Ik denk wel dat dit alleen door strijd in handen komt van de moslims. In een hadith wordt overlevert:

    "Het laatste uur zal niet komen tot de Moslims vechten tegen de Joden. En de Moslims zullen de Joden doden tot de Joden zich zullen verstoppen achter een steen of een boom. En de steen of de boom zal spreken: "ow Moslim, aanbidder van Allah, er schuilt een Jood achter mij, kom en dood hem! Maar de Gharqad boom zal niets zeggen, omdat het een boom van de Joden is.
    {Sahih overgeleverd door Muslim}

    Allahu 'Alem
    Dat zijn de Joden die Dajjal zullen volgen. Joden afkomstig vanuit Isfahan, Iran met vermoedelijk groene gewaden. Niet de Joden uit Israel.

    Nogmaals zelfs als niemand zou strijden, het zal hoe dan ook in de handen van de moslims terug keren, dat is één ding dat zeker is, maar wel pas nadat de derde tempel gebouwd is, wat spoedig zal gebeuren.

  10. #10
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Dan heb ik je verkeerd begrepen. Palestina zal in handen komen van de moslims. Ik denk wel dat dit alleen door strijd in handen komt van de moslims. In een hadith wordt overlevert:

    "Het laatste uur zal niet komen tot de Moslims vechten tegen de Joden. En de Moslims zullen de Joden doden tot de Joden zich zullen verstoppen achter een steen of een boom. En de steen of de boom zal spreken: "ow Moslim, aanbidder van Allah, er schuilt een Jood achter mij, kom en dood hem! Maar de Gharqad boom zal niets zeggen, omdat het een boom van de Joden is.
    {Sahih overgeleverd door Muslim}

    Allahu 'Alem
    Allahoe Alem. Hoe en wat dat is het ongeziene voor mij