1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    02-01-2018

    Exclamation HELP !!!!!!!! Iemand wil een relatie met me

    Nou, er is dus een jongen die mij heel leuk vindt en ik hem eigenlijk ook. Hij zegt meerdere malen dat hij van mij houdt enzo. Ik heb hem duidelijk verteld dat ik niks wil doen wat haram is dus zegmaar geen relatie. Hij begreep me ook nog eens heel goed. Ik ben pas 16 en ook hij is 16. Hij vroeg me zelfs al op welke leeftijd ik wil trouwen, ik vond t eerst wel wat overdreven maar ik heb begrepen waarom hij dat vroeg. Hij wil op me wachten zegt hij. We praten veel samen op snapchat enzo. Hij zit bij mij op school, hij doet vwo en ik doe gewoon havo. Hij vroeg vandaag of ik kon afspreken maar weer heb ik verteld dat ik dat niet wil doen. Mijn ouders zullen dat nooit oke vinden en ik eigenlijk ook niet aangezien het simpelweg haram is. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Wat als ik hem tegenkom op school? Hoe moet ik reageren. Ik heb wel echt gemerkt dat hij een lieve, knappe en serieuze jongen is. Wat zouden jullie doen als je dit overkwam? Aub alleen serieuze antwoorden.
    Ik ben uiteindelijk wel blij om hoe ik heb gereageerd, zo heb ik mezelf bewezen dat ik nooit iets zal doen wat niet toegestaan is volgens de islam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    50
    07-08-2017

    Goed bezig! Tegenwoordig zie je zoveel mocros een relatie hebben, het blijft haram. Maakt niet uit wat je ervan maakt. Okal is het doel trouwen het is en blijft haram. Wie geeft jou de zekerheid dat hij met jou gaat trouwen. Jullie zijn beide 16 die hormonen vliegen nog door jullie lichaam.
    Als hij echt serieus is gaat hij zich niet bezig houden met willen afspreken met jou maar gaat hij zich richten op ze school en studie. Nu is het ook niet mijn bedoeling om de jongen helemaal af te kraken sinds ik hem niet ken, maar wat je kan doen is hem aanmoedigen als hij echt met je wilt trouwen zich moet gaan focusen op school en deen. Want met een meisje willen afspreken alleen is ook haram

    Zoals ik al zei jullie zijn 16 waarschijnlijk zijn jullie hormonen lekker bezig. Beste is contact gewoon verbreken via snapchat enzo wollah. Shitan is altijd de derde persoon die meekijkt. Voor je het weet ga je over rare dingen praten met hem via chat..

  3. #3
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Sluit me aan bij Logic1997. Niks aan toe te voegen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4
    02-01-2018

    Bedankt voor de reacties. Ik ga proberen het contact te verbreken, maar wat als hij doorgaat?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    50
    07-08-2017

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Sluit me aan bij Logic1997. Niks aan toe te voegen.
    Is toch gewoon basic knowledge

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Maak je school af lieve meid. Mannen zijn hoofdpijn, begin eraan als je tegen de 26 bent. Voor nu mag je hem zeggen: dit is het nr. van mijn vader.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    11
    20-12-2017

    Relatie is haram voet bij stuk houden. Stuur hem maar naar je vader en laat die het maar bespreken of hij ooit zijn schoonzoon kan worden

  8. #8
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    16 en serieus......




  9. #9
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Logic1997 Bekijk reactie
    Is toch gewoon basic knowledge
    Klopt, maar tegenwoordig maakt shitan alles zo mooi dat men zelfs op die basic knowledge niet kan komen. Je hebt haar in ieder geval de beste en meest rationele advies gegeven. En complimenten voor je verwoording, meestal beginnen mensen hier lukraak te schelden zonder een fatsoenlijk argument te plaatsen.

  10. #10
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Moslima2345 Bekijk reactie
    Bedankt voor de reacties. Ik ga proberen het contact te verbreken, maar wat als hij doorgaat?
    Lieverd, ik neem aan als je het contact gaat verbreken dat je ook duidelijk gaat maken waarom niet. Vermeld eerst dat een relatie haram is en dat er geen baraka in zit. Dat jullie nog veels te jong zijn op dit moment en dat jullie allebei op jullie studie moeten focussen. Wil hij echt met je trouwen, dan wacht hij maar tot je 18e en dan probeert hij het weer (daarmee bedoel ik handvragen bij je ouders) en dus ook geen contact onderhouden in de tussentijd. Het brengt alleen maar problemen en verdriet met zich mee en dat is wat shitan precies wil bereiken. Dus hou voet bij stuk. Accepteert hij dat niet, dan verdient hij en respecteert hij jou niet en is hij alleen achter zijn lusten aan het gaan.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    4
    02-01-2018

    Ik ben het er helemaal mee eens, hee erg bedankt voor jullie goede adviezen. Ik heb ook nooit overwogen om een relatie aan te gaan, mijn moeder heeft mij heel goed geleerd wat wel en niet mag. Ik zou nooit iets doen wat dus haram is, ik ben echt blij om de reacties bedankt voor jullie tijd!❤️

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    50
    07-08-2017

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Klopt, maar tegenwoordig maakt shitan alles zo mooi dat men zelfs op die basic knowledge niet kan komen. Je hebt haar in ieder geval de beste en meest rationele advies gegeven. En complimenten voor je verwoording, meestal beginnen mensen hier lukraak te schelden zonder een fatsoenlijk argument te plaatsen.
    Sokran

    Ik bekijk het altijd zo, zou ik het ook leuk vinden als iemand met mij dochter bijvoorbeeld zou afspreken. Je moet jezelf in de situatie plaatsen. Maar het is zoiezo haram. Anyways sokran voor je mooie woorden. En ik zeg je ook heel eerlijk zuster, 80% van dit forum is gif. Iedereen loopt elkaar af te zeiken, mensen zijn hypocrieten.

  13. #13

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    50
    07-08-2017

    Citaat Geplaatst door Moslima2345 Bekijk reactie
    Bedankt voor de reacties. Ik ga proberen het contact te verbreken, maar wat als hij doorgaat?
    Als hij doorgaat, heeft hij geen goede intentie. Punt. Als jij hem duidelijk maakt dat het haram is om te chatten met elkaar etc, en hij nog steeds doorgaat is hij niet serieus. Weet je wanneer hij echt serieus is? Als hij je hand komt vragen bij je pa.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    362
    03-04-2007

    Nu afspreken is risico's nemen, glans van dat leuk vinden gaat er uiteindelijk vanaf, hou je bezig met school , geloof me rest komt zelf goedddddd, aan spijt heb je achteraf niets aan. Spreken is daten is hand in hand open, is aanraken is kusje hier en daar is verder je grenzen verleggen, en daarna is het hechten aan iemands gezelschap (liefde). Diamantje wordt dof vies , gebruikt en gebroken. Mijn mening als jongen