+ Reageer
Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
16 tot 30 van 34
    MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Dat kan lieverd dat jij dat zo ervoer. Ik was niet bij de setting aanwezig om te oordelen wat jij onder "luchtig" verstaat. Ts, vraagt om suggesties dat was mij bijdrage :-)

Ieder zijn/haar voorkeur. Vind zelf die officiële handvragingen zonder voorzet meestal schrikbarend haha.. An zjieuw an khatbou bentek terwijl je die jongen nooit hebt gezien. Daar loop ik een blokje voor om(letterlijk meegemaakt haha..). Persoonlijk zou ik het prettig vinden als het op zo een manier gebeurt. Een foto met zijn achtergrond geeft een kleine inkijk en je weet in iedergeval of het de moeite waard is :-)
    De grap is dit is gewoon bijna familie van ons en ik mag die mensen uit de grond van mijn hart. Die opa is ook als een vader voor mijn vader, dus ik voelde me echt awkward en deze mensen waren NB op mijn bruiloft toen dus ze kenden heel mijn verhaal. Je staat dan echt letterlijk met de mond vol tanden en een rood hoofd.

Oh echt haha. Dat is idd nog erger. Zegt je vader dan niet "we gaan erover nadenken"?
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

MVC Lid

Reacties
    1.765
    13-02-2017

Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    De grap is dit is gewoon bijna familie van ons en ik mag die mensen uit de grond van mijn hart. Die opa is ook als een vader voor mijn vader, dus ik voelde me echt awkward en deze mensen waren NB op mijn bruiloft toen dus ze kenden heel mijn verhaal. Je staat dan echt letterlijk met de mond vol tanden en een rood hoofd.

Oh echt haha. Dat is idd nog erger. Zegt je vader dan niet "we gaan erover nadenken"?
    Blablablabla. Het gaat niet om jou.

Wahba-Allah

Reacties
    10.213
    25-11-2013

Maar als het bijna net als familie is, dan is het vreemd dat je hem niet kent van gezicht? Haha begrijpelijk, daarom dat ik typte niet te weten wat voor setting het was. Daarbij prefereert 1ieder een ander benadering. Dat kan en mag :-)

Moeder in dit geval(zij vondt het wel oké.) Ik kreeg een paniek aanval Haha.. zie de hele scène weer voor me :-) Mohiem kan niet teveel kwijt blijft m.nl hé : -) hyenas all over the place, en is niet netjes voor dit topic van ts.

MVC Lid

Reacties
    202
    21-03-2014

Je hebt de oplossing al! Is een dochter van een goede kennis van jullie en jullie moeders kennen elkaar. Ideaal! Zeg het tegen je moeder, jouw moeder bespreekt het met haar moeder. Haar moeder inventariseert het bij haar dochter en nee heb je, ja kan je krijgen. Twakkal 3la Allah.

MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Blablablabla. Het gaat niet om jou.
    Sorry hoor. Ik heb ook mijn issues.
    Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Maar als het bijna net als familie is, dan is het vreemd dat je hem niet kent van gezicht? Haha begrijpelijk, daarom dat ik typte niet te weten wat voor setting het was. Daarbij prefereert 1ieder een ander benadering. Dat kan en mag :-)

Moeder in dit geval(zij vondt het wel oké.) Ik kreeg een paniek aanval Haha.. zie de hele scène weer voor me :-) Mohiem kan niet teveel kwijt blijft m.nl hé : -) hyenas all over the place, en is niet netjes voor dit topic van ts.
    Oh semhiie. Ja ik begrijp het. We will stop.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

Simpel Dame

Reacties
    622
    05-01-2015

Mohim Ahmed laat je ons aub weten wat je gaat doen en hoe het af loopt..ben nu wel echt benieuwd
    Tachelhit iqorn

MVC Lid

Reacties
    3
    01-11-2015

Veel mooie reacties al, ben er heel erg blij mee en iedereen bedankt voor jullie input. Choukran!

Het is niet zo dat ze niet weet wie ik ben en hoe ik eruit zie. Zoals ik al zei hun zijn goede kennissen van ons. Alleen kent ze mij alleen van gezicht zegmaar. Dat maakt het nu juist zo moeilijk om in te schatten of ze open staat voor een kennismaking. Via fb ofzo aanspreken om te peilen komt raar over en gelijk via de ouders kan haar afschrikken, terwijl ik het persoonlijk wel een betere aanpak vindt en ze weet dan gelijk dat ik de juiste intenties met haar heb. Het liefst had ik het zo dat ik haar ergens spontaan tegenkom en een praatje maak.

Ik zal er goed over nadenken hoe ik dit precies ga aanpakken, op een gegeven moment moet je gewoon iets proberen en hopen dat je de juiste beslissing hebt gemaakt, niet geschoten is altijd mis, en uiteindelijk ligt alles toch in de handen van Allah swt.

Als jullie nog input hebben dan hoor ik graag!

MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Ghair inshallah. You're a clever guy, je komt er wel uit. Moge Allah het doen slagen.

MVC Lid

Reacties
    3
    01-11-2015

Ghair inshallah. You're a clever guy, je komt er wel uit. Moge Allah het doen slagen.
    Ameen!

MVC Lid

Reacties
    2.108
    29-10-2006

Citaat Geplaatst door -ahmed Bekijk reactie
    Veel mooie reacties al, ben er heel erg blij mee en iedereen bedankt voor jullie input. Choukran!

Het is niet zo dat ze niet weet wie ik ben en hoe ik eruit zie. Zoals ik al zei hun zijn goede kennissen van ons. Alleen kent ze mij alleen van gezicht zegmaar. Dat maakt het nu juist zo moeilijk om in te schatten of ze open staat voor een kennismaking. Via fb ofzo aanspreken om te peilen komt raar over en gelijk via de ouders kan haar afschrikken, terwijl ik het persoonlijk wel een betere aanpak vindt en ze weet dan gelijk dat ik de juiste intenties met haar heb. Het liefst had ik het zo dat ik haar ergens spontaan tegenkom en een praatje maak.

Ik zal er goed over nadenken hoe ik dit precies ga aanpakken, op een gegeven moment moet je gewoon iets proberen en hopen dat je de juiste beslissing hebt gemaakt, niet geschoten is altijd mis, en uiteindelijk ligt alles toch in de handen van Allah swt.

Als jullie nog input hebben dan hoor ik graag!
    Praat je moeder nooit over haar? Of die van haar over jou? Meestal praten moeders veel over hun kids en vice versa, vooral goede vriendinnen.

Ik ken bijv alle buurtkids, dankzij mijn moeder (geen roddels, gewoon de feiten en wat ze doen enz). Al zou ik ze niet op straat herkennen qua uiterlijk.

---
    Je kan eerst met je moeder spreken, misschien weet zij al iets over haar status (iemand die haar, of zij die iemand op het oog heeft bijv). Je moeder kan dan een beetje gaan peilen, en naar aanleiding daarvan kan jij het meisje op een respectvolle manier benaderen. Dan zal ze ook niet schrikken omdat ze al zoiets heeft vernomen.
    Het kan namelijk ook zijn dat het meisje schrikt en gelijk nee zegt, als je haar uit het niets aanspreekt.

Not human

Reacties
    256
    03-02-2013

.
    Ik ben van mening dat het aanpakken op een islamitische manier het beste is, door je interesse kenbaar te maken via je familie of haar mahram. Dit is de meest zuivere wijze en je beschermt jezelf ook hierdoor van de 'vallen' van de vervloekte.
    Je zou in principe ook naar wat informatie kunnen zoeken (via je moeder bijvoorbeeld) om te kijken of zij ook zoekende is, hoe ze in het leven staat (studeert ze bijv. nog). Via fb aanspreken is net als op straat vind ik, het kan ook op een respectvolle manier maar hoe ze zal reageren dat is bij iedereen anders.
    Ik raad je aan om salat istikhara te bidden bij twijfels en verder moge Allah je helpen in het proces om de helft van je deen compleet te maken.
    Patience is a way to earn the companionship of Allah.
    And be Patient. Surely Allah is with those who are patient (QURAN 8:46).Only those who are patient shall receive their reward in full, without reckoning. (39:10)

~Not human ~

MVC Lid

Reacties
    17
    20-12-2017

Gewoon aanspreken je zegt zelf dat je op straat een praatje zou maken. Of stuur haar via FB dat je moeder onderweg is als je voor de andere weg kiest.

MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Citaat Geplaatst door Ibo2o14 Bekijk reactie
    Gewoon aanspreken je zegt zelf dat je op straat een praatje zou maken. Of stuur haar via FB dat je moeder onderweg is als je voor de andere weg kiest.
    Dat laastste: ik zou dan echt denken wat the hell is wrong with this guy.

MVC Lid

Reacties
    17
    20-12-2017

@Linanoor

Je zou wel direct bij de les zijn!
    Recht voor de raap en als ze dat niet waardeert is dat haar pech.

MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Citaat Geplaatst door Ibo2o14 Bekijk reactie
    @Linanoor

Je zou wel direct bij de les zijn!
    Recht voor de raap en als ze dat niet waardeert is dat haar pech.
    Ze kent hem alleen van gezicht hè. Een beetje rustig opbouwen is beter toch?