+ Reageer
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 34
    MVC Lid

Reacties
    3
    01-11-2015

advies nodig

Salam,

Een vraagje voor jullie. Er is een jongedame die me heel erg leuk lijkt en ze is toevallig een dochter van goede kennissen van ons (onze moeders zien elkaar best vaak). Alleen is het zo dat ik haar niet echt buitenshuis kan tegenkomen omdat ze in een andere wijk woont en ik het best druk heb met werk en andere dingen. Opzich zou ik contact met haar via facebook ofzo kunnen opnemen maar ik zou eerlijk gezegd niet weten of ze daarop staat te wachten dat ik random met haar contact opneem. Of ik zou het natuurlijk via mijn moeder kunnen doen, maar ook via deze weg weet ik niet of ze daarop staat te wachten.

Dus de vraag: hoe zou ik dit het beste moeten aanpakken?

MVC Lid

Reacties
    900
    09-09-2008

De vraag is natuurlijk of jij haar ook leuk vind? zo ja?

Regel het via je moeder en social media komt zo laag over.

MVC Lid

Reacties
    2.127
    29-10-2006

Via je moeder, zij kan via haar moeder een beetje gaan peilen of het wat kan worden. Als er een soort van groen licht is, kunnen jullie in gesprek.

MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Spreek haar aan. Als je het via je moeder doet kan ze zich schamen en uit schaamte nee zeggen.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

Verbannen

Reacties
    1.985
    04-11-2005

Als ze fb heeft.kan ze al eerder door anderen benaderd zijn dus waar wacht je op jeleh verzin iets

Verstuurd vanuit West

I

Reacties
    1.050
    23-01-2017

Via FB doen, mocht je afgewezen worden dan weet niemand het, en aangezien je haar toch nooit ziet.
    Problem solved.

Braaf geworden

Reacties
    11.737
    31-12-2013

Als je het islamitisch wil doen, via je moeder, zoals het hoort.
    HAGENEESJE

MVC Lid

Reacties
    829
    30-03-2009

Via je moeder als je wilt dat ze je serieus wilt nemen.Allah ikemel begheir

MVC Lid

Reacties
    829
    30-03-2009

Goed van je dat je hier serieus over nadenkt ipv zomaar aanspreken.Allah i3awn izjibek li fih lhair

Simpel Dame

Reacties
    622
    05-01-2015

Heb je ondertussen al wat besloten?

Ligt echt per persoon. De ene vind het respectvol en netjes als je het via je haar moeder doet.

De ander denkt nee spreek mij eerst aan om te kijken of ik wel geintresseerd ben.

Maar kies voor de 1e optie zou ik zeggen want dat is wel de juiste manier. Ook al zou ze geen interesse hebben, niks aan de hand je hebt het goed aangepakt. Succes
    Tachelhit iqorn

Wahba-Allah

Reacties
    10.213
    25-11-2013

Het kan wel het best via jouw moeder. Vooral als je serieuze intentie hebt, en het zo islamitisch correct mogelijk wil houden.
    Je moeder kan toch gewoon een keer op visite gaan. Gewoon luchtig gesprek liefst als zij ook thuis is en tussen neus en lip aangeven dat haar zoon een huwelijkspartner zoekt. Eventueel jouw foto laat zien. En dan spontaan aangeeft of jij niet wat voor haar bent? Mocht ze het niks vinden, dan zal je moeder dat wel van haar aflezen of horen. Zonder dat jij je teveel voelt afgewezen. Dat gebeurt meestal als het meteen zo officieel wordt gebracht. En je dan een keiharde nee krijgt. Wees gewoon creatief. Via fb is een beetje lowlife style vooral als ze pats boem een pm krijgt van een wildvreemde die zij niet kent. Dat kan afschrikken en daarbij ook het idee opwekken dat je niet serieuze intentie hebt.

Succes ermee Allah i 3awen.

MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Het kan wel het best via jouw moeder. Vooral als je serieuze intentie hebt, en het zo islamitisch correct mogelijk wil houden.
    Je moeder kan toch gewoon een keer op visite gaan. Gewoon luchtig gesprek liefst als zij ook thuis is en tussen neus en lip aangeven dat haar zoon een huwelijkspartner zoekt. Eventueel jouw foto laat zien. En dan spontaan aangeeft of jij niet wat voor haar bent? Mocht ze het niks vinden, dan zal je moeder dat wel van haar aflezen of horen. Zonder dat jij je teveel voelt afgewezen. Dat gebeurt meestal als het meteen zo officieel wordt gebracht. En je dan een keiharde nee krijgt. Wees gewoon creatief. Via fb is een beetje lowlife style vooral als ze pats boem een pm krijgt van een wildvreemde die zij niet kent. Dat kan afschrikken en daarbij ook het idee opwekken dat je niet serieuze intentie hebt.

Succes ermee Allah i 3awen.
    Nee dat moet ie niet doen. Ik heb dit gehad bij kennissen. Toen werd mijn hand gevraag door zijn oma toen we daar zaten. Dat is niet leuk.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

Wahba-Allah

Reacties
    10.213
    25-11-2013

Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Nee dat moet ie niet doen. Ik heb dit gehad bij kennissen. Toen werd mijn hand gevraag door zijn oma toen we daar zaten. Dat is niet leuk.
    Begrijpend lezen lieverd.. Lees nog een keer de reactie

MVC Lid

Reacties
    300
    26-11-2017

Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Begrijpend lezen lieverd.. Lees nog een keer de reactie
    Zo ging het ook. Ze3ma luchtig, maar al gauw werden er foto's getoond en werd hij opgehemeld en waren alle ogen op mij gericht. Dat is zo niet leuk.

Wahba-Allah

Reacties
    10.213
    25-11-2013

Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Zo ging het ook. Ze3ma luchtig, maar al gauw werden er foto's getoond en werd hij opgehemeld en waren alle ogen op mij gericht. Dat is zo niet leuk.
    Dat kan lieverd dat jij dat zo ervoer. Ik was niet bij de setting aanwezig om te oordelen wat jij onder "luchtig" verstaat. Ts, vraagt om suggesties dat was mij bijdrage :-)

Ieder zijn/haar voorkeur. Vind zelf die officiƫle handvragingen zonder voorzet meestal schrikbarend haha.. An zjieuw an khatbou bentek terwijl je die jongen nooit hebt gezien. Daar loop ik een blokje voor om(letterlijk meegemaakt haha..). Persoonlijk zou ik het prettig vinden als het op zo een manier gebeurt. Een foto met zijn achtergrond geeft een kleine inkijk en je weet in iedergeval of het de moeite waard is :-)