+ Reageer
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
16 tot 26 van 26
    MVC Lid

Reacties
    42
    28-04-2016

jullie zijn nog zieker in jullie hoofd wat doen jullie op een forum van (Vrouw zoekt Man ) jullie zoeken deze plekjes op om te bekritiseren
    als je iemand bekritiseerd doe het zoals de( profeet moge hij in vrede leven) aangaf op een rustige aangename manier
    deze rare vogels willen iemand nog dieper de dal induwen ..ze doen haar best .. ga op die chiks lette die met negers en kufaar in loungens hangen of coffeeshop man
    zulke meiden als deze proberen alleen het juiste doen..en jullie helpen niet erbij

MVC Lid

Reacties
    1.045
    16-08-2016

Citaat Geplaatst door Sportief25 Bekijk reactie
    jullie zijn nog zieker in jullie hoofd wat doen jullie op een forum van (Vrouw zoekt Man ) jullie zoeken deze plekjes op om te bekritiseren
    als je iemand bekritiseerd doe het zoals de( profeet moge hij in vrede leven) aangaf op een rustige aangename manier
    deze rare vogels willen iemand nog dieper de dal induwen ..ze doen haar best .. ga op die chiks lette die met negers en kufaar in loungens hangen of coffeeshop man
    zulke meiden als deze proberen alleen het juiste doen..en jullie helpen niet erbij
    dat is wat ik probeer uit te leggen,,,,er is geen verschil tussen deze zogenaamde ma sha Allah zusters,,,,,,,,,en "gewone" MAROKKANSE meiden die met mannen afspreken ........ze zitten allebei fout,....maar het grote verschil is dat deze ma sha Allah zuster doet alsof ze goed bezig door het woordje PRAKTISERN te gebruiken,,,,,,want ze praktiseerd nu jet slechte

MVC Lid

Reacties
    185
    29-11-2004

Up!

MVC Lid

Reacties
    185
    29-11-2004

Up!

MVC Lid

Reacties
    185
    29-11-2004

.

MVC Lid

Reacties
    3
    06-01-2018

2. Partnerkeuze
    De Islaam heeft zijn eigen principes om een echtgenoot/echtgenote te kiezen. De kwestie aangaande het huwelijk is in de Islaam niet louter een kwestie van seksuele bevrediging. De Islaam beschouwt het huwelijk als een instituut om een gezin te stichten. Daarom moedigt de Islaam zijn volgelingen aan om een partner te zoeken waarmee het huwelijk hoogstwaarschijnlijk succesvol zal zijn.

Een vrouw/man kan wellicht een mooi uiterlijk hebben of een bepaald vermogen hebben waar een man/vrouw voor valt, maar trouwen met iemand vanwege diens standvastigheid in zijn/haar geloof is vele malen beter. Onze geliefde profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) heeft hierover gezegd (Nederlandstalige interpretatie): “Een vrouw kan gehuwd worden omwille van vier dingen: haar bezittingen, haar afkomst, haar schoonheid en haar religieuze toewijding. Zoek degene die religieus toegewijd is! Moge jullie handen met stof gewreven worden (d.w.z. moge jullie slagen).” [Overgeleverd door al-Boekhaarie (4802) en Moeslim (1466).]

Als je dus met een man/vrouw trouwt vanwege zijn/haar geloof (die bedachtzaam is en de bevelen van Allah de Verhevene naleeft), dan zal het huwelijk succesvol zijn, in shaa-a Allaah. Trouwt men om een andere reden, dan is de kans aanwezig dat het huwelijk gedoemd is te mislukken. Onze profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) heeft gezegd (Nederlandstalige interpretatie): “Trouw niet omwille van de schoonheid van een vrouw; het kan zijn dat haar schoonheid (vanwege arrogantie) haar vernedert. Trouw niet omwille van haar rijkdom; het kan zijn dat zij brutaal wordt vanwege haar rijkdom. Trouw omwille van (de standvastigheid) van haar geloof. Ik zweer bij Allah, een gelovige slavin met een afgesneden neus en een gat in haar oor is beter.” (Overgeleverd door at-Tirmidzie.)

Onze geliefde profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) zei (Nederlandstalige interpretatie): “De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.” (Overgeleverd door Moeslim.) Dus als je als moslim met een goede moslimah trouwt, dan heeft hij de beste voorziening die er op aarde te vinden is. Een goed huwelijk zal zorgen voor rust en bijdragen aan het praktiseren van de Islaam, in shaa-a Allaah.

Over het huwelijksaanzoek heeft profeet Moh’ammed (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) gezegd (Nederlandstalige interpretatie): “Wanneer jullie een huwelijksaanzoek krijgen van iemand waarover jullie tevreden zijn met betrekking tot zijn geloof en karakter, huw hem dan. En wanneer jullie weigeren: er zal groot verderf en onheil op aarde zijn.” (Overgeleverd door at-Tirmidzie.)

Wanneer een broeder dus om de hand gaat vragen van een zuster en zij is samen met haar vader (of vervangende walie) tevreden over de manier hoe de broeder zijn geloof praktiseert en hij heeft een goed karakter, dan mag hij niet voor het huwelijk geweigerd worden. Mocht het huwelijksaanzoek toch afgewezen worden (louter wegens zijn nationaliteit bijvoorbeeld), dan loop je het risico dat er fitnah ontstaat waar niemand op zit te wachten. En welke oprechte moslim wil de reden zijn van fitnah!?

Aan de andere kant kan ook een zondaar om de hand van een moslimah komen vragen. Daarover heeft profeet Moh’ammed (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) gezegd (Nederlandstalige interpretatie): “Bij de Ene in Wiens Hand mijn ziel is! Jullie moeten de hand van de zondaar afwijzen en hem een strenge waarschuwing geven om tot de waarheid terug te komen, anders zal Allah zeker de harten van een paar van jullie tegen de anderen laten keren en jullie vervloeken zoals Hij hen vervloekt heeft.” (Overgeleverd door at-Tabaraanie.)

Als er dus een man om de hand van de moslimah komt vragen en het is een zondaar, dan moet diegene afgewezen worden. De strenge waarschuwing is bedoeld om de zondaar weer terug te laten keren tot de Islaam – gehoorzaamheid jegens Allah Soebh’aanahoe wa Ta’aalaa (Glorieus en Verheven is Hij). Want een man die zijn gebed niet verricht (zie het artikel Het islamitische oordeel over degene die het gebed nalaat), of die zinaa (onwettige geslachtsgemeenschap – ontucht, overspel) begaat, of die bijvoorbeeld in drugs handelt, of op een andere manier h’araam zijn geld verdient, die is geen geschikte huwelijkskandidaat voor een moslimah. Wordt zo een huwelijksaanzoek wel geaccepteerd, dan zal Allah Soebh’aanahoe wa Ta’aalaa (Glorieus en Verheven is Hij) de harten van bijvoorbeeld de familieleden tegen elkaar laten keren waardoor er ruzies ontstaan in families, of de zuster loopt zelfs het risico door de familie verstoten te worden.

De Islaam beoogt een langdurige huwelijksrelatie. Tijdens de kennismaking dient men te achterhalen of de potentiële huwelijkskandidaat een sterke religieuze toewijding en een gezonde morele achtergrond heeft. Daarnaast is het uiterlijk niet helemaal onbelangrijk. Een bruidegom en zijn bruid dienen beide (#4) tevreden en volledig overtuigd te zijn van hun partnerkeuze. Daarom staat de Islaam zowel de man als de vrouw het toe om naar elkaar te kijken.

MVC Lid

Reacties
    185
    29-11-2004

Veel berichten zie ik niet omdat ik mensen heb geblokkeerd dus doe aub geen moeite!

Up!!

MVC Lid

Reacties
    1.045
    16-08-2016

Citaat Geplaatst door soraya001 Bekijk reactie
    Veel berichten zie ik niet omdat ik mensen heb geblokkeerd dus doe aub geen moeite!

Up!!
    geblokeerd? Ja je wilt natuurlijk niet met de feiten geconfronteerd worden he ma sha Allah praktiseerden zuster die lekker met mannen wikt afspreken .....

MVC Lid

Reacties
    3
    06-01-2018

Ben of ken je zo een persoon stuur mij een bericht.
    Korte kennismaking en de rest zal via mahram gaan

Broeder volgens mij stoor je je aan korte kennismaking. Ze bedoelt hier niet mee afspreken maar kennismaking via de chat neem ik aan.

s.ibnharith

Reacties
    12
    23-11-2014

Eindelijk iemand die de kern van het misverstand ziet, want wat bedoelt deze mevrouw nou met korte kennismaking?
    Dat was de hamvraag die er naar toe had kunnen leiden dat we het in den beginne direkt hadden begrepen en alle kritiek op deze
    manier overbodig had gemaakt.
    Kennelijk zijn mensen ingesteld om eerst hun emoties te uiten nadat ze dachten het begrepen te hebben.
    Misschien wilde deze mevrouw wel een kennismaking door elkaar kort te ontmoeten, zonder de handen te schudden, of welke
    constructie of vorm dan ook.
    Misschien was het de bedoeling om een korte kennismaking via chat, zoals de meneer in het vorige bericht vermoedde, alleen hij zegt dat het aannemelijk is dat ze het via chat wilde doen.
    Dat kan hij niet weten, en dat is een feit, want uit zijn woorden, NEEM IK AAN, blijkt dat hij haar niet kent.
    Ik kom op voor de waarheid, de logica en gebrekkigheden, en neem het stellig op voor die drie.
    De rest boeit mij NIET.
    Toch scherp van die Abdraheem.

Vrede

MVC Lid

Reacties
    3
    06-01-2018

@rachid130 Dank je wel broer. Klopt helemaal wat je zegt. Love.

@soraya001 Zou je zo vriendelijk willen zijn om te reageren en uit te leggen wat je bedoelt met "korte kennismaking"?