+ Reageer
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
16 tot 24 van 24
    Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Je bent moslim als je de vijf zuilen volbrengt, alles daarbuiten is niet een moslim maar ook niet een niet-moslim.
    Je kan wel zeggen ik probeer het islamitisch geloof te praktiseren.
    Ik ben het eens met je. Hoe hard het ook is
    Voor niets gaat de zon op..

voor meer gaat i ook onder

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

[QUOTE=100EURO;133156146]Je moet niet aan straatinterviews doen mbt islam.[/QUOTE
    Misschien is dat wel de boodschap. Wij weten eigenlijk allemaal wel waarvoor media bepaalde beelden 'kunnen' gebruiken, dus je zou beter niet aan zo'n interview willen beginnen.

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Citaat Geplaatst door SwissSence Bekijk reactie
    Normaal antwoord geven.
    wat is normaal

MVC Lid

Reacties
    42
    01-01-2018

Citaat Geplaatst door Onnavolgbaar Bekijk reactie
    wat is normaal
    Dat je mislim bent.

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

En wat wanneer je dat zegt maar het eigenlijk in de uitvoering helemaal niet bent?

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Citaat Geplaatst door SwissSence Bekijk reactie
    Dat je mislim bent.
    en wat wanneer je zegt dat je het bent maar in de uitvoering dat in werkelijk helemaal niet bent?

MVC Lid

Reacties
    476
    07-04-2006

In de islam maken we onderscheid in drie zaken:
    Moslim, is iemand die in Allah gelooft en de basis verricht
    Moemien, tweede categorie is wat meer bezig met het geloof. Verricht zijn gebed op tijd en gedenkt Allah regelmatig.

Mouhsin, is een persoon die zich voortdurend bezig houdt met het gedenken, liefhebben en vrezen van Allah.
    Hij vroeg (vervolgens): ,,Bericht mij over (de betekenis van) de Ihsaan?” Hij antwoordde: ,,Dat je Allah aanbidt alsof je Hem ziet en als je Hem niet ziet, dan ziet Hij jou wel.”

MVC Lid

Reacties
    1.305
    16-04-2015

Citaat Geplaatst door 100EURO Bekijk reactie
    Je moet niet aan straatinterviews doen mbt islam.
    Klopt, ik vertrouw die gasten niet. Voor je het weet hebben ze geknipt en geplakt en sta jij als geinterviewde tussen andere gasten in dat filmpje waardoor een beeld over jou ontstaat

Ik zou dat bijvoorbeeld alleen doen als moslims mij deze vraag stellen, zoals Salahedinne, ik weet dat hij een oprecht persoon is die oprecht geinteresseerd is en er niet iets anders van gaat maken om te kunnen scoren. Als een moslim deze vraag stelt zou hij het trouwens anders vragen. Hij zou niet vragen ben je moslim want daar gaat hij sowieso vanuit, maar zoiets als wat hierboven door Sarcasm en Onnavolgbaar gezegd wordt:

Zoals hoe kijk je aan tegen moslims die dit soort zaken doen en of je het zelf ook doet en waarom dat zo is , of je je er schuldig bij voelt, en dat soort dingen

Ik zou echt aan mensen willen adviseren die op straat geinterviewd worden door niet-moslims over islamitische zaken om hier niet in mee te gaan. Zodra jij dat interview met ze doet dan blijft dar filmpje jarenlang en misschien zelfs langer op internet staan en kun je later wel spijt krijgen dat je als een ezel hebt laten gebruiken door de NOS, pownews of ander rotzooikanaal om jou en andere moslims in een bepaald daglicht te zetten. Het enige waar je wel aan zou kunnen meedoen is hoe je bijvoorbeeld een islamitische feestdag viert, daar zit geen bepaalde andere doel achter dan interesse

Verbannen

Reacties
    28
    30-12-2017

In plaats van een slim antwoord te verzinnen kun je ook afvragen waarvoor je eigenlijk leeft. Best wel erg als je zo lang leeft en zo weinig op tafel kunt brengen door 1 simpele vraag :-(