+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 24
    Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Arrow Hoe reageer jij bij een onverwachtse vraag van een journalist.

Wat zeg jij tegen een journalist wanneer jou gevraagd wordt of je een moslim bent?
    -> deze vraag ben ik mijzelf al een poos aan het stellen vanwege ik veel dingen gezien heb op Youtube.

Onder dingen versta ik: ik zag een aantal jongeren als antwoord geven dat zij een moslim zijn maar dat zij wel roken, drinken, sex voor het huwelijk hebben en ga zo maar door.

moraal: Mag jij jezelf wel een moslim noemen, wanneer je deze vreselijke dingen doet die totaal tegen ons geloof ingaan. Sterker nog: indien je dit doet, dan verschil je helemaal niet veel van iemand die niet gelovig is of heb ik het nu verkeerd? Hiermee geef je een verkeerd/vertekent beeld van het geloof toch?

Ik wil graag weten wat jullie erover vinden en tegelijkertijd dat men ook bewust wordt van zichzelf.
    Voor niets gaat de zon op..

voor meer gaat i ook onder

MVC Lid

Reacties
    8.309
    11-11-2011

Dat zijn zondes die een moslim kan begaan. Het draait om zaken die veel ernstiger zijn dan dat, dan wil ik die zondes niet verkleinen, maar er wordt wel een verschil gemaakt in het begaan van zondes en kufr/shirk. En kufr/shirk is iets wat jou uit het geloof kan zetten, zoals het aanbidden van iemand anders naast Allaah.

Men moet ook te allen tijde zijn zondes proberen te bedekken en niet openbaren.

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Dus wat je eigenlijk zegt is dat jij jezelf wel een moslim mag noemen, wanneer je rookt (drugs), alcohol nuttigt, niet bid, met vrouwen speelt voor zonder huwelijk en sex met hen hebt?

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Laten we het zo zeggen. Als ik bijna niet begrijp wat jij bedoeld. Hoe zullen andere mensen dit gaan begrijpen wanneer je geïnterviewd wordt.

ondertitel?

Reacties
    18.250
    12-01-2009

Citaat Geplaatst door Onnavolgbaar Bekijk reactie
    Wat zeg jij tegen een journalist wanneer jou gevraagd wordt of je een moslim bent?
    -> deze vraag ben ik mijzelf al een poos aan het stellen vanwege ik veel dingen gezien heb op Youtube.

Onder dingen versta ik: ik zag een aantal jongeren als antwoord geven dat zij een moslim zijn maar dat zij wel roken, drinken, sex voor het huwelijk hebben en ga zo maar door.

moraal: Mag jij jezelf wel een moslim noemen, wanneer je deze vreselijke dingen doet die totaal tegen ons geloof ingaan. Sterker nog: indien je dit doet, dan verschil je helemaal niet veel van iemand die niet gelovig is of heb ik het nu verkeerd? Hiermee geef je een verkeerd/vertekent beeld van het geloof toch?

Ik wil graag weten wat jullie erover vinden en tegelijkertijd dat men ook bewust wordt van zichzelf.
    Tip, gewoon de waarheid, meestal voldoet een ja of nee, maar je kunt ook zeggen ja, praktiseren, ja, in naam, ja, op feestdagen, maar misschien maak je het dan te vreemd

Deze moslims hebben het hoofdstuk openbaren van zonden overgeslagen... en wel meer hoofdstukken, dus voor hen geld vooral, ja, in naam.

Geloof je in god, Mohammed als profeet en de laatste dag? Dan is je antwoord ja. Pas na dat ja komt een eisen pakket en daar zijn de meningen over verdeeld wanneer je ophoud moslim te zijn, maar simpel gezegd is dat eindoordeel aan god.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

I

Reacties
    1.048
    23-01-2017

Je bent moslim als je de vijf zuilen volbrengt, alles daarbuiten is niet een moslim maar ook niet een niet-moslim.
    Je kan wel zeggen ik probeer het islamitisch geloof te praktiseren.

MVC Lid

Reacties
    8.309
    11-11-2011

Citaat Geplaatst door Onnavolgbaar Bekijk reactie
    Dus wat je eigenlijk zegt is dat jij jezelf wel een moslim mag noemen, wanneer je rookt (drugs), alcohol nuttigt, niet bid, met vrouwen speelt voor zonder huwelijk en sex met hen hebt?
    Je houdt je aan de basis-zaken en vervalt niet in hetgeen wat je uit de oevers van de Islaam zet, simpel.

︻╦╤─

Reacties
    809
    28-05-2014

Je moet niet aan straatinterviews doen mbt islam.

MVC Lid

Reacties
    139
    30-08-2012

Waarom je eigen zondes openbaren (in zo'n interview)?

'Walhamdulillah.. ❤

I

Reacties
    1.048
    23-01-2017

Citaat Geplaatst door Fleuri. Bekijk reactie
    Waarom je eigen zondes openbaren (in zo'n interview)?
    Aan Nessim Naji en Qucee

BRO BRO BRO BRO ACCEPTEER BRO BRO

MVC Lid

Reacties
    42
    01-01-2018

Normaal antwoord geven.

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Ik ben het eens met je. Hoe hard het ook is

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Kwestie van je verstand gebruiken. Ik denk dat weinig mensen nadenken over dat de antwoorden die zij geven viraal kunnen gaan en hierdoor een kloof kan ontstaan tussen mij en mijn buren zeg maar en dan heb ik het over de interpretatie van hen.

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Wat is normaal

Bijdehand en Koppig

Reacties
    350
    09-11-2009

Misschien is dat wel de boodschap. Wij weten eigenlijk allemaal wel waarvoor media bepaalde beelden 'kunnen' gebruiken, dus je zou beter niet aan zo'n interview willen beginnen.