1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Kim Jong-un: knop voor kernwapens staat klaar

    De Verenigde Staten kunnen nooit meer een oorlog beginnen tegen Noord-Korea, aldus de Noord-Koreaanse leider.



    De Verenigde Staten kunnen nooit meer een oorlog beginnen tegen Noord-Korea, nu dat land de mogelijkheid heeft om het gehele vasteland van de VS te bereiken met nucleaire wapens. De heeft de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un maandag in zijn nieuwjaarstoespraak op de Noord-Koreaanse televisie gezegd.

    "De gehele Verenigde Staten liggen binnen bereik van onze nucleaire wapens en de knop staat klaar op mijn bureau. Dat is geen dreiging, maar een feit", zei Kim Jong-un. "We zullen de wapens alleen inzetten als onze veiligheid in het geding is."

    Hoewel de Noord-Koreaanse leider benadrukte dat het van belang is om de spanningen in de regio terug te dringen, kondigde hij aan dat het land zich het huidige jaar zal richten op de productie van kernkoppen en ballistische raketten "voor inzetbaarheid".

    Vreedzame oplossing

    Kim vindt dat zowel Noord- als Zuid-Korea zijn best moet doen om een vreedzame omgeving te scheppen op het Koreaanse schiereiland. Hij overweegt om een delegatie naar de Olympische Spelen in februari in Pyeongchang in Zuid-Korea te sturen.

    "De deelname van Noord-Korea aan de Winterspelen zal een goede mogelijkheid zijn om de eenheid van onze mensen te laten zien en we hopen dat de Spelen een succes worden", zei hij. "Diplomaten van beide landen moeten snel over die mogelijkheid praten".

    De Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in had al gezegd dat de deelname van Noord-Korea zal bijdragen aan de veiligheid van de Spelen van Pyeongchang. Hij had vorige maand voorgesteld dat de regeringen in Seoul en Washington grootscheepse militaire oefeningen uitstellen tot na de Spelen.

  2. #2
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Dus een land bedreigen, en daarna als aanvullende informatie dat ze de komende jaren zullen focussen op nog meer produktie van die wapens, waar ze er nu nog niet zo veel van hebben maar al wel bedreigingen uiten.
    Hoe verwacht NK dat men hierop reageerd? ze zullen niet gevaarlijker worden maar wel een grotere bedreiging vormen voor de VS. nu is het bluf, straks na die massa produktie kan de VS en heel Canada weggevaagd worden.

    Not gonna happen, drastische verandering moet er in NK komen en anders is een derde wereld oorlog onvermijdelijk.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    3.238
    25-03-2015

    wijze teksten van een wijze jongeman

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Dus een land bedreigen, en daarna als aanvullende informatie dat ze de komende jaren zullen focussen op nog meer produktie van die wapens, waar ze er nu nog niet zo veel van hebben maar al wel bedreigingen uiten.
    Hoe verwacht NK dat men hierop reageerd? ze zullen niet gevaarlijker worden maar wel een grotere bedreiging vormen voor de VS. nu is het bluf, straks na die massa produktie kan de VS en heel Canada weggevaagd worden.

    Not gonna happen, drastische verandering moet er in NK komen en anders is een derde wereld oorlog onvermijdelijk.
    Derde wereld oorlog is ook onvermijdelijk zonder twijfel.
    Heavy

  5. #5
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Derde wereld oorlog is ook onvermijdelijk zonder twijfel.
    Met deze bekrompen mentaliteit wel, maar algemeen geloof ik er niet in, vanuit zakelijk en beurs perspectief smeken ze er om.
    Vanuit een menselijk oogpunt is het het ergste wat wij als arbeiders volk kunnen ondergaan, want uiteindelijk zijn wij het land.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    "De gehele Verenigde Staten liggen binnen bereik van onze nucleaire wapens en de knop staat klaar op mijn bureau.

    Nu maar hopen dat de werkster niet op een dag het kastje en knop even duchtig gaat afstoffen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Hij heeft gelijk het moet nou een keer ophouden met dat gedreig van de yanks .
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Met deze bekrompen mentaliteit wel, maar algemeen geloof ik er niet in, vanuit zakelijk en beurs perspectief smeken ze er om.
    Vanuit een menselijk oogpunt is het het ergste wat wij als arbeiders volk kunnen ondergaan, want uiteindelijk zijn wij het land.
    Het gaat er niet om hoe jij en ik me erbij voelen het gaat erom wat de wereld daadwerkelijk teweeg zal brengen. Ik zeg hierbij dat een derde wereld oorlog onvermijdelijk is net als de eerste twee oorlogen dat ook waren.
    Heavy

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Het gaat er niet om hoe jij en ik me erbij voelen het gaat erom wat de wereld daadwerkelijk teweeg zal brengen. Ik zeg hierbij dat een derde wereld oorlog onvermijdelijk is net als de eerste twee oorlogen dat ook waren.
    Oorlog, zeker een wereld oorlog is nooit onvermijdelijk.
    Alleen als machtige landen/landenblokken die oorlog willen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Oorlog, zeker een wereld oorlog is nooit onvermijdelijk.
    Alleen als machtige landen/landenblokken die oorlog willen.
    Ik zeg onvermijdelijk omdat we te maken hebben met landen die oorlog willen.
    Als dat jullie nog niet opgevallen is dan ontgaat jullie enorm veel.
    Heavy

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik zeg onvermijdelijk omdat we te maken hebben met landen die oorlog willen.
    Als dat jullie nog niet opgevallen is dan ontgaat jullie enorm veel.
    De VS/het westen wil geen wereldoorlog.
    Wel hebben de VS/GB die rare neiging zich te bemoeien met landen die een koers volgen die zij niet in hun belang achten.
    Geven dan wapensteun, of luchtsteun aan partijen die wel hun belang dienen, althans dat denken zij.

  12. #12
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Het gaat er niet om hoe jij en ik me erbij voelen het gaat erom wat de wereld daadwerkelijk teweeg zal brengen. Ik zeg hierbij dat een derde wereld oorlog onvermijdelijk is net als de eerste twee oorlogen dat ook waren.
    Dat is wel degelijk belangrijk, als je volk geen motivatie of reden heeft of ziet om te vechten dan hebben ze een probleem.
    De eerste twee wereld oorlogen waren juist daar op gebasseerd, op propaganda en hersenspoeling, wij als volk zijn als we willen niet meer zo afhankelijk van onze regeringen, maar dan moet je wel samenhorigheid hebben.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    De VS/het westen wil geen wereldoorlog.
    Wel hebben de VS/GB die rare neiging zich te bemoeien met landen die een koers volgen die zij niet in hun belang achten.
    Geven dan wapensteun, of luchtsteun aan partijen die wel hun belang dienen, althans dat denken zij.
    Quote van Trump.

    "Rocketman is on a suïcide mission"

    Trump geeft duidelijk aan dat de enigste acceptabele weg voor NK om te bewandelen is denuetralisatie van de kernkoppen. Als Amerika zichzelf moet verdedigen dan zal het NK helemaal vernietigen.

    https://youtu.be/whouGnEGrJk

    Dit is alleen al klein tipje van de sluier.
    Heavy

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Dat is wel degelijk belangrijk, als je volk geen motivatie of reden heeft of ziet om te vechten dan hebben ze een probleem.
    De eerste twee wereld oorlogen waren juist daar op gebasseerd, op propaganda en hersenspoeling, wij als volk zijn als we willen niet meer zo afhankelijk van onze regeringen, maar dan moet je wel samenhorigheid hebben.
    Tuurlijk maar zie op globaal niveau maar volkeren te overtuigen die al gemanipuleerd zijn door hun leiders. Ik ben geen voorstander van wereld oorlog maar dit gaat vroeg of laat gebeuren vraag is alleen wie met wie en hoelang.
    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Quote van Trump.

    "Rocketman is on a suïcide mission"

    Trump geeft duidelijk aan dat de enigste acceptabele weg voor NK om te bewandelen is denuetralisatie van de kernkoppen. Als Amerika zichzelf moet verdedigen dan zal het NK helemaal vernietigen.

    https://youtu.be/whouGnEGrJk

    Dit is alleen al klein tipje van de sluier.
    Trump en zijn vriend in NK blinken uit in stoere taal.
    De NK dictatuur zegt we hebben atoomkracht nodig om ons te verdedigen tegen de VS.
    Maar dat is juist de reden. Dictators + kernkoppen worden gevaarlijk geacht.