+ Reageer
1 tot 14 van 14

Reacties
    3
    30-12-2017

Bijna trouwen, maar nog erg zoekende naar mezelf.

Salam aalaikoem broeders en zusters. Zou erg graag advies willen over onderstaande dillemma!

Een aantal maanden geleden Iemand leren kennen en na een maand de stap genomen om haar hand te vragen.
    Gedaan en inmiddels is de trouwdatum over een maand in sha Allah. Alleen zit ik erg in de knoop met mezelf.
    Momenteel ben ik erg zoekende in het leven, naar mezelf. Dit is vooral een mentale en emotionele zoektocht.
    Ik ervaar bijna geen innerlijke rust in mijn hart, hoofd en ziel. Net zoals iedereen een levensverhaal heeft heb ik de mijne die hier veel invloed op heeft gehad. En ben bang dat ik deze stap te snel genomen heb, heb veel meegemaakt vanaf heel jong. Wat ik nooit echt verwerkt heb. En heb eigenlijk nooit echt een gelukkig leven gehad met mezelf، altijd opzoek geweest naar externe factoren om mijn intern goed te voelen. En dit werkt natuurlijk alleen tijdelijk, nou ben ik bang dat ik teveel verwacht van het huwelijk. Zaken zoals innerlijke rust vinden in mijn partner, het kunnen verwerken van emotionele en mentale obstakels met partner en daarin de vraag of zij het geduld heeft om hier mee om te gaan. Hoe lief ze ook is, hoe groot haar hart ook is, ben bang dat we beide door de doelen, karakters en liefde verblind zijn. Ik weet gewoon dat ik met nog zoveel wat mijn emotioneel en mentaal onstabiel maakt in een huwelijk. Ik zou graag advies willen over mijn dilemma:
    -Trouwen ondanks alle onverwerkte, mentale en emotionele obstakels met als risico de vrouw uiteindelijk te kort te doen met als risico te scheiden omdat ik er bijv nog niet klaar voor ben?
    -Of dit nu stop zetten en aan mezelf te werken om mijzelf en de vrouw vrouw hierin beschermen door te voorkomen ipv van achteraf te genezen?

Zie graag jullie wijze adviezen tegemoet! Baraka Allah fikoem!

MVC Premium

Reacties
    4.494
    12-01-2005

MVC Premium MVC Premium
    Ik denk dat je sterk in je schoenen moet staan.
    Je hebt veel shit meegemaakt, maar je bent een sterkere man van geworden.
    Niet als een pussy hier praten "is dit niet te snel" blabla
    Je hebt dat meisje jouw woord gegeven. Dus verman jezelf door je hersenen goed te gebruiken.
    Zorg dat je money goed in je zak hebt. Geen dure troep waar je niks aan hebt aan uitgeven.
    Een goeie tip. Zorg voor een leuke huwelijksreis.

Voor de rest. Niet pussy gaan doen. Ik haat shmattas. Je hebt erge dingen meegemaakt. Dat kan. Dat is lastig. Maar ga niet als een slappe Harry een meisje haar hart breken. Geen pussy shit doen.

Ga er voor en maak jezelf gelukkig. Klaar.
    Member of the Elite AV-Force.

Levende mechanismen kunnen niet stap-voor-stap ontstaan (Wetenschappelijk feit)

MVC Lid

Reacties
    8.818
    10-01-2009

Sterkte broeder

Zoek professioneel hulp iemand die jou handvaten kan geven hoe om te gaan met hetgeen jij hebt meegemaakt. Jij hebt veel onverwerkt leed wat zich op blijft stapelen.

Waarom huwelijk afblazen? Wees gewoon open & eerlijk ze zal heus wel begrip hebben zoniet dan weet je meteen wat je aan haar hebt.
    سُبْـحانَكَ اللّهُـمَّ رَبَّـنا وَبِحَـمْدِك ، اللّهُـمَّ اغْفِـرْ لي

Verheven bent U, O Allah, onze Heer en alle lof zij U, O Allah, vergeef mij.

MVC Lid

Reacties
    8.818
    10-01-2009

Een huwelijk met leugens beginnen is genoemd te mislukken!

MVC Lid

Reacties
    3.829
    31-12-2014

Salaam alaykum

Ik zou het wel bespreekbaar maken met je toekomstige .
    AlKhair in chaa Allah.
    Het hele leven is een leer verwerk proces.

Fi amaani Allah
    He who created death and life to test you (as to) which of you is best in deed ,and he is the Exalted in Might ,the Forgiving.
    Surah al Mulk 67 aya 2.

MVC Lid

Reacties
    825
    30-03-2009

In ieder geval hier open kaart over spelen met je toekomstige! Salaat istikhara doen.voor de rest: moge Allah jou leiden naar het goede.veel qimat lil doen en Allah vragen jou te leiden naar het goede.

MVC Lid

Reacties
    543
    19-12-2015

Waarlijk mensen ervaren rust in het gedenken van Allah shwt bidt twee rakaats en blijf dan zitten (hoeft niet perse op je knieën) en dan 33x Allahoe akbar 33x Subhanallah 33x Alhamdoulilah en sluit af met de getuigenis

MVC Lid

Reacties
    543
    19-12-2015

Stuur een berichtje naar soenna-dokter.nl

MVC Lid

Reacties
    8.818
    10-01-2009

Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Waarlijk mensen ervaren rust in het gedenken van Allah shwt bidt twee rakaats en blijf dan zitten (hoeft niet perse op je knieën) en dan 33x Allahoe akbar 33x Subhanallah 33x Alhamdoulilah en sluit af met de getuigenis
    kan helaas geen Groen geven. Tbark Allah beste advies

MVC Lid

Reacties
    17
    20-12-2017

Breng haar en haar familie op de hoogte en snel zodat ze nog tijd heeft om van de shock te bekomen.
    Niet voor haar denken ze mag zelf beslissen of ze hiermee door wil. Als je het vertelt en dan krijg je vast ook steun en begrip van hun dan gaat er misschien wel een last van je schouders en lukt het toch nog allemaal goed.
    Je hebt misschien al genoeg tijd gehad om aan jezelf te werken en zo blijf je alles uitstellen dat is ook niet altijd een oplossing. Bespreek samen en bespreek ook stappen die je kan nemen zoals therapie en andere dingen om aan jezelf te werken. Bang en onzeker zijn is niet nodig wees gewoon eerlijk en de rest ga je wel zien.

Verbannen

Reacties
    28
    30-12-2017

Praten mensen kunnen heus begrip hebben en misschien steunt ze je wel in deze moeilijke tijd.

Goede mensen doen dat wel voor elkaar

MVC Lid

Reacties
    7
    07-01-2018

Lijk aangehaald professionele hulp inschakelen sterkte.

MVC Lid

Reacties
    264
    16-06-2016

Citaat Geplaatst door Improve Bekijk reactie
    Salam aalaikoem broeders en zusters. Zou erg graag advies willen over onderstaande dillemma!

Een aantal maanden geleden Iemand leren kennen en na een maand de stap genomen om haar hand te vragen.
    Gedaan en inmiddels is de trouwdatum over een maand in sha Allah. Alleen zit ik erg in de knoop met mezelf.
    Momenteel ben ik erg zoekende in het leven, naar mezelf. Dit is vooral een mentale en emotionele zoektocht.
    Ik ervaar bijna geen innerlijke rust in mijn hart, hoofd en ziel. Net zoals iedereen een levensverhaal heeft heb ik de mijne die hier veel invloed op heeft gehad. En ben bang dat ik deze stap te snel genomen heb, heb veel meegemaakt vanaf heel jong. Wat ik nooit echt verwerkt heb. En heb eigenlijk nooit echt een gelukkig leven gehad met mezelf، altijd opzoek geweest naar externe factoren om mijn intern goed te voelen. En dit werkt natuurlijk alleen tijdelijk, nou ben ik bang dat ik teveel verwacht van het huwelijk. Zaken zoals innerlijke rust vinden in mijn partner, het kunnen verwerken van emotionele en mentale obstakels met partner en daarin de vraag of zij het geduld heeft om hier mee om te gaan. Hoe lief ze ook is, hoe groot haar hart ook is, ben bang dat we beide door de doelen, karakters en liefde verblind zijn. Ik weet gewoon dat ik met nog zoveel wat mijn emotioneel en mentaal onstabiel maakt in een huwelijk. Ik zou graag advies willen over mijn dilemma:
    -Trouwen ondanks alle onverwerkte, mentale en emotionele obstakels met als risico de vrouw uiteindelijk te kort te doen met als risico te scheiden omdat ik er bijv nog niet klaar voor ben?
    -Of dit nu stop zetten en aan mezelf te werken om mijzelf en de vrouw vrouw hierin beschermen door te voorkomen ipv van achteraf te genezen?

Zie graag jullie wijze adviezen tegemoet! Baraka Allah fikoem!
    Wa alaikoum asalam, Heftig. Heb je het hier al met haar over gehad?

Praat erover met haar. Als het goed is wordt het jouw vrouw, jouw alles en moet je met haar alles kunnen bespreken. Ook al heb je een slippertje gemaakt, tell her is mijn advies. Het gaat anders aan je knagen en jullie huwelijk stukmaken. Eerlijkheid over je verleden en over het nu boven alles. Want dan pas kun je met een gerust hart zeggen dat je haar niet hebt bedrogen en ook jezelf niet.

Veel sterkte toegewenst. Moge Allah het voor je vergemakkelijken en je altijd verblijden.
    Not single, not taken, just waiting for something real.