1. #91
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Mensen werden vertrappeld voor een zak meel asahbi en dan moet je hier in NL van in NL wonende 2M watani's te horen krijgen dat Marokko goed op weg is.
    3 jaar gevangenisstraf voor het voorbereiden van een aanslag,het recruteren van terroristen. Doel; Mawazine-festival met tienduizenden bezoekers.

    http://https://nieuws.marokko.nl/501...zine-in-rabat/

    En mensen die opkomen voor hun grondrechten die universeel zijn en opgenomen tot de universele rechten van de mens opgenomen in een VN-statuut, veroordelen tot 20 jaar gevangenisstraf!

    Leer mij dat vieze Marokko kennen eeh miss n tamourth inoe.

    Gelukkig hebben wij een Marokkaanse elftal dat succesvol is en geen enkele Marokkaan van dat elftal woont en verblijft in Marokko. Op een persoon of 2 na.

    Ewa f3em!

  2. #92
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Ewa sidi omar .
    Een hele eer dat jij mij "Sidi" noemt alleen heet ik geen Omar...
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  3. #93
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Een hele eer dat jij mij "Sidi" noemt alleen heet ik geen Omar...
    Hij erkent impliciet jou ijzersterke bijdrage´s.

  4. #94
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Tattoo_Mocro_ Bekijk reactie
    3 jaar gevangenisstraf voor het voorbereiden van een aanslag,het recruteren van terroristen. Doel; Mawazine-festival met tienduizenden bezoekers.

    http://https://nieuws.marokko.nl/501...zine-in-rabat/

    En mensen die opkomen voor hun grondrechten die universeel zijn en opgenomen tot de universele rechten van de mens opgenomen in een VN-statuut, veroordelen tot 20 jaar gevangenisstraf!

    Leer mij dat vieze Marokko kennen eeh miss n tamourth inoe.

    Gelukkig hebben wij een Marokkaanse elftal dat succesvol is en geen enkele Marokkaan van dat elftal woont en verblijft in Marokko. Op een persoon of 2 na.

    Ewa f3em!
    Gelukkig waren wij in 1998 nummer 10 van de wereld met veel botolaspelers die in marokko woonde. Portugal is verslagen op een wk door botolaspelers.Op welke plek staat de succesvolle marokkaanse elftal nu hoeveek wks hebben de marokkanen uit het buitenland gehaald en gescoord op een wk .Gelukkig denken de marokkanen die voor marokko kiezen niet zo die kiezen uit liefde voor hun land al hebben ze de kans voor een andere land te kiezen .Integenstelling tot jou die met je oranje shirt voor holland zit te juichen

  5. #95
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Tattoo_Mocro_ Bekijk reactie
    3 jaar gevangenisstraf voor het voorbereiden van een aanslag,het recruteren van terroristen. Doel; Mawazine-festival met tienduizenden bezoekers.

    http://https://nieuws.marokko.nl/501...zine-in-rabat/

    En mensen die opkomen voor hun grondrechten die universeel zijn en opgenomen tot de universele rechten van de mens opgenomen in een VN-statuut, veroordelen tot 20 jaar gevangenisstraf!

    Leer mij dat vieze Marokko kennen eeh miss n tamourth inoe.

    Gelukkig hebben wij een Marokkaanse elftal dat succesvol is en geen enkele Marokkaan van dat elftal woont en verblijft in Marokko. Op een persoon of 2 na.

    Ewa f3em!
    Gelukkig waren wij in 1998 nummer 10 van de wereld met veel botolaspelers die in marokko woonde. Portugal is verslagen op een wk door botolaspelers.Op welke plek staat de succesvolle marokkaanse elftal nu hoeveek wks hebben de marokkanen uit het buitenland gehaald en gescoord op een wk .Gelukkig denken de marokkanen die voor marokko kiezen niet zo die kiezen uit liefde voor hun land al hebben ze de kans voor een andere land te kiezen .Integenstelling tot jou die met je oranje shirt voor holland zit te juichen.

  6. #96
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Een hele eer dat jij mij "Sidi" noemt alleen heet ik geen Omar...
    Je weet wat ik bedoel je tweede nick.

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    859
    18-11-2014

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Het is net of ik "jouw" groep ergens van beschuldig, althans, zo komt het over. Het zal je maar overkomen dat een Acelhi ergens 100 km verderop Amazigh nieuwjaar viert. Dat kan absoluut niet hè als Acelhi. Ik ben vooralsnog niet in staat om aan te tonen dat "jullie" groep dat wel vieren.
    Misschien begrijp je me verkeerd, zelfs de shleuh zijn geen homogene groep zo hebben bepaalde stammen andere gebruiken dan de andere stam. Veel dingen van ''mijn groep'' vind ik achterlijk zoals die tatouages bij vrouwen en de gekke bijgeloof.
    En ik ken natuurlijk alleen de sleuh in de buurt van Marrakech, je hebt sleuh die veel dieper in de atlas wonen wat zij daar vieren zou ik niet weten.
    Verder zeg ik ''mijn groep'' omdat ik van hun meer verstand heb dan van andere volkeren, het is niet zo dat ik me meer verbonden voel met een sleuh dan een rwaffa.
    Maar Malika Mezzan behoort tot "jouw" groep. Als zij dat nieuwjaar wel viert, dan is dat niet verbazingwekkend omdat zij eenmaal een diehard Amazigh is. Mocht je nooit van die naam hebben gehoord, internet is je vriend.
    Ik weet wie ze is en ik voel rillingen van walging alleen maar bij het horen van haar naam.
    Amazigh is homogeen genoeg dat we dezelfde taal spreken. Sterker nog, zo homogeen dat ik Tamazight kan spreken met iemand die 1000 km verderop woont. Ook op cultureel gebied zijn er raakvlakken tussen verschillende groepen
    Een taal is geen bevestiging van een homogeen groep, Turken spreken dezelfde taal terwijl het een zeer grote mix is van volkeren. Maar dat er raakvlakken zijn als het om cultuur gaat dat betwijfel ik ook niet.
    Maar dat jij bepaalde rituelen nooit hebt gezien, betekent nog steeds niet dat het nooit bestaan heeft. In Noord-Afrika noemen ze zoiets 'arabisering en islamisering.'
    Dat claim ik ook niet en alhamdullilah dat Allah swt mijn voorvaderen heeft geleidt naar de Islam waardoor ik ook ben opgevoedt met Islamitische gebruiken.

    Van de Isusiyen kan je dat gewoon vinden op youtube bijv. Het is niet zo als jouw oom volhardt dat dat nieuwjaar nooit wordt gevierd in zijn regio, dat dat dan de waarheid is, vanwege het enkele feit dat jouw oom zoiets beweert.
    Niks persoonlijks maar ik vertrouw meer iemand die ik persoonlijk ken en die daar woont en kennis heeft kwa gebruiken dan een anoniem persoon op een forum.
    Dat jij iets achterlijk vindt binnen "jouw" groep buiten dat nieuwjaar is in onze discussie niet relevant. Daar hebben we het namelijk niet over.

    "zelfs de shleuh zijn geen homogene groep zo hebben bepaalde stammen andere gebruiken dan de andere stam. Veel dingen van ''mijn groep'' vind ik achterlijk zoals die tatouages bij vrouwen en de gekke bijgeloof."
    Je had het eerder over "wij sleuh".

    "En ik ken natuurlijk alleen de sleuh in de buurt van Marrakech, je hebt sleuh die veel dieper in de atlas wonen wat zij daar vieren zou ik niet weten."
    Nogmaals, je had het eerder over "wij sleuh".

    "Verder zeg ik ''mijn groep'' omdat ik van hun meer verstand heb dan van andere volkeren, het is niet zo dat ik me meer verbonden voel met een sleuh dan een rwaffa."
    Nee, je zei "wij sleuh".

    "Ik weet wie ze is en ik voel rillingen van walging alleen maar bij het horen van haar naam."
    Dat is niet interessant. Interessant is wel dat ze uit jouw regio komt.

    "Een taal is geen bevestiging van een homogeen groep, Turken spreken dezelfde taal terwijl het een zeer grote mix is van volkeren. Maar dat er raakvlakken zijn als het om cultuur gaat dat betwijfel ik ook niet."
    Ik heb ook niet bevestigd dat taal een bevestiging is van een homogene groep. Een mogelijkheid bestaat dat een persoon Turks spreekt, omdat de voorouders van die persoon geassimileerd zijn. Turken hebben een geschiedenis van veroveringen en Imazighen vermoedelijk niet.

    "Dat claim ik ook niet en alhamdullilah dat Allah swt mijn voorvaderen heeft geleidt naar de Islam waardoor ik ook ben opgevoedt met Islamitische gebruiken."
    Dat is mooi, maar de rest is niet echt relevant in deze discussie.

    "Niks persoonlijks maar ik vertrouw meer iemand die ik persoonlijk ken en die daar woont en kennis heeft kwa gebruiken dan een anoniem persoon op een forum."
    Mij hoef je niet te vertrouwen hoor. In mijn tekst staat: "dat kan je gewoon vinden op youtube." Er staat niet zoiets als "vertrouw mij nou maar."

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    859
    18-11-2014

    Citaat Geplaatst door Kadem_el_Saher Bekijk reactie
    Ik ben een Maghrebi 7or. Douw die rassenleer in je reet eh misn kehba
    Dat kan niet. Je bent een "Maghrebi" omdat jij de Marokkaanse nationaliteit hebt. Niet meer, niet minder.

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    859
    18-11-2014

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    En Marokko wel?

    Ik las je reactie en dacht even dat je Algerije met Finland ging vergelijken ofzo...maar toen las ik Marokko
    Algerije, Marokko en Finland lijken ook veel op elkaar.

  10. #100
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door Speurtocht Bekijk reactie
    Algerije, Marokko en Finland lijken ook veel op elkaar.
    Klopt, het zijn geen kleine landjes...
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting