1. #1
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Wat zouden jullie willen veranderen aan jullie levensstijl of gedrag?

    Ik betrap me keer op keer, dat ik impulsief reageer. Soms is dat goed en soms niet. Je gedrag kan je veranderen, maar altijd val ik terug in dat patroon. Het is natuurlijk niet de bedoeling om moslims te kwetsen. Het blijven je broeders en zusters in de islam.

    Is hier een stappenplan voor?

  2. #2
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    In bepaalde situaties moet je beter zwijgen. Maar dan begint mij bij de boosheid om iets wat in mijn ogen niet kan. En daar gaat het al fout. Mensen kun je niet veranderen

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Een stappenplan... allereerst je bent goed op weg want je hebt inzicht in hetgeen jij wilt veranderen aan jezelf.

    Dat gezegd hebbende
    Maak gebruik van kleine reminders zoals bijvoorbeeld eerst tot zeven tellen voordat je reageert?

    Of hetgeen jij wilt zeggen eerst drie keer herhalen voor jezelf voordat je het uit spreekt.

    Zo voorkom je dat je impulief dingen zegt waar je later spijt van kunt krijgen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    In bepaalde situaties moet je beter zwijgen. Maar dan begint mij bij de boosheid om iets wat in mijn ogen niet kan. En daar gaat het al fout. Mensen kun je niet veranderen
    Mensen kan je niet veranderen, maar een mens kan wel zichzelf veranderen.

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Graag gedaan

    Ik weet precies wat je doormaakt en bovenstaande tips helpen zéér goed. En wanneer je Boosheid voelt op komen zeg dan:

    "A3odo billah minna shaytaan rajiem"

    Herhaal dit totdat je kalmeert
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Mensen kan je niet veranderen, maar een mens kan wel zichzelf veranderen.
    Wij blijven wel sabab voor de mensen. Dus ook naar jouw toe. Omdat wij verplicht zijn om het goede te verkondigen en het slechte te bekritiseren

  7. #7
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Graag gedaan

    Ik weet precies wat je doormaakt en bovenstaande tips helpen zéér goed. En wanneer je Boosheid voelt op komen zeg dan:

    "A3odo billah minna shaytaan rajiem"

    Herhaal dit totdat je kalmeert
    Inscha Allah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Ik zou veel aan mezelf willen veranderen. Met name omgang met anderen. Kan soms heel hard zijn, terwijl zachtaardig zijn verplicht is.

  9. #9
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Precies @ Yasirs dat is ook mijn struikelblok. Vaak te hard zonder eigenlijk dit te menen ook. Maar soms denk je dat je zo overkomt bij diegene die jouw kennen in de moskee. En toch blijkt dat niet zo te zijn. Omdat men vaak kijkt, waarom je boos word en hoe. Bij mij gaat dit altijd om het geloof. En vele zusters in mijn omgeving zijn juist terughoudend en knikken om geen discussie uitlokken en het zo te laten.


    Maar de manier waarop het gaat is mijn ogen gewoon fout. In sora Al Qalam staat hoe onze profeet word beschreven over zijn gedrag : wainnaka la alla Khulukien Atheem.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Precies @ Yasirs dat is ook mijn struikelblok. Vaak te hard zonder eigenlijk dit te menen ook. Maar soms denk je dat je zo overkomt bij diegene die jouw kennen in de moskee. En toch blijkt dat niet zo te zijn. Omdat men vaak kijkt, waarom je boos word en hoe. Bij mij gaat dit altijd om het geloof. En vele zusters in mijn omgeving zijn juist terughoudend en knikken om geen discussie uitlokken en het zo te laten.


    Maar de manier waarop het gaat is mijn ogen gewoon fout. In sora Al Qalam staat hoe onze profeet word beschreven over zijn gedrag : wainnaka la alla Khulukien Atheem.
    De beste oplossing is om geen discussies aan te gaan. Dat is vaak de bron van slechte karakter heb ik ervaren.

  11. #11
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De beste oplossing is om geen discussies aan te gaan. Dat is vaak de bron van slechte karakter heb ik ervaren.
    Daar ben ik het niet mee eens. Wanneer jij ziet dat iets gezegd word dat niet klopt. Moet jij er iets van zeggen. Als iemand zegt dat Riba halal in Europa is, omdat we geen keus hebben. Dan ga jij niet stil zijn hierover. Onze Deen is Nasieha. Maar het mooiste van allemaal moet zijn, de manier waarop het gezegd moet worden zonder dat er moslims gekwetst worden. Dat is wel een leerpunt van mijzelf.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ik weet dat boosheid van de Shaytain is. En dat maakt dat ik me heel ongemakkelijk voel in zulke situaties. Belangrijk is dat ik mijn woorden zorgvuldig moet uitkiezen maar dat is een leerpunt voor mij..

    Maar ik scheld niet Alhamdoli Allah. Maar ik ga altijd wat harder spreken wat gewoon fout is
    Jij scheld niet?!?!
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Daar ben ik het niet mee eens. Wanneer jij ziet dat iets gezegd word dat niet klopt. Moet jij er iets van zeggen. Als iemand zegt dat Riba halal in Europa is, omdat we geen keus hebben. Dan ga jij niet stil zijn hierover. Onze Deen is Nasieha. Maar het mooiste van allemaal moet zijn, de manier waarop het gezegd moet worden zonder dat er moslims gekwetst worden. Dat is wel een leerpunt van mijzelf.
    Ik bedoel onnodige discussies, die de mens maar al te vaak voert.

  14. #14
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Wat ik wilde veranderen is via Paypal.com (boek)aankopen doen omdat zij transactiekosten berekenen (die je als koper niet ziet).

    Dat heb ik nu opgeheven, ja3ni mijn paypal account.

    Ik heb geen Paypal meer alhamdulillah.
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  15. #15
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Komt er dan riba bij kijken? (Betaling via paypal)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna