1. #31
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Veel respect voor die dame uit Oekraine. Titel de mist in, loopt een smak geld mis, maar staat voor haar principes.
    Zij wil niet gedwongen worden haar vrouw zijn te ontkennen, verbergen onder een grote lap stof.

    Een broek en een hoogsluitende blouse. Als je daarom niet mee wil doen, prima. Maar vind het niet te veel gevraagd om bedekt te gaan, het is niet alsof ze een hoofddoek op moeten oid.

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Ik ben hier sowieso niet zo vaak meer bro, ben hier soms alleen ff om een beetje tokkies te geselen zoals je kunt zien. Ff tussen de dagelijkse bezigheden door mensen die beroepsforumgebruikers zijn de les lezen.



    ¨Beroepsforumgebruikers¨ = het nette woord voor forumtrollen zeker? Weer wat geleerd! Geweldige creativiteit.

    Pak ze niet al te hard aan. Straks gaan ze nog aangifte tegen je doen.


    Jammer dat je hier niet meer zo vaak bent bro. Maar het belangrijkste is dat het goed met je gaat.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Van mij mag iedereen kleden zoals hij of zij het wil.
    Maar deze moslimhaters hier gedragen zich zeer hypocriet.
    Van KSA niet.
    Vind je daar iets van?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  4. #34
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Van KSA niet.
    Vind je daar iets van?
    In Malawi bedekken westerse vouwen die bepaalde dorpen bezoeken zichzelf ook. En het wordt in sommige dorpen ook van ze verwacht. Ze vinden het respectloos wanneer je hen als vrouw bezoekt in korte kleding vanwege hun cultuur. Zou je het niet respectloos vinden als een vrouw dan toch besluit in korte broek aan te komen zetten?

    Op dit toernooi kunnen vrouwen in broek en blouse komen, ik snap niet wat daar erg aan is? Geen abaya of hoofddoek maar wel bedekt. Ik vind dat geen raar verzoek en je gaat naar een land als gast, je een beetje aanpassen tijdena je bezoek is gewoon netjes.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Dat is een understatement. In elk topic lopen ze te gillen over seculiere waarden en dat je je eigen mot aanpassen aan de heersende cultuur maar zodra ze de grens overstappen moet iedereen zich alsnog aan hun aanpassen en wordt er minachtend gekeken naar de cultuur van het desbetreffende land.

    “Als het je hier niet bevalt in Nederland, dan pleur je toch op en ga je naar de zandbak, kan je daar de moslim uithangen”.

    Maar de zandbak moet helemaal ingericht worden naar hun smaak als ze langs willen komen. Bah, walgelijk.
    Dat laatste, "de zandbak moet ingericht worden naar hun smaak".... ja! Daar heb je een punt!

    KSA heeft, voor zover ik het kan bekijken, een enorme tegemoetkoming gedaan!

    De vraag is dan: moeten vrouwen solidair blijven met de onderdrukte vrouwen in KSA, en zeggen: "Ik doe niet mee, want onderdrukking"?
    Of moeten ze zeggen: "Ik doe mee, ik laat KSA vrouwen zien wat ze kunnen, wat ze kunnen bereiken"!

    Moeilijk! Ik voel voor beide!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Verplicht Bekijk reactie
    Het probleem van een schaaktoernooi in zo'n onvrij en ondemocratisch land te houden, is natuurlijk overduidelijk:

    (alleen religieuze mensen willen dit niet zien, en zijn eigenlijk door hun religieuze bril blind voor de waarheid)

    Stel dat je homo bent of lesbisch, of een boek hebt geschreven dat kritisch is over islam of over politieke situatie in SA

    Dat wordt zo'n iemand opgepakt en onterecht boete of zelfs gevangenisstraf opgelegd. Of na diplomatieke rel weer vrijgelaten

    Maar toch.

    En reden 2: door met zo'n land in zee te gaan, door te zwijgen keur je indirect het schenden van mensenrechten goed. En dit is principieel niet correct

    Natuurlijk, religieuze mensen zullen hier niet mee eens zijn, omdat ze al jarenlang zijn gehersenspoelt met dat Islam ok is, en dat je mensen met koran in de hand mag onderdrukken en hun rechten mag afnemen....

    Reden 2: hoeveel grote, internationale toernooien (Voetbal, Olympische Spelen!) Zijn er gehouden in politiek "niet correcte landen"?

    Dat was wat mij betreft geen goedkeuring voor onderdrukking van vrouwen, minderheden, dictatuur.... maar wel topsport!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  7. #37
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Ze motten de eigen aanpassen als ze ereggus te gast zijn!



    Dodelijk zieke mensen worden ook geboycot voor politieke doeleinden, die kunnen het alleen niet meer navertellen, dan moet je ook niet verwachten dat je ergens welkom bent, vooral niet in dat soort landen.
    Ze wíllen er niet te gast zijn en gelijk hebben ze!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    In Malawi bedekken westerse vouwen die bepaalde dorpen bezoeken zichzelf ook. En het wordt in sommige dorpen ook van ze verwacht. Ze vinden het respectloos wanneer je hen als vrouw bezoekt in korte kleding vanwege hun cultuur. Zou je het niet respectloos vinden als een vrouw dan toch besluit in korte broek aan te komen zetten?

    Op dit toernooi kunnen vrouwen in broek en blouse komen, ik snap niet wat daar erg aan is? Geen abaya of hoofddoek maar wel bedekt. Ik vind dat geen raar verzoek en je gaat naar een land als gast, je een beetje aanpassen tijdena je bezoek is gewoon netjes.

    Heb je mijn reacties gevolgd? Volgens mij zijn we het niet oneens.
    KSA is een zeer conservatief land. Hier geven ze buitenlandse sporters de mogelijkheid om in "westerse kleding" aan het toernooi mee te doen, mits hun kleding voldoet aan hun normen m.b.t. fatsoen en zedelijkheid. Ze geven ook aan hoe dat er uit zou moeten zien.
    Tja, ik vind daar niks mis mee... Behalve dat ik vind dat dergelijke voorschriften bij de Schaakbond in de KSA weg zouden moeten komen, en niet van de overheid. Zie mijn reactie over Nederlandse dammers!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  9. #39
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    In KSA ligt het iets anders.

    Vorig jaar, in Iran, waren vrouwen verplicht om met een hoofddoek te spelen. Veel (top)speelsters bleven weg.
    Aanvankelijk stelde KSA dezelfde eis, maar die werd later, na protesten van veel landen, teruggedraaid en vervangen door "fatsoenlijke" kledingeisen. Misschien ook onder invloed van de huidige "liberalisering". Maar geen verplichte hoofddoek in ieder geval.

    Wel kledingeisen, wel landen die uitgesloten worden. Niet door de schaakbond van KSA, maar door de overheid.


    Nu wat anders. Ik ben beter thuis in het damwereldje. Nederland is sinds mensenheugenis een van de sterkste damlanden ter wereld, met in ieder geval de sterkste competitie. Kijk eens terug naar de jaren '70, '80, '90... onze toppers, onze kampioenen, liepen er bij als schooiers (Vergeef mij, toppers en kampioenen, ik ben een blijf een fan van jullie van hier tot Tokyo)!

    Kijk eens naar de laatste grote toernooien waar Nederland aan meedeed... iedereen had de haren gekamd! Sokken aan! De slaap uit de ogen! Fatsoenlijk in de kleren! Bij de tweekamp tussen Groenendijk en Boomstra: strak in het pak! Oké, niet door ingrijpen van de koning of onze regering, slechts de onderdrukking van de Nederlandse Dambond (http://www.kndb.nl) maar het idee is duidelijk: "Loop er een beetje representatief bij".


    Eigenlijk vind ik dat uitsluiten van Israël in dit geval veel erger!
    Bommeltje, het zou niemand moeten kunnen schelen hoe deze denksporters hun sport bedrijven. Voor mijn part komen ze in pyama. Dit soort landen zou uitgesloten moeten worden van het hosten van dit soort toernooien. Was er ook niet een keer een meisje gediskwalificeerd omdat ze een te vrolijk jurkje droeg?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  10. #40
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Bah en die Joosje dan, vrouwen die zich bedekken kunnen geen vrouw zijn volgens hem. Wat een patriachale idioot zeg, dat hij even bepaald wie er wel of geen vrouw is als man zijnde, daarmee voor het gemak even miljoenen vrouwen wegzettend.

    Je mot je eigen gewoon aanpassen als je errugus te gast bent.
    Vertel je dat ook in het topic over de hoofddoek bij het uniform? [emoji6]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Een broek en een hoogsluitende blouse. Als je daarom niet mee wil doen, prima. Maar vind het niet te veel gevraagd om bedekt te gaan, het is niet alsof ze een hoofddoek op moeten oid.
    Zij heeft het over het moeten dragen van een https://www.google.nl/search?q=abaya...w=1067&bih=471

  12. #42
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Het mooiste wat ik heb meegemaakt was die Israelische judo gast in de VAE.

    Geen Israelische volkslied,geen Israelische vlag.


    Zo hoort het ook.

  13. #43
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Zij heeft het over het moeten dragen van een https://www.google.nl/search?q=abaya...w=1067&bih=471
    Dat las ik ja maar dat hoef je niet aan op het toernooi

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Zoals in Frankrijk, België en dat soort landen waar seculier radicalisme heerst en een hoofddoek verboden is op bijvoorbeeld scholen omdat je verplicht seculariteit moet uitstralen bedoel je?

    Of zoals in Nederland waar je als agente geen hoofddoek mag dragen omdat dat in strijd is met de heersende stroming? Je wordt op meerdere vlakken gedwongen tot iets in Europa, goedemorgen.

    Ja, dan motten ze de eigen gewoon aanpassen he? Gewoon je muil houden, kappen met klagen en niet zo selectief verontwaardigd doen met je opdringerige etnocentrisme waar iedereen zich aan moet aanpassen.
    Je gooit nu een paar zaken door elkaar.

    In het geval S-A mensen, worden gedwongen zich aan te passen aan religieuze regels van een geloof dat zij zelf niet belijden.

    Die vrouw die bij de geüniformeerde dienst van de politie wil, weigert het uniform te dragen dat bij die functie hoort.
    Zo simpel is het echt.
    Dat heeft niets te maken met haar opdringen van een religieuze regel in NL van een geloof dat zij niet belijdt.
    Wat kwalijk wordt genomen, is dat men niet akkoord gaat met haar eis dat zij mag afwijken van de uniforme kleding omdat ZIJ haar religieuze leefregels wil volgen.

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Dat las ik ja maar dat hoef je niet aan op het toernooi
    Dan is dat vreemd. Want ze gooit flink wat weg door niet te komen.
    Vraag mij af wat dan haar principiële standpunt/reden is.
    Adhesie met vrouwen in S-A? Maar dat haalt toch niets uit?