1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    974
    27-05-2009

    Kan iemand mij dit uitleggen

    Mijn hele leven probeer ik het goede te doen en slechte te vermijden. Maar ondanks al het goede wat ik probeer te doen om mij heen, zie ik er niks moois voor terugkeren.

    Verkeerde vrouwen, verkeerde mensen Familiaire problemen etc. Allemaal brengen ze mij tot 1 conclusie: het loont niet om goed te zijn.
    Toch heb ik het altijd een plek kunnen geven. Maar afgelopen jaar was de limit. Wat ik dit jaar heb meegemaakt was niet normaal. Heb er zoveel verdriet en woede aan overgehouden. Nu vraag ik me af wat voor nut dit nog allemaal heeft.

    Ik weet dat deze wereld 1 grote beproeving is maar ik kan niet na zoveel tegenslagen maar positief blijven denken. Ik heb er met een aantal mensen over gesproken en het enige wat ik hoor is sabr. Maar dat is voor mij niet genoeg meer

    Als iemand hier een antwoord op heeft dan ik t graag.
    Het boeit mij... welloh

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Vado Bekijk reactie
    Mijn hele leven probeer ik het goede te doen en slechte te vermijden. Maar ondanks al het goede wat ik probeer te doen om mij heen, zie ik er niks moois voor terugkeren.

    Verkeerde vrouwen, verkeerde mensen Familiaire problemen etc. Allemaal brengen ze mij tot 1 conclusie: het loont niet om goed te zijn.
    Toch heb ik het altijd een plek kunnen geven. Maar afgelopen jaar was de limit. Wat ik dit jaar heb meegemaakt was niet normaal. Heb er zoveel verdriet en woede aan overgehouden. Nu vraag ik me af wat voor nut dit nog allemaal heeft.

    Ik weet dat deze wereld 1 grote beproeving is maar ik kan niet na zoveel tegenslagen maar positief blijven denken. Ik heb er met een aantal mensen over gesproken en het enige wat ik hoor is sabr. Maar dat is voor mij niet genoeg meer

    Als iemand hier een antwoord op heeft dan ik t graag.
    en toch is dat de basis. Zonder sabr kom je nergens

  3. #3
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Het enige wat je kunt doen is elk klein positief lichtpuntje omarmen en hopen(Dua) blijven verrichten. Nieuwe wegen bewandelen. Doorzetten, doorzetten en nog eens doorzetten. Er zijn voor dergelijke situaties geen gepast adviezen. Inchaallah dat de donkere tijden aan je voorbij zullen trekken. Niemand loopt in jouw schoenen alleen jij ervaart hoe het is om in deze fase te zitten, en Allah die weet wat je daadwerkelijk meemaakt. De rest kan alleen gissen en medeleven tonen.



    Moge Allah ta'ala de zware beproevingen opheffen, de negatieve mensen vervangen door positieve mensen en je verdriet/pijn vervangen met vreugde en geluk.

  4. #4
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Ik denk dat je wel wordt "beloond" , maar helaas is het niet zo dat goede mensen niets slechts overkomt.
    Ik zou me niet opeens als een klojo gedragen omdat je denkt dat dat wel wat oplevert.
    Blijf jezelf maar laat niet over je heen lopen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Citaat Geplaatst door Vado Bekijk reactie
    Mijn hele leven probeer ik het goede te doen en slechte te vermijden. Maar ondanks al het goede wat ik probeer te doen om mij heen, zie ik er niks moois voor terugkeren.

    Verkeerde vrouwen, verkeerde mensen Familiaire problemen etc. Allemaal brengen ze mij tot 1 conclusie: het loont niet om goed te zijn.
    Toch heb ik het altijd een plek kunnen geven. Maar afgelopen jaar was de limit. Wat ik dit jaar heb meegemaakt was niet normaal. Heb er zoveel verdriet en woede aan overgehouden. Nu vraag ik me af wat voor nut dit nog allemaal heeft.

    Ik weet dat deze wereld 1 grote beproeving is maar ik kan niet na zoveel tegenslagen maar positief blijven denken. Ik heb er met een aantal mensen over gesproken en het enige wat ik hoor is sabr. Maar dat is voor mij niet genoeg meer

    Als iemand hier een antwoord op heeft dan ik t graag.
    Voor wie doe je al het goede en waarom. Ik zou mezelf deze vraag keer op keer stellen.

    Tegenslagen blijven komen. Of je nou geduldig blijft of niet, het zal de tegenslagen niet verminderen maar zwaarder maken en welicht vermeerderen indien je opgeeft. Dit leven ingeheel is een beproeving. Zolang je Allaah tevreden houd zal Hij je altijd bijstaan, beschermen en de kracht geven om alles te doorstaan. Je zult er misschien met enkele beschadigingen of ongedeert uit komen. Maar als je Allaah verlaat dan zul je meer verliezen en lijden. En het grootste verlies is na de dood.

    Dat mensen jouw goedheid niet inzien of waarderen is afkomstig van hen. We leven nou eenmaal in een tijd waarin vele zijn verdwaald en het goede van de ander 'belonen' met het kwade. Maar blijf wie je bent, laat je niet beinvloeden door hoe andere jou behandelen. Leef omwille van Allaah en handel omwille van Hem.
    Verlies je goedheid en positiviteit niet door wat je tegenkomt, ziet of mee word beproefd. Het enige wat je staand kan houden in deze tijd is overal een positieve draai aan geven. Zo behoud je de rust van binnen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    333
    30-04-2016

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Voor wie doe je al het goede en waarom. Ik zou mezelf deze vraag keer op keer stellen.

    Tegenslagen blijven komen. Of je nou geduldig blijft of niet, het zal de tegenslagen niet verminderen maar zwaarder maken en welicht vermeerderen indien je opgeeft. Dit leven ingeheel is een beproeving. Zolang je Allaah tevreden houd zal Hij je altijd bijstaan, beschermen en de kracht geven om alles te doorstaan. Je zult er misschien met enkele beschadigingen of ongedeert uit komen. Maar als je Allaah verlaat dan zul je meer verliezen en lijden. En het grootste verlies is na de dood.

    Dat mensen jouw goedheid niet inzien of waarderen is afkomstig van hen. We leven nou eenmaal in een tijd waarin vele zijn verdwaald en het goede van de ander 'belonen' met het kwade. Maar blijf wie je bent, laat je niet beinvloeden door hoe andere jou behandelen. Leef omwille van Allaah en handel omwille van Hem.
    Verlies je goedheid en positiviteit niet door wat je tegenkomt, ziet of mee word beproefd. Het enige wat je staand kan houden in deze tijd is overal een positieve draai aan geven. Zo behoud je de rust van binnen
    ❤️

    Inna Allaha ma3a sabirien (Allah is met de geduldigen) en Fa inna ma3a al usri yousra (met de beproeving wordt de oplossing/verlichting meegezonden), zijn twee mooie ayat uit de Koran.

    Tawaqal 3la Allah, uiteindelijk kom je er sterker uit. Keep going, stay strong en blijf goed, voor jezelf niet voor anderen.
    The most difficult thing is the decision to act, the rest is merely tenacity.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    58
    25-01-2017

    Allemaal goede, leuke en mooie reacties maar kan iemand mij uitleggen wat hij nou wilt of wat de vraag precies is?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Voor wie doe je al het goede en waarom. Ik zou mezelf deze vraag keer op keer stellen.

    Tegenslagen blijven komen. Of je nou geduldig blijft of niet, het zal de tegenslagen niet verminderen maar zwaarder maken en welicht vermeerderen indien je opgeeft. Dit leven ingeheel is een beproeving. Zolang je Allaah tevreden houd zal Hij je altijd bijstaan, beschermen en de kracht geven om alles te doorstaan. Je zult er misschien met enkele beschadigingen of ongedeert uit komen. Maar als je Allaah verlaat dan zul je meer verliezen en lijden. En het grootste verlies is na de dood.

    Dat mensen jouw goedheid niet inzien of waarderen is afkomstig van hen. We leven nou eenmaal in een tijd waarin vele zijn verdwaald en het goede van de ander 'belonen' met het kwade. Maar blijf wie je bent, laat je niet beinvloeden door hoe andere jou behandelen. Leef omwille van Allaah en handel omwille van Hem.
    Verlies je goedheid en positiviteit niet door wat je tegenkomt, ziet of mee word beproefd. Het enige wat je staand kan houden in deze tijd is overal een positieve draai aan geven. Zo behoud je de rust van binnen
    Ik wilde wat zeggen maar dat hoeft niet meer. Gewoon met volle overtuiging en vertrouwen door blijven gaan TS. Als Hij je doel blijft kan/zal niks je (te lang) demotiveren. Dat is slagen. Khayr in sha Allah
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Het leven is een kroniek gecreërd uit verdriet, geluk, succes, mislukking en meer. Degenen die opkomen, geduld hebben en geloven in de waarheid zullen uiteindelijk overwinnen. En daarnaast betekent het niet automatisch dat er een overwinning is bij elke stap. Er zijn tegenslagen, ook onder de standvastige. Dat is de reden waarom nederlagen en succes een groot deel uitmaken van ons leven. Ze bestaan voor iedereen, maar waarin jij echt een verschil in kan maken is je manier van omgaan met bepaalde tegenslagen. Laat tegenslagen een basis vormen voor verdere positieve ontwikkelingen. Moge Allah azza wa jal je standvastiger en sterker maken.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Een vd dingen die ik heb geleerd is dat wat je vandaag wenst en voor zou willen sterven je morgen vergeten kunt zijn en kan haten. Kies dus voor jezelf, Allah swt weet wat het beste is voor ons en doet alleen wat het beste is voor ons alhamdulillah. Tests moeten je sterker maken niet zwakker, als je je even niet goed voelt zak dan niet in het gevoel weg maar ga afleiding zoeken met iets wat je leuk vind bijv schrijven of dikrolah, luisteren naar koran. En weet dat hulp nabij is wees dus niet ondankbaar. Wees tevreden anders wordt het erger. En wees blij dat je moslim bent en je test niet in het geloof is want dat zijn pas de zware testen. Vergelijk je leven met hun die minder hebben en niet hun die meer hebben. Doe kennis op etc en laat je niet gek maken door je gevoelens maar zoek afleiding.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    903
    02-04-2010

    maar misschien ligt het ook aan jezelf he?
    en denk je geweldig te zijn..............maar valt dat toch ergens tegen?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2
    18-11-2014

    Citaat Geplaatst door zrirek_ Bekijk reactie
    maar misschien ligt het ook aan jezelf he?
    en denk je geweldig te zijn..............maar valt dat toch ergens tegen?
    Dit dus, het pointen naar anderen zonder bewust te zijn van het eigen gedrag.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    903
    02-04-2010

    Citaat Geplaatst door WATERRR Bekijk reactie
    Dit dus, het pointen naar anderen zonder bewust te zijn van het eigen gedrag.
    de welbekende spiegel!

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    324
    10-02-2017

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Het leven is een kroniek gecreërd uit verdriet, geluk, succes, mislukking en meer. Degenen die opkomen, geduld hebben en geloven in de waarheid zullen uiteindelijk overwinnen. En daarnaast betekent het niet automatisch dat er een overwinning is bij elke stap. Er zijn tegenslagen, ook onder de standvastige. Dat is de reden waarom nederlagen en succes een groot deel uitmaken van ons leven. Ze bestaan voor iedereen, maar waarin jij echt een verschil in kan maken is je manier van omgaan met bepaalde tegenslagen. Laat tegenslagen een basis vormen voor verdere positieve ontwikkelingen. Moge Allah azza wa jal je standvastiger en sterker maken.
    ++

  15. #15
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Ik heb precies hetzelfde als jij. Mijn leven is ook een aaneenschakeling van beproevingen, en soms denk ik ook zo, wat voor nut heeft het nog om je best te doen.

    Gelukkig kan ik mijzelf heel snel weer herpakken, en alles relativeren. Mijn kracht vind ik grotendeels in het gebed en dua doen.

    Denk dat het normaal is dat je soms de moed verliest. Huil uit, en ga weer verder. Hasanaats.
    HAGENEESJE