1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Lees het begin en einde van ibnu khatier en hou je kop alsjeblieft met doen alsof je alles kent.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Lees het begin en einde van ibnu khatier en hou je kop alsjeblieft met doen alsof je alles kent.
    Jij moet met bewijs komen. Want jij maakt uitspraken.
    Ik wacht.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Jij moet met bewijs komen. Want jij maakt uitspraken.
    Ik wacht.
    toen haar man overleed al voordat haar 3idda klaar was kwamen de grootste sahaba haar hand vragen.
    Ze was ook een van de rijkste vrouwen van al ansaar....ze had geen kinderen met julaibieb...wat denk je dat vrouwen dan gaan doen...waarom vind je het vreemd dat ze is getrouwd eigenlijk.

    Ik kan het niet vinden nog maar zodra ik het vind plaats ik het.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    toen haar man overleed al voordat haar 3idda klaar was kwamen de grootste sahaba haar hand vragen.
    Ze was ook een van de rijkste vrouwen van al ansaar....ze had geen kinderen met julaibieb...wat denk je dat vrouwen dan gaan doen...waarom vind je het vreemd dat ze is getrouwd eigenlijk.

    Ik kan het niet vinden nog maar zodra ik het vind plaats ik het.
    Ik vind het niet vreemd. Ik ga iets pas volgen als er concrete en geldige bewijs is geleverd.
    Niet door iemand zoals mufti kafir menk of ali khan. Maar een betrouwbare 'Alim.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Allahu Akbar

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Allahu Akbar

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Allahu Akbar

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Baqiyyah

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    55
    08-07-2018

    Jammer dat er nu zo weinig vrouwen zijn die willen trouwen met een Mujahid

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Ik kreeg trannen van wallah zo mooi machallah
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    toen haar man overleed al voordat haar 3idda klaar was kwamen de grootste sahaba haar hand vragen.
    Ze was ook een van de rijkste vrouwen van al ansaar....ze had geen kinderen met julaibieb...wat denk je dat vrouwen dan gaan doen...waarom vind je het vreemd dat ze is getrouwd eigenlijk.

    Ik kan het niet vinden nog maar zodra ik het vind plaats ik het.
    Bedoel je waarom ze getrouwd was met julaibieb?

    Omdat de profeet salla Allahoe 3aleihie wa salam op drie verschillende dagen tegen julaibieb zei "ga je niet trouwen yaa julaibieb"

    Waarop julaibieb zei wie gaat met mij trouwen ik heb geen geld, geen schoonheid en geen macht.

    En bij de derde dag zeI de profeet salla Allahoe 3aleihie wa salam ga naar daar en daar en zeg dat de profeet salla Allahoe 3aleihie wa salam de opdracht heeft gegeven om je dochter aan mij te huwen.

    De vader van die vrouw keek vol verbazing naar zijn kleren, situatie en wilde afwijzen waarop de dochter haar vader toesprak van hoe kan je het bevel van de profeet salla Allahoe 3aleihie wa salam afwijzen. De vader accepteerde het toen.

    Op het moment dat de huwelijksnacht zou plaatsvinden hoorde hij de oproep tot jihad. Het was voor julaibieb kiezen tussen de huwelijksnacht of jihad. Hij koos voor de jihad en stierf als martelaar. Waarop de profeet salla Allahoe 3aleihie wa salam op het laatst zei nadat hij de voorhoofd van julaibieb had gekust anta miena wa anna mienka
    Je ne sais pas

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Ik verzoek iedereen om met bewijzen te komen.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Ik vind het niet vreemd. Ik ga iets pas volgen als er concrete en geldige bewijs is geleverd.
    Niet door iemand zoals mufti kafir menk of ali khan. Maar een betrouwbare 'Alim.
    Als je het zou hebben over bewijzen dan zou ik zeggen marhaba. Maar omdat je moslims tot koefar maakt en doet alsof je in hun harten hebt gekeken dat gaat veels te ver. Sterker nog als we het over bewijzen hebt dan ken je de hadieth vast wel dat als je iemand kafier of moenafieq of faasiq noemt dan stijgt het op naar de hemelen en als het niet kan vallen op die persoon (omdat die bij Allah niet is zoals jij zegt) dan valt het op jou terug.

    Ik lees voor het eerst een reactie van jou en weet nu al dat jij de takfierie ideologie aanhangt. En ik weet dan gelijk dat jullie maar van een handvol mensen wereldwijd accepteren.

    Misschien handig dat jij jouw lijst met betrouwbare geleerden noemt, want alles blijf je alles ontkennen ook als er bewijzen zijn.

    Twee testvragen om bevestigd te krijgen dat jij de ideologie aanhangt die ik in mijn hoofd heb.

    Stemmen is haram?
    En als ik de koning van marokko niet tot kafier maak dan ben ik zelf kafier?

    Reageer inhoudelijk op mijn reactie als je daarna een kennisvolle dialoog wil met bewijzen. Het tweede word pas nuttig als we het eens kunnen worden over dezelfde bewijslijn

    Blijf nogmaals inhoudelijk hoe moeilijk het ook word voor je begeerte
    Je ne sais pas

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Fatwa over wanneer takfir terug naar jou komt.

    Q24. It's mentioned in the authentic Hadīth: "Whoever says to his brother O Kāfir, then surely one of them is such" so is this from the Nullifiers (of Islām)?

    A. What appears to me, and Allāh (جل وعلا) knows best, is that the Takfīr of a Muslim is divided into three categories:

    1. The one who had Ta'wīl in his speech (of calling the muslim a Kāfir), there's no sin upon him, rather he could be rewarded as it was affirmed by several Scholars (i.e. Such as ibn al-Qayyim).

    And this is indicated by 'Umar's (رضي الله عنه) saying to Hātib (رضي الله عنه): "Allow me to strike the neck of this hypocrite".

    And the saying of Usayd(رضي الله عنه) to Sa'd ibn 'Ubādah(رضي الله عنه): "Indeed you're a hypocrite, you argue on behalf of the hypocrites".

    And other than that, and al-Bukhārī (رحمه الله) has written a chapter-heading based upon that in al-Adab al-Mufrad:

    "The chapter of whoever doesn't view the disbelief of one who said that (i.e. Takfīr of a Muslim) out of misinterpretation or ignorance".

    2. Whoever said it (i.e. Takfīr of a Muslim) from the way of oppression/injustice, and enmity of opposition, and accusation, while he is truly a Muwahhid inwardly, then this person is in danger.

    However it doesn't appear (to mean) and Allāh (جل وعلا) knows best, that his kufr is major kufr, rather he could've fell into an enormous sin & minor kufr, and this is what the vast-majority of Scholars are upon.

    3. Whoever made Takfīr upon him without a misinterpretation or misconception, so here he becomes a kāfir because he made Ēmān as Kufr, and based upon this al-Bukhārī (رحمه الله) wrote a chapter-heading:

    "Whoever makes Takfīr on his brother without Ta'wīl, then he is (exactly) like what he said".

    And he mentioned some textual evidences regarding this (such as) "Whoever says to his brother...(O Kāfir...till the end of the Hadīth)"

    Pay attention: The difference between the first (case) and the second (case) is that the first (case) is a Ta'wīl based upon a valid (Shar'ī) misinterpretation by using evidences from the texts (Qur'ān & Sunnah), and with the purpose of establishing the truth for the sake of Allâh(سبحانه وتعالى), and ordaining the good & forbidding the evil.

    But as for the second (case), then his Ta'wīl is not a valid (Shar'ī) misinterpretation, even if he used evidences from the Sharī'ah, with the purpose of enmity against his opponent, oppression/injustice and gaining victory for himself, and Allāh (جل وعلا) knows best. [1]

    ~ The Imām, Shaykh Nāsir al-Fahd (فك الله أسره).

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Kufr bi taghut

    Takfir verrichten op de Taghut is een verplichting.

    Uitspraken van de ‘Ulama:



    1:



    “En de Tawheed: Het is het verwerpen van alle vormen van taghut die naast Allah aanbeden worden door de aanbidders. Waarlijk, al-Kufr bi Taghut is een Zuil van Tawheed. En wanneer deze zuil niet wordt volbracht, zal een persoon geen Muwahid (monotheïst) zijn. En de Tawheed is de basis van al-Imaan die Allah daden geldig maakt, en alle daden zijn vruchteloos met diens afwezigheid.”



    [Fath al Majied, uitleg van het hoofdstuk over Allah’s Woord (vertaling) “Heb jij niet degenen niet gezien die beweren te geloven..”]



    2:



    Shaykh Muhammed ibn Abdul Wahaab rahimahullah heeft gezegd:



    De Asl (grondslag) van de Islam en zijn Qa’ida (basis) bestaat uit twee zaken:



    – Ten eerste: de mensen bevelen om Allah te aanbidden, de Enige Die geen deelgenoten heeft. Loyaal zijn tegenover degenen die het volgen en degenen die het verwerpen als Ongelovigen beschouwen.



    – Ten tweede: waarschuwen tegen Shirk in de aanbidding van Allah. Omwille van dit punt (de beoefenaars ervan) hard te behandelen, je vijandig gedragen tegenover degenen die het toepassen en de beoefenaars ervan als ongelovigen te beschouwen.



    Bron: Majmu’ at-Tawhied



    3:



    Shaykh Husayn en Shaykh Abdullah, de twee zonen van Shaykh Muhammed ibn Abdul Wahaab rahimahullah werden gevraagd over een man die de religie binnentreedt en ervan houdt en van zijn mensen houdt, maar hij neemt de polytheisten (mushrikien) niet als vijand of hij neemt hen als vijand maar verklaart niet hun ongeloof (Takfir). Wat zij onder andere antwoordden was: “Wie zegt: ‘Ik neem de mushrikien niet als mijn vijanden’ of hij neemt hen als vijanden maar hij verklaart hun ongeloof niet (takfir), dan is hij geen moslim, en hij is van de mensen waar Allah over heeft gezegd:



    “….zeggende: “Wij geloven in sommige en niet in andere,” zij willen een tussenweg volgen.



    Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.” [Surat an Nisaa aya 150 en 151]



    Bron: Ad Durar as Saniyyah







    4:



    Shaykh Muhammed ibn Abdul Wahaab rahimahullah heeft gezegd: “Dus Allah, Allah, o mijn broeders, hou je vast aan de basis van jullie religie en zijn oorsprong en zijn infrastructuur en zijn hoofd, de getuigenis (Shahada) dat er niemand is die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah. En ken zijn betekenis en houdt van zijn mensen en maak hen jouw broeders, zelfs al zijn zij ver van jullie in bloedlijn. En gelooft niet in de Tawaghit en neemt hen als jouw vijanden en haat hen en haat degenen die van hen houden, of degene die voor hen argumenteert, of degene die hun ongeloof niet verklaart (takfir) of zegt: ‘Ik heb niets met hen te maken’ of degene die zegt ‘Allah heeft mij niet verantwoordelijk gehouden voor hen’, want deze persoon (die dit zegt) heeft gelogen over Allah en een grote zonde gelogen. Dit is omdat Allah iedere moslim verantwoordelijk heeft gehouden voor het haten van de ongelovigen (Kuffar) en hij heeft het Fard (verplicht) gemaakt om hen als vijanden te nemen, zo ook het nemen van hen als vijand en hun ongeloof te verklaren (takfir) en het hebben van Bara’ah van hen, zelfs als zij hun vaders, hun zoons, of hun broeders zijn. Dus Allah, Allah, houdt daaraan vast in de hoop dat jullie jullie Heer zullen ontmoeten zonder dat jullie iets met Hem hebben vereenzelvigt.”



    Bron: Majmu’ at Tawhied



    5:



    Imam ‘Abdur-Rahman ibn Hasan ali Shaykh rahimahullah zei: “Dus een persoon kan geen Muwahhid zijn, behalve door Shirk te verwerpen en er volledig vrij van te zijn en door Takfir te verrichten op degene die het doet.”



    Bron: Ad Durar As Saniyyah (2/204)



    6:



    Imam ‘Abdur-Rahman ibn Hasan ali Shaykh rahimahullah zei ook: “Dus Tawhied is niet vervolmaakt behalve door volledig af te keren van de Mushrikin, vijandschap tegenover hen te hebben en door Takfir op hen te doen.”



    Bron: Ad Durar As Saniyyah (11/434)



    7:



    Shaykh Muhammed ibn ‘Abdul-Wahaab rahimahullah zei: “En de betekenis van ‘Het verwerpen van de Taghut’ omvat dat je jezelf bevrijdt van een ieder die iets anders aanbidt dan Allah, of het nou een djinn, mens, boom, steen of iets anders is, en (het omvat ook) dat je Takfir verricht op hen en hen als deviant verklaard en hen haat, zelfs al zijn zij jullie eigen vaders en broeders. En wat betreft degene die zegt: ‘Ik richt mijn Ibada aan niemand behalve Allah, maar ik neem geen afstand van de (zogenaamde) “Meesters” en graven en dat soort zaken”; zo’n persoon is een leugenaar over zijn bewering van ‘la ilaha ila Allah’ – want hij gelooft niet in Allah, noch heeft is hij ongelovig in de Taghut.”



    Bron: Ad-Durar As-Saniyyah (2/121-122) en ook ‘Majmu’at Ar-Rasa’il Wal Masa’il An-Najdiyyah’ (4/33-34).