1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Het verhaal van de lelijke man..

    Hij is een man die arm was en hij is een persoon die heel lelijk was..
    De Sahaba en de Geleerden beschreven hem zelfs als afschuwelijk. Als een persoon naar hem zou kijken, dan zou diegene meteen weer wegkijken door de schrik.
    Allah heeft hem zo gecreëerd.
    Geen status, afschuwelijk lelijk en arm. Zelfs zijn naam was lelijk. Zijn naam was Julaybeeb RA en de betekenis hiervan is: klein gegroeid (dwerg). (Deze hadith is Sahih Muslim & Tirmidi.)
    De Profeet SAW zag Julaybeeb RA op een dag en Julaybeeb was ouder geworden in leeftijd. Hij zei tegen hem: hoe gaat het met jou o Julaybeeb? Julaybeeb RA antwoorde:
    O Profeet SAW.. Denk jij dat de enige vrouw die ik zal krijgen, de Hur al Ayn in Djannah zal zijn? (Met andere woorden).. Zal ik geen vrouw krijgen in Dunya en pas een vrouw krijg in Djannah?
    De Profeet SAW begreep dat hij bedoelde dat hij geen vrouw zal vinden om mee te trouwen.
    De Profeet SAW zei: nee, in Dunya en in Akhira In Shaa Allah!
    Jij zal een vrouw vinden in Dunya en in Akhira In Shaa Allah!!
    De Profeet SAW zei: o Julaybeeb, ga naar dit huis. Zij hebben een dochter en Vraag of je haar mag huwen.
    Julaybeeb vertrok naar het huis en is meteen geweigerd. De profeet SAW ging naar de vader en zei: Ik vraag om de hand van uw dochter. De man antwoordde:
    Allahu Akbar Rasullullah dit is geweldig nieuws!!!
    De Profeet SAW zei: nee nee het is niet voor mij. De man antwoordde: Voor wie is het dan? De Profeet SAW zei: het is voor Julaybeeb. De lach van de man verdween snel. Laat me het aan haar moeder vragen antwoordde de vader. De vader ging naar huis en zei tegen de moeder: Rasullullah SAW heeft om de hand van onze dochter gevraagd. Ze antwoordde: Allahu Akbar wat een eer! Geweldig nieuws!! Waarna hij antwoordde:
    Nee niet voor Rasullullah SAW.
    Voor wie is het dan? Hij antwoordde:
    Het is voor Jalaybeeb..
    De vrouw zei: SubhanAllah!! Er zijn betere mannen dan hij gekomen en we hebben hen geweigerd.
    Er zijn veel betere families gekomen dan hij en we hebben hen geweigerd!! En nu vraagt de laagste van de laagste de hand van onze dochter en wij moeten onze dochter geven aan hem? Nee nee nee alsjeblieft niet.
    De dochter was achterin aan het luisteren. Ze kwam binnen en zei: wat is dit wat ik hoor vader en moeder? Rasullullah SAW is gekomen voor een ander persoon en vraagt mijn hand voor hem en jullie zeggen nee tegen Rasullullah?
    Wallahi ik Zal de aanzoek van de Profeet SAW niet weigeren!!
    Julaybeeb is degene die ik zal huwen. Toen het nieuws kwam naar Julaybeeb RA, was hij de blijste persoon die er is. De Profeet SAW droeg de metgezellen op om voor Julaybeeb te zorgen en om voor zijn bruiloft te doneren zodat hij kan trouwen.

    Enige tijd ging voorbij en ze kwamen in de tijd van een strijd(jihad).
    Julaybeeb RA was één van de personen die meeging om te strijden.
    De Profeet SAW was er ook en de strijd was gewonnen Alhamdoulillah.
    Hij SAW ging zoals altijd kijken hoe het met de Sahaba ging na de strijd.
    De mensen riepen: waar is mijn oom? Waar is mijn broer? Waar is mijn zoon? Waar is die en die?
    Maar Rasullullah SAW stelde maar één vraag. Die vraag was: Waar is Mijn Julaybeeb? Iedereen antwoordde: Wij weten het niet o Rasullullah. Niemand gaf om Julaybeeb behalve de Profeet SAW.
    Hij SAW zei nog eens: Waar is mijn Julaybeeb??
    Iedereen zei: wij weten het niet o Rasullullah..
    Iemand vroeg: Heeft u mijn zoon gezien o Rasullullah?
    Hij SAW zei: nee en heb jij mijn Julaybeeb gezien?
    Nee ik heb hem niet gezien werd er geantwoord.
    Dus de Profeet SAW ging zoeken tussen de dode op de grond.
    En eindelijk vond hij SAW Julaybeeb liggend op de grond met 7 vijanden dood om hem heen. En wanneer de Profeet SAW naar hem staarde, stroomden zijn ogen met tranen.
    Hij SAW zei: Hij heeft 7 vijanden van de Islam gedood en hij werd toen vermoord. Hij SAW zei: Julaybeeb is één van mij en ik ben één van hem en hij SAW herhaalde dat drie keer.
    Julaybeeb is één van mijn familie en ik ben één van zijn familie.
    Op dat moment had Julaybeeb geen bed behalve de handpalmen van de Profeet SAW. Rasullullah tilde hem op in zijn armen en droeg hem.
    Hij SAW was aan het huilen. Maar zijn tranen stopten en hij SAW begon te lachen waarna hij weg keek.
    Hij SAW droeg hem en begroef hem met zijn blote handen.
    Ze vroegen hem o Rasullullah.. Waarom was u eerst aan het huilen en toen opeens aan het lachen waarna u weg keek?
    Hij SAW zei: ik was aan het huilen voor het verliezen van mijn familielid Julaybeeb. Toen liet Allah mij de plaats van Julaybeeb zien in Jannah.
    Ik zag zijn ziel in Jannah en daar was één van zijn vrouwen van de Hur Al Ayn rennend naar hem toe.
    Dus ik lachte omdat, hij zijn vrouw in Jannah heeft gekregen.
    Toen zijn vrouw naar hem toe rende zag ik de hiel van haar voet, Dus keek ik weg! Ik heb geen recht om te kijken naar de vrouw van Julaybeeb.

    Dit is het einde van dit prachtige verhaal dat zo mooi is geëindigd.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    maschallah een prachtig verhaal.

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mooi,en hoe is het geeindigd met zijn levende vrouw op aarde?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Mooi,en hoe is het geeindigd met zijn levende vrouw op aarde?
    Die trouwde een knappe man

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Mooi,en hoe is het geeindigd met zijn levende vrouw op aarde?
    Allah weet het beste!
    Het verhaal is zo overgeleverd en als er daarna bijzonderheden zouden zijn geweest, dan zou dat zeker genoemd worden.
    Dus, ik kan het ongeziene niet vertellen. Allahu A3lam
    Vergeef me!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Die trouwde een knappe man
    Niet zomaar dingen zeggen aub.
    Je moet je verantwoorden bij Allah voor alles wat je hebt gezegd.
    Wie weet lieg je nu over de Sahabiyat RA.

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Allah weet het beste!
    Het verhaal is zo overgeleverd en als er daarna bijzonderheden zouden zijn geweest, dan zou dat zeker genoemd worden.
    Dus, ik kan het ongeziene niet vertellen. Allahu A3lam
    Vergeef me!
    oke ze zal ongetwijfeld een gezegend leven hebben gehad. Zij koos ervoor om met hem te trouwen terwijl niemand hem zag staan alleen maar door zijn uiterlijke verschijning.

    Moge Allah swt de harten openen van mensen zoals het hart van deze vrouw.

    Het materialisme dat vandaag de dag overheerst doen verdwijnen.

    Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Niet zomaar dingen zeggen aub.
    Je moet je verantwoorden bij Allah voor alles wat je hebt gezegd.
    Wie weet lieg je nu over de Sahabiyat RA.
    Ik lees dat met een "knipoog" hij bedoelt. Het niet verkeerd
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Na'am mooi verhaal. AllahumaBarek en Ameen op je Ad'iyaat.

    Grapjes zijn alleen toegestaan als er waarheid in zit.
    Maar de spot drijven met Islam is iets zeer gevaarlijks.
    De 'ulama hebben uitgesproken dat spotten met de Islam je uit het geloof kan zetten.
    Zelfs als jij je tong uitsteekt naar een Niqaabi vanwege haar niqaab en de spot drijft met haar, word je al uit het geloof gezet.
    En Allah weet het beste!

    Maar begrijp me niet verkeerd. Is juist advies omwille van Allah. Grapjes moeten kern van waarheid inzitten en al helemaal als het gaat over Islam.

  10. #10
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Na'am mooi verhaal. AllahumaBarek en Ameen op je Ad'iyaat.

    Grapjes zijn alleen toegestaan als er waarheid in zit.
    Maar de spot drijven met Islam is iets zeer gevaarlijks.
    De 'ulama hebben uitgesproken dat spotten met de Islam je uit het geloof kan zetten.
    Zelfs als jij je tong uitsteekt naar een Niqaabi vanwege haar niqaab en de spot drijft met haar, word je al uit het geloof gezet.
    En Allah weet het beste!

    Maar begrijp me niet verkeerd. Is juist advies omwille van Allah. Grapjes moeten kern van waarheid inzitten en al helemaal als het gaat over Islam.
    oke shokran akhi
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    51
    25-06-2016

    Ja mascha allah prachtig verhaal, ik heb het in 1 van mijn boeken gelezen, maar dat was een klein stukje dank je wel om het volledige verhaal met ons te delen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Niet zomaar dingen zeggen aub.
    Je moet je verantwoorden bij Allah voor alles wat je hebt gezegd.
    Wie weet lieg je nu over de Sahabiyat RA.
    Ga zoeken in haar biografie...ze trouwde een andere sahabi.
    De vrouwen in die tijd trouwden 2 a 3 keer.
    Er was veel oorlog en zeker in het begin van de islam.

    Jij moet niet denken dat jij alleen maar boeken leest

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Ga zoeken in haar biografie...ze trouwde een andere sahabi.
    De vrouwen in die tijd trouwden 2 a 3 keer.
    Er was veel oorlog en zeker in het begin van de islam.

    Jij moet niet denken dat jij alleen maar boeken leest
    Wij dienen onze berichten met bronnen te plaatsen.
    Zolang jij geen geldige bronvermelding hebt, is je uitspraak nietig.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Hahah het is niet eens bekend wie ze was of wat haar naam is.
    Welke biografie? Gahaha

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3
    04-01-2018

    een mooi verhaal