1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Temperamentvol ( wat ik voel benoem ik) en kan ongeduldig zijn. Dit zijn mijn slechte eigenschappen.
    Dat kan ook positief zijn, sommige mensen kunnen directheid wel waarderen. Maar het kan soms ook negatief zijn idd. (mensen voelen zich aangevallen/gekwetst).

    Hoe probeer je er mee om te gaan, met je temperament en ongeduldigheid?
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Volhoudend zijn, af en toe ongeduldig en overheersend.
    Volhoudend= standvastig, doorzetter.. dat zijn toch goede eigenschappen? Waarom denk je/ervaar je het als negatief?

    Volgens mij ben je ook koppig: als je volhoudend bent en ongeduldig.. moet je wel koppig zijn om alsnog door te zetten.

    Hoe bedoel je overheersend?
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Is het meestal van toepassing op mensen die dichter bij je staan, of iedereen? (hogere verwachtingen die je van mensen hebt bijv).

    Meedogenloos... qua wraakactie's en dergelijke?
    Natuurlijk kan je van mensen die dichter bij je staan wat meer hebben, maar je moet ergens de grens trekken toch?

    Nee, zeker geen wraakacties. Een excuses doet me dan gewoon niets. Contact zal nooit meer hetzelfde worden. Het slechte vanuit mijn kant is dan vooral dat ik niet meer de stap zal zetten om te vragen hoe het met iemand gaat etc. Terwijl vanuit het geloof vooral wordt benadrukt dat je dat wél moet doen, vergeten en vergeven.

    Dit gebeurt overigens niet vaak hoor, het is meer dat dit gewoon een grote valkuil is voor mij. Mijn lijstje van mensen die ik niet mag is gelukkig niet lang

  4. #34
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ik snap wat je bedoelt. Dat kan je eigenlijk vaak beter doen uit eigen ervaring dan Maar in vertrouwelijk gezelschap is dat juist mooi.

    Im doing fine. How bout you? Check je hoek
    Haha jazeker. Dat scheelt je heel wat sh*t naar je hoofd geslingerd . Klopt bij mijn naasten is het geen punt.
    Alhamdoelah het gaat goed sa9sa 3liek elgair!
    Check terug.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  5. #35
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Zeker. Maar een persoon kan het ook vaak zijn, ha.
    Nee sorry kan het echt niet in een negatieve zin zien haha. Noem is een vb wat je bedoelt.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Natuurlijk kan je van mensen die dichter bij je staan wat meer hebben, maar je moet ergens de grens trekken toch?

    Nee, zeker geen wraakacties. Een excuses doet me dan gewoon niets. Contact zal nooit meer hetzelfde worden. Het slechte vanuit mijn kant is dan vooral dat ik niet meer de stap zal zetten om te vragen hoe het met iemand gaat etc. Terwijl vanuit het geloof vooral wordt benadrukt dat je dat wél moet doen, vergeten en vergeven.

    Dit gebeurt overigens niet vaak hoor, het is meer dat dit gewoon een grote valkuil is voor mij. Mijn lijstje van mensen die ik niet mag is gelukkig niet lang
    Jij kan zo in Taken spelen. Minus de wraakacties.

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Volhoudend= standvastig, doorzetter.. dat zijn toch goede eigenschappen? Waarom denk je/ervaar je het als negatief?

    Volgens mij ben je ook koppig: als je volhoudend bent en ongeduldig.. moet je wel koppig zijn om alsnog door te zetten.

    Hoe bedoel je overheersend?
    Ja. Met mate en tijdens de juiste momenten. Het kan ook tot een conflict uitmonden.

    Ongeduldig zijn heeft niks met koppigheid te maken. Volhoudend zijn tevens ook niet. Zijn aparte eigenschappen met zo zijn voordelen en nadelen.

  7. #37
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Dat kan ook positief zijn, sommige mensen kunnen directheid wel waarderen. Maar het kan soms ook negatief zijn idd. (mensen voelen zich aangevallen/gekwetst).

    Hoe probeer je er mee om te gaan, met je temperament en ongeduldigheid?
    Klopt maar dan zijn het mensen die ook zo zijn . Mensen die niet zo zijn of juist het tegenovergestelde voor hun is het overwhelming.

    Ik probeer erop te letten en het te nuanceren afhankelijk aan wie ik voor me heb. Temperament is meer mondeling maar ook in daden dat ik altijd het beste uit iets wil halen geef nooit op. Nee niet in combi los van mekaar.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  8. #38
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Natuurlijk kan je van mensen die dichter bij je staan wat meer hebben, maar je moet ergens de grens trekken toch?

    Nee, zeker geen wraakacties. Een excuses doet me dan gewoon niets. Contact zal nooit meer hetzelfde worden. Het slechte vanuit mijn kant is dan vooral dat ik niet meer de stap zal zetten om te vragen hoe het met iemand gaat etc. Terwijl vanuit het geloof vooral wordt benadrukt dat je dat wél moet doen, vergeten en vergeven.

    Dit gebeurt overigens niet vaak hoor, het is meer dat dit gewoon een grote valkuil is voor mij. Mijn lijstje van mensen die ik niet mag is gelukkig niet lang
    Dit is idd een hele gevaarlijke slechte eigenschap ook. Immers hoe verwacht men dat hij/zij vergeven wordt als je het zelf niet doet. Maar wel mooi dat je het door hebt zonder erkenning geen verandering
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    -slaapproblemen.

    -koppig:/

    -teveel hooi op mijn vork nemen. (En dan eindigen met 7 keuzevakken, terwijl je er 3 moest bijv) is geen keik mei, ik kwam in de problemen.:/

    -besluiteloosheid.

    -vergeetachtig. Moet steekwoorden of hints hebben. Of beste, gewoon alles uitschrijven.

    -Naief, kinderachtig.

    -soms te serieus.

    -sociaal awkard, soms.

    -gezonde jaloezie. Weet niet of het ooit negatief gaat worden, maar ja is potentieel negatief.

    -Serial Uitsteller.

    -traag.

    -impulsief.

    -soms te lief/saai.

    -onoplettend. Het is echt een wonder dat ik nog niet ben aangereden of iets dergelijks. Of langer dan een uur verdwaald ben. (Alhamdoelillah.)


    En nog een ton andere.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Nee sorry kan het echt niet in een negatieve zin zien haha. Noem is een vb wat je bedoelt.
    Volhouden dat wapen A beter is dan wapen B in een spel dat de discussie gewoon fel begon te worden, ha.

  11. #41
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Volhouden dat wapen A beter is dan wapen B in een spel dat de discussie gewoon fel begon te worden, ha.
    Had je gelijk dan is het idd negatieve zin. Had je geen gelijk dan heb je er meteen een neg eigenschap bij koppigheid. Maar ik snap je!
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Had je gelijk dan is het idd negatieve zin. Had je geen gelijk dan heb je er meteen een neg eigenschap bij koppigheid. Maar ik snap je!
    Ewa ja, half gelijk dan. Het is tenminste altijd wel feest met mij discusseren haha.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Jij kan zo in Taken spelen. Minus de wraakacties.
    Welke rol had je precies in gedachten? Wel eentje die veel met pistolen schiet toch!

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Dit is idd een hele gevaarlijke slechte eigenschap ook. Immers hoe verwacht men dat hij/zij vergeven wordt als je het zelf niet doet. Maar wel mooi dat je het door hebt zonder erkenning geen verandering
    Precies! Probeer er zeker rekening te houden, maar het is wel moeilijk om mee om te gaan als het eens zo ver is.

  14. #44
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Ewa ja, half gelijk dan. Het is tenminste altijd wel feest met mij discusseren haha.
    Haha dat geloof ik meteen. Ik herken dat wel doorgaan in discussie’s soms moet ik gwn ophouden met men proberen te overtuigen
    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Welke rol had je precies in gedachten? Wel eentje die veel met pistolen schiet toch!


    Precies! Probeer er zeker rekening te houden, maar het is wel moeilijk om mee om te gaan als het eens zo ver is.
    Jazeker maar dat geldt voor al onze slechte eigenschappen aan het einde van de eit zijn we mens. Degenen die bewerwn dat zij geen slechte eigenschappen hebben die zijn het engst diep van binnen. Allah i3awnek!
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Welke rol had je precies in gedachten? Wel eentje die veel met pistolen schiet toch!
    Ik weet niet of jou een pistool geven een slim idee is. Film zou dan max 5 minuten duren.