1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    96
    17-06-2009

    Wild West taferelen met 28 afgevuurde kogels in Utrechtse wijk Overvecht

    Kogelregen in Overvecht: twee gewonden

    VIDEOBij een schietpartij in de Utrechtse wijk Overvecht zijn in de nacht van zondag op maandag twee mensen gewond geraakt, van wie een ernstig. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht en zijn aanspreekbaar, meldt de politie.

    Mathijs Steinberger18-12-17, 01:21

    Bij een schietpartij in de Utrechtse wijk Overvecht zijn in de nacht van zondag op maandag twee mensen gewond geraakt, van wie een ernstig. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht en zijn aanspreekbaar, meldt de politie.
    De recherche doet onderzoek naar de kogelhulzen op de grond
    De recherche doet onderzoek naar de kogelhulzen op de grond © Koen Laureij
    Het incident had plaats rond 00.20 uur op de Sabadreef en de Orinocodreef. Volgens buurtbewoners is er op de twee plekken geschoten op een auto waarin twee mannen zaten. Er zijn veel schoten gelost. De dader is in een auto gevlucht.

    Vermoedelijk is er eerst geschoten op de Sabadreef. ,,We dachten eerst aan vuurwerk’’, vertelt een buurtbewoonster. ,,Het waren heel veel knallen. We beseften snel dat het wat anders was. Buiten zagen we een man instappen en snel wegrijden. Er bleef alleen glas en hulzen achter.’’ Ze noemt de schietpartij heel erg. ,,Gelukkig was het laat en waren er geen kinderen op straat.’’

    Ze denkt, net als een andere buurtbewoner, dat er een automatisch geweer is gebruikt. ,,Het klonk als een machinegeweer.’’ De buurtbewoner snapt niet dat er middenin een woonwijk geschoten wordt. ,,Laat ze dit in een weiland hier verderop doen . Het leek wel wildwest.’’

    28 hulzen

    Diep in de nacht, na het onderzoek van de forensische opsporing, blijkt dat er een grote hoeveelheid kogels is afgevuurd. Verspreid over de straat en stoep liggen maar liefst 28 kogelhulzen.

    De politie deed ook uitvoerig onderzoek op een doodlopend stukje van de Orinocodreef, een paar honderd meter verderop. Vermoedelijk zaten de twee beschoten mannen in een witte Volkswagen Polo en zijn ze hier opnieuw beschoten.

    Tekst gaat door onder de kaart.

    Er was ook veel politie bij het St. Antonius Ziekenhuis in Leidsche Rijn, waar de slachtoffers werden behandeld. Mogelijk was er dreiging dat de schutters zouden terugkomen.

    De recherche deed uitvoerig onderzoek op het terrein van een woonwagen aan de Orinocodreef. Mogelijk zijn er kogels terechtgekomen. De witte auto is meegenomen voor onderzoek.

    https://www.ad.nl/utrecht/kogelregen...nden~a4e4095b/

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    96
    17-06-2009

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1446...partij-utrecht

    Kogels vlogen door huizen heen. Helaas zijn daarbij gewonden gevallen die aan het slapen waren.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Welkom in Nederland, het land dat steeds meer in één groot getto verandert.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    8.756
    07-12-2012

    De gewonden zijn 2 Marokkaanse mannen volgens ooggettuigen. Ziek dit!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door _yassir_ Bekijk reactie
    De gewonden zijn 2 Marokkaanse mannen volgens ooggettuigen. Ziek dit!
    Wat verwacht je? Als je Overvecht leest of hoort dan weet je meteen ook de nationaliteiten van de personen in kwestie.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    209
    17-01-2009

    Dit verbaast mij niets. Ik heb voor mijn vorige studie een onderzoek gedaan naar achterstandswijken in Nederland. Er was geen wijk die in absolute aantallen meer Marokkanen had wonen dan In Overvecht. In de wijk wonen naar schatting tussen de 8000 en 9000 Marokkanen. Dat zijn meer Marokkanen dan in bijv. Gouda en Amersfoort samen. Als je niet naar de absolute aantallen kijkt, maar naar het aandeel in percentages, dan scoort de Utrechtse wijk Kanaleneiland en bepaalde wijken in Amsterdam-West wel hoger.

    Alleen geen wijk in Nederland heeft 8 a 9000 Marokkanen wonen. Zelfs in Schilderswijk ligt dit aantal rond ze 6500. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de ernst van de criminaliteit viel me ook op. Overvecht gaat slechte tijden tegemoet vrees ik. Ik gun de mensen daar het beste. Ik zit gelukkig goed in het verre oosten van Nederland!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door samirtje Bekijk reactie
    Dit verbaast mij niets. Ik heb voor mijn vorige studie een onderzoek gedaan naar achterstandswijken in Nederland. Er was geen wijk die in absolute aantallen meer Marokkanen had wonen dan In Overvecht. In de wijk wonen naar schatting tussen de 8000 en 9000 Marokkanen. Dat zijn meer Marokkanen dan in bijv. Goudan en Amersfoort samen. Als je niet naar de absolute aantallen kijkt, maar naar het aandeel in percentages, dan scoort de Utrechtse wijk Kanaleneiland en bepaalde wijken in Amsterdam-West wel hoger.

    Alleen geen wijk in Nederland heeft 8 a 9000 Marokkanen wonen. Zelfs in Schilderswijk ligt dit aantal rond ze 6500. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de ernst van de criminaliteit viel me ook op. Overvecht gaat slechte tijden tegemoet vrees ik. Ik gun de mensen daar het beste. Ik zit gelukkig goed in het verre oosten van Nederland!
    Dan ben je er overduidelijk niet geweest Overvecht is zeer divers en vriendelijk.
    Kom er wekelijks en er gaat helemaal niets verkeerds. Criminaliteit is daar aanwezig net zoals het in het oosten ook aanwezig is. Probeer criminaliteit ook niet op een volk af te smeren want ieder volk kent zijn criminelen.

    Dat overvecht gaat slechte tijden tegemoet is dan ook vooral je onderbuik gevoelens. Geen objectieve vastlegging en dus jouw eigen subjectieve ervaring.
    Tenminste ervaring het is maar net wat je cijfertjes zoeken op internet noemt.
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    209
    17-01-2009

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dan ben je er overduidelijk niet geweest Overvecht is zeer divers en vriendelijk.
    Kom er wekelijks en er gaat helemaal niets verkeerds. Criminaliteit is daar aanwezig net zoals het in het oosten ook aanwezig is. Probeer criminaliteit ook niet op een volk af te smeren want ieder volk kent zijn criminelen.

    Dat overvecht gaat slechte tijden tegemoet is dan ook vooral je onderbuik gevoelens. Geen objectieve vastlegging en dus jouw eigen subjectieve ervaring.
    Tenminste ervaring het is maar net wat je cijfertjes zoeken op internet noemt.
    Dit zijn niet mijn woorden. Verschillende onderzoekers en journalisten hebben dit gemeld. In de tussentijd zijn er veel dingen gebeurd in Overvecht. Ik heb helemaal geen onderbuik gevoelens. Ik hoop juist dat iedereen en onze mede-Marokkanen daar rustig en goed kunnen leven.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Welkom in Nederland, het land dat steeds meer in één groot getto verandert.
    Geef eens wat cijfers waar dit uit blijkt.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dan ben je er overduidelijk niet geweest Overvecht is zeer divers en vriendelijk.
    Kom er wekelijks en er gaat helemaal niets verkeerds. Criminaliteit is daar aanwezig net zoals het in het oosten ook aanwezig is. Probeer criminaliteit ook niet op een volk af te smeren want ieder volk kent zijn criminelen.

    Dat overvecht gaat slechte tijden tegemoet is dan ook vooral je onderbuik gevoelens. Geen objectieve vastlegging en dus jouw eigen subjectieve ervaring.
    Tenminste ervaring het is maar net wat je cijfertjes zoeken op internet noemt.
    Ik ben nog nooit in Overvecht geweest.
    Heb ook weinig idee over de precieze samenstelling van de bevolking, maar ik durf wel een wedje aan dat de criminaliteitscijfers daar ver boven het landelijk gemiddelde liggen.
    Ik zag dat die Zaandamse vlogger er ook is geweest en de mensen daar spraken van verbetering van een deel van de wijk maar nog steeds een wijk met problemen,

    Maar eerlijk gezegd, zolang er geen onschuldige slachtoffers zijn (in dit geval helaas wel), laat die wannabe Tony Montana's elkaar maar lekker afknallen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door samirtje Bekijk reactie
    Dit zijn niet mijn woorden. Verschillende onderzoekers en journalisten hebben dit gemeld. In de tussentijd zijn er veel dingen gebeurd in Overvecht. Ik heb helemaal geen onderbuik gevoelens. Ik hoop juist dat iedereen en onze mede-Marokkanen daar rustig en goed kunnen leven.
    Fake onderzoeken

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Fake onderzoeken
    Trolletje

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door samirtje Bekijk reactie
    Dit verbaast mij niets. Ik heb voor mijn vorige studie een onderzoek gedaan naar achterstandswijken in Nederland. Er was geen wijk die in absolute aantallen meer Marokkanen had wonen dan In Overvecht. In de wijk wonen naar schatting tussen de 8000 en 9000 Marokkanen. Dat zijn meer Marokkanen dan in bijv. Gouda en Amersfoort samen. Als je niet naar de absolute aantallen kijkt, maar naar het aandeel in percentages, dan scoort de Utrechtse wijk Kanaleneiland en bepaalde wijken in Amsterdam-West wel hoger.

    Alleen geen wijk in Nederland heeft 8 a 9000 Marokkanen wonen. Zelfs in Schilderswijk ligt dit aantal rond ze 6500. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de ernst van de criminaliteit viel me ook op. Overvecht gaat slechte tijden tegemoet vrees ik. Ik gun de mensen daar het beste. Ik zit gelukkig goed in het verre oosten van Nederland!
    je kijkt teveel.films overvecht is niet zo gevaarlijk als je wilt doen geloven.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    je kijkt teveel.films overvecht is niet zo gevaarlijk als je wilt doen geloven.
    Geen enkele wijk in Nederland is echt gevaarlijk.
    Gelukkig maar.

    Ik ben wel ooit eens van de Now & Wow 's nachts te voet naar Rotterdam Centraal gelopen waar ik me her en der niet geheel op mijn gemak voelde, maar volgens mij is er geen wijk in Nederland waar ik enkele straatjes daargelaten, onveilig voel.
    Hoewel ik me ook niet onveilig voelde in een favela in Rio.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door samirtje Bekijk reactie
    Dit zijn niet mijn woorden. Verschillende onderzoekers en journalisten hebben dit gemeld. In de tussentijd zijn er veel dingen gebeurd in Overvecht. Ik heb helemaal geen onderbuik gevoelens. Ik hoop juist dat iedereen en onze mede-Marokkanen daar rustig en goed kunnen leven.
    Zou zeggen ga er zelf een keer heen niet zomaar info aannemen van mensen die hun kleuren niet laten zien.
    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Geef eens wat cijfers waar dit uit blijkt.


    Ik ben nog nooit in Overvecht geweest.
    Heb ook weinig idee over de precieze samenstelling van de bevolking, maar ik durf wel een wedje aan dat de criminaliteitscijfers daar ver boven het landelijk gemiddelde liggen.
    Ik zag dat die Zaandamse vlogger er ook is geweest en de mensen daar spraken van verbetering van een deel van de wijk maar nog steeds een wijk met problemen,

    Maar eerlijk gezegd, zolang er geen onschuldige slachtoffers zijn (in dit geval helaas wel), laat die wannabe Tony Montana's elkaar maar lekker afknallen.
    Dit zijn slechts criminele individueen en vertegenwoordigen dan ook geen hele wijk. Tenminste niet als je een algemeen beeld wilt creëeren van hoe het gewoonlijk is. Overvecht is een divers wijk dat jarenlang leeft en geniet. Dat geldt voor meerdere wijken in Utrecht.
    Heavy