1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9
    01-10-2012

    Schandalig: NOS Journaal noemt couscous een "Arabisch gerecht" en niet Berbers!

    Zoals iedere Marokkaan / Berber weet, de couscous, muntthee en iwzan zijn allemaal Berberse Marokkaanse gerechten, maar niet volgens het NOS Journaal!

    Het NOS Journaal zegt schaamteloos dat die gerechten "Arabische gerechten" zijn dat ze behoren tot de "Arabische keuken"!

    WOW !!!!!!

    De NOS is dus druk bezig met het arabiseren van Marokkanen en Berbers!

    Bekijk het video hier als je je ogen niet gelooft:

    (en vergeet niet een klacht in te dienen bij de NOS op hun website)


    https://www.youtube.com/watch?v=1O8noT3x9q8



  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    121
    13-06-2015

    maar echt Nederlanders zijn echt niet slim ze praten voordat ze onderzoeken of eerst even nadenken ze zeggen zomaar dingen en merendeels is het niet waar

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    24
    27-08-2017

    arabische kunnen wel lekkere couscous maken dan rif vandaar

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Zina92 Bekijk reactie
    arabische kunnen wel lekkere couscous maken dan rif vandaar

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Cous cous is van oudsher een Marokkaans gerecht net als trid héérlijk overigens vooral home made van oma.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.411
    27-05-2007

    Gelijk grijpen naar hart, dramatisch op grond liggen alles. Gellek 'schandalig'.

    It is the same rain which you once loved that drowned you.


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Dit is echt een probleem. Als dit opgelost is dan zullen al de wereldproblemen niet meer bestaan. Echt waar

  8. #8
    World Traveler

    Reacties
    918
    29-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Wajou, ik stuur dit meteen door naar DENK zodat ze er kamervragen over gaan stellen.
    Hopelijk schrijven ze 10 pagina’s vol over deze gruwelijke schandaal maar dan wel in grote en vetgedrukte lettertype net zoals in jouw bericht.

    Ik ga meteen hetzelfde bericht aan NOS verzenden met daarin de oproep om hun artikel rectificeren en anders ga ik stappen ondernemen in de vorm van een mogelijke rechtszaak.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2
    17-02-2018

    Kkr balhaar

  10. #10
    Selectief

    Reacties
    10.475
    18-02-2012

    MVC Premium MVC Premium
    Dit is zeer schokkend. Wanneer gaan we demonstreren? Neem ik mijn carnavalkleding mee.

  11. #11
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    de wereld erkend wel dat za3ma noord afrika de graan schuur van europa ooit was.
    maar altijd vergezocht om te weten dat de meeste dingen dus door imazighen gemaakt zijn als eerst.

    en imazighen rijst uit azie in andalous brachten voor de paella
    en pasta en pizza al duizende jaren door libiers gemaakt wordt.

    venezuela heeft een moorse broodje dat mogabana heet


    a oema wat kan ik zeggen iedereen mag trots op zijn cultuur of geschiedenis zijn.
    l3arab mogen zelfs verheiliging ahadith vervalsen.

    maar als wij imazighen iets willen herclaimen van onze voorouders zijn we vieze azulisten en kuffar.

    maar is niet erg de reden dat we altijd nog hebben bestaan.
    is omdat allah aan de kant van de gelijke staan.
    we hebben helaas geen leiders meers als atlas of juba of masinisa of septimius severus.
    die ons wisten te verenigen.
    tegen de tiranen die ons onderdrukken en onze geschiedenis willen verwijderen.

    maar nogmaals allah is met de geduldige en wie in zijn recht staat.
    vandaag de dag nog hebben westerlingen massaal meer interesse in noord afrika en andalusia.

    de pillaren van hercules is mysterieus.
    ghair in sha allah.

    we moeten weer ons leren te gedragen en mee te spelen.
    net zoals het romeinse senaat vol zat met amazigh adviseurs.
    en weer solidair leren zijn zoals onze voorouders de ighermanen waren.
    en voor zuiver islam kiezen.
    en niet het dogmatishe islam van zawiyas en handjes kussen die noord afrika nu hanteerd met name marokko

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Vergeet niet het volk dat voor materialisme en nationalisme gaat

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Het is makkelijk te wijzen naar andere terwijl we weg zijn gedreven uit het geloof. En wanneer iemand iets zegt, de waarheid dus. Dan is de kot te klein

  14. #14
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Vergeet niet het volk dat voor materialisme en nationalisme gaat
    grappigste is a broer.
    is geen nationalisme als je je volk wilt verenigen zoals allah dat wilt.

    het is nationalisme als mensen zich arabisch wanen en niet openstaan voor dialoog.
    en zo dus noofd afrika uit elkaar is gevallen.
    oftewel fitna supporting van vele

    terwijl we moslims za3ma zijn

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Nationalisme en materialisme heeft juist voor de verdeeldheid gezorgd. Uiteindelijk draait het allemaal om geld. We wijzen naar de leiders mar we vergeten ons eigen. Wrm zijn we hier in europa? Voor het geloof? Ik denk het niet hoor.. het is eerder voor het goed leven en geld en geld en geld. We moeten eens zelfkritiek beginnen geven.

    Ik zit al lange tijd met een gedachte van wat doe ik hier? Wil ik echt zo sterven? We zitten de dunya achterna, je kan het ontkennen maar het is eenmaal zo. Want moesten we voor al aghira gaan zouden we ons levensstijl volledig veranderen.

    Wie voor al aghira gaat zal nmelijk hier en daar winnen. Wie voor dunya gaat zal ze allebei verliezen