1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    De islam is geen ras. Er zijn moslims over de gehele wereld onder alle volken, ook blanke Nederlanders.
    Wilders c.s. heeft zich op het standpunt gesteld op basis van de bronnen van de islam dat deze niet te verenigen is met de belangen, cultuur van het westen.
    Of hij daarbij gelijk heeft of niet is niet relevant hij mag dat vinden.
    Net zoals moslims hun mening hebben over andere religies en ongelovigen.

    Ik heb gesteld dat racisten overal op de wereld zijn te vinden, onder alle volken, dus ook in NL.
    Overigens wordt die racist kaart nogal snel getrokken en lang niet altijd terecht in stelling gebracht om mensen de mond te snoeren.
    Moslims zijn wel een ras.
    Zoek maar op.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Moslims zijn wel een ras.
    Zoek maar op.
    Grappig, maar nee. Moslims zijn geen ras, en als jij anders beweert mag je dat zelf onderbouwen.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Jaren 80, en ook jij kan googelen neem ik aan. Je gebrek aan kennis is schrijnend en verklaart veel van je leugens.



    Zelfs al was ik überhaupt rechts, dan nog zou ik me op geen enkele manier aangesproken voelen door jouw woorden.
    Ja Stalin had het ook niet zo op met migratie. Wat is je punt?
    Waarom wil jij het over de SP van de jaren 80 hebben?
    Als ze dezelfde standpunten hebben dan de PVV en mensen stemmen erop dan zijn het racisten.
    Al is het groenlinks, d66 of wie dan ook die deze standpunten heeft. Een racist is een racist.
    Ik constateer nu dat de PVV en Fvd racistisch kiezers trekt.
    Jij bent rechts probeer geen verwarring te creeeren.
    Je bent extreem rechts met een agenda op dit forum.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Grappig, maar nee. Moslims zijn geen ras, en als jij anders beweert mag je dat zelf onderbouwen.
    Is antisemitisme racisme?

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ja Stalin had het ook niet zo op met migratie. Wat is je punt?
    Waarom wil jij het over de SP van de jaren 80 hebben?
    Ik geef slechts aan dat mensen die tegen immigratie zijn, niet direct rechts extremisten zijn.

    Als ze dezelfde standpunten hebben dan de PVV en mensen stemmen erop dan zijn het racisten.
    Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Jij wilt geen krakers in je huis. Maakt je dat een racist omdat die krakers toevallig allochtonen zijn?

    Al is het groenlinks, d66 of wie dan ook die deze standpunten heeft. Een racist is een racist.
    Ik constateer nu dat de PVV en Fvd racistisch kiezers trekt.
    Jij bent rechts probeer geen verwarring te creeeren.
    Je bent extreem rechts met een agenda op dit forum.
    Ja ik weet dat jij denkt dat je beter weet wie en wat ik ben dan ikzelf. Probleem daarbij is wel dat je daar nog steeds geen enkele onderbouwing voor hebt kunnen geven in de vorm van, zeg, een post van mij die (extreem) rechts is.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Is antisemitisme racisme?
    Antisemitisme is antisemitisme.

    Daarbij is racisme een verzamelwoord dat tegenwoordig niet alleen meer van toepassing is op rassen, maar ook op religies. Dat betekent niet dat moslims opeens een ras zijn.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Ik geef slechts aan dat mensen die tegen immigratie zijn, niet direct rechts extremisten zijn.



    Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Jij wilt geen krakers in je huis. Maakt je dat een racist omdat die krakers toevallig allochtonen zijn?



    Ja ik weet dat jij denkt dat je beter weet wie en wat ik ben dan ikzelf. Probleem daarbij is wel dat je daar nog steeds geen enkele onderbouwing voor hebt kunnen geven in de vorm van, zeg, een post van mij die (extreem) rechts is.
    Waarom gebruik je de SP als referentiepunt?
    Omdat de SP iets doet is het per definitie geen racisme?
    Je hoeft helemaal niet naar de SP gaan om te concluderen dat de PVV en Fvd racistisch partijen zijn en kiezers die daar op stemmen racisten zijn.
    Wie het in zijn hoofd haalt om op een partij te stemmen die spreekt van homeopathische verdunning is gewoon een racist.
    Een weldenkend mens zou nooit op zo'n partij stemmen.
    Daarom denk ik dat jij Fvd stemt.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Antisemitisme is antisemitisme.

    Daarbij is racisme een verzamelwoord dat tegenwoordig niet alleen meer van toepassing is op rassen, maar ook op religies. Dat betekent niet dat moslims opeens een ras zijn.
    Is antisemitisme gebaseerd op ras of religie of beiden?
    Rassen bestaan niet. Dat is een sociaal geconstrueerd concept.
    Als je moslims wilt uitsluiten dan is dat racisme. Wat mensen bindt.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Waarom gebruik je de SP als referentiepunt?
    Omdat de SP iets doet is het per definitie geen racisme?
    Je hoeft helemaal niet naar de SP gaan om te concluderen dat de PVV en Fvd racistisch partijen zijn en kiezers die daar op stemmen racisten zijn.
    Je leest gewoon echt wat je wil lezen, en niet wat ik schrijf. Ik wijs naar de SP, om aan te geven dat niet iedereen die tegen immigratie is, direct een rechts extremist is.

    Wie het in zijn hoofd haalt om op een partij te stemmen die spreekt van homeopathische verdunning is gewoon een racist.
    Een weldenkend mens zou nooit op zo'n partij stemmen.
    Daarom denk ik dat jij Fvd stemt.
    Dan zou ik ook op NIDA kunnen stemmen, of op DENK. Die zijn ook tegen rassenmenging. Noem je dat ook rechts extremisten?

    Ik heb je al eerder uitgelegd dat ik D66 heb gestemd, en zelfs de reden hiervan. Dat jouw onderbuik dat niet wil accepteren is een ander verhaal.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Is antisemitisme gebaseerd op ras of religie of beiden?
    Rassen bestaan niet. Dat is een sociaal geconstrueerd concept.
    Als je moslims wilt uitsluiten dan is dat racisme. Wat mensen bindt.
    Dat maakt moslims niet opeens een ras, volgens de definitie van 'ras' . Jij beweert van wel, en nu blijkt dat je weer eens ongelijk hebt bestaan rassen opeens niet?

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Je leest gewoon echt wat je wil lezen, en niet wat ik schrijf. Ik wijs naar de SP, om aan te geven dat niet iedereen die tegen immigratie is, direct een rechts extremist is.



    Dan zou ik ook op NIDA kunnen stemmen, of op DENK. Die zijn ook tegen rassenmenging. Noem je dat ook rechts extremisten?

    Ik heb je al eerder uitgelegd dat ik D66 heb gestemd, en zelfs de reden hiervan. Dat jouw onderbuik dat niet wil accepteren is een ander verhaal.
    Ik heb het toch ook niet over mensen die tegen immigratie zijn?
    Dat maak jij ervan.
    Ik heb het over mensen die op de PVV en Fvd stemmen.
    Dat er enkele mensen zijn die enkel en alleen erop stemmen omdat ze tegen immigratie zijn, is niet relevant.
    Doet niets af aan het feit dat je stemt op een partij. Het is geen referendum waar je maar op 1 enkel thema stemt. Je geeft je goedkeuring aan het hele programma ook al ben je het met maar 1 punt eens.
    Dat hele SP gedoe is helemaal niet relevant.
    Je trekt alleen maar rookgordijnen op.
    Het is merkwaardig dat een d66 stemmer altijd in de bres springt voor de PVV en Fvd.
    Je hoeft mij echt niet te overtuigen. Ik heb helaas al teveel van jouw bagger gelezen om tot een juist oordeel te komen.
    Je moet ook niet janken want je hebt het niet zo op met moslims en spreekt hier iedereen aan op hun religieuze achtergrond in elke discussie.
    Waarom neem je het anderen dan kwalijk dat ze jou aanspreken op je rechts extremistische achtergrond.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Dat maakt moslims niet opeens een ras, volgens de definitie van 'ras' . Jij beweert van wel, en nu blijkt dat je weer eens ongelijk hebt bestaan rassen opeens niet?
    Ik had jou een vraag gesteld. Een duidelijke vraag waar jij geen antwoord op geeft.

    Is antisemitisme gebaseerd op ras of religie of beiden?

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ik heb het toch ook niet over mensen die tegen immigratie zijn?
    Dat maak jij ervan.
    Ik heb het over mensen die op de PVV en Fvd stemmen.
    Dat er enkele mensen zijn die enkel en alleen erop stemmen omdat ze tegen immigratie zijn, is niet relevant.
    Doet niets af aan het feit dat je stemt op een partij. Het is geen referendum waar je maar op 1 enkel thema stemt. Je geeft je goedkeuring aan het hele programma ook al ben je het met maar 1 punt eens.
    Dat hele SP gedoe is helemaal niet relevant.
    Je trekt alleen maar rookgordijnen op.
    Het is merkwaardig dat een d66 stemmer altijd in de bres springt voor de PVV en Fvd.
    Je hoeft mij echt niet te overtuigen. Ik heb helaas al teveel van jouw bagger gelezen om tot een juist oordeel te komen.
    Je moet ook niet janken want je hebt het niet zo op met moslims en spreekt hier iedereen aan op hun religieuze achtergrond in elke discussie.
    Waarom neem je het anderen dan kwalijk dat ze jou aanspreken op je rechts extremistische achtergrond.
    Hoe kom je erbij dat ik in de bres spring voor de PVV en FvD?

    Ik spreek helemaal niemand aan op hun religieuze achtergrond. Pas als hun argumentatie gebaseerd is op religie, heb ik daar vaak iets op aan te merken. Zoals jij die gelijke rechten geen goed idee vindt, omdat je religie dat jou voorschrijft.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ik had jou een vraag gesteld. Een duidelijke vraag waar jij geen antwoord op geeft.

    Is antisemitisme gebaseerd op ras of religie of beiden?
    Het Jodendom is ook geen ras, dus deze vraag is vrij overbodig.

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Is antisemitisme gebaseerd op ras of religie of beiden?
    Rassen bestaan niet. Dat is een sociaal geconstrueerd concept.
    Als je moslims wilt uitsluiten dan is dat racisme. Wat mensen bindt.

    Natuurlijk bestaan er rassen. Niet meer dan duidelijke erfelijke uiterlijke kenmerken.

    Typerend voor de "moderne" mens hoe men na W.O. II te werk is gegaan.
    We stellen gewoon dat er rassen bestaan, probleem opgelost!
    Zo wordt dat gedaan, of gewoon een andere naam geven, lost geen enkel probleem op, maar we kunnen gerust achteroverleunen.