1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    How the Populist Right Is Redrawing the Map of Europe

    https://www.bloomberg.com/graphics/2...populist-right

    If 2017 looked like the year when moderate politicians took back Europe, look again. The election of centrist French President Emmanuel Macron and the reelection of German Chancellor Angela Merkel mask a rising tide of anti-immigrant and populist sentiment that is sweeping aside or weakening mainstream party politics across the continent.

    A Bloomberg analysis of decades of election results across 22 European countries reveals that support for populist radical-right parties is higher than it’s been at any time over the past 30 years. These parties won 16 percent of the overall vote on average in the most recent parliamentary election in each country, up from 11 percent a decade earlier and 5 percent in 1997.

    While some parties evolved along the way, they are all now seen as anti-elite, nativist, and having a strong law and order focus, as defined by academics who helped shape this analysis. The series of maps and charts below show how they maneuvered from the margins, or even from the center in some cases, to disrupt the European political landscape.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    De west-Europese landen kregen al tientallen jaarlijks een stroom asielzoekers te verwerken.

    Maar de laatste jaren wordt dat nog veel zichtbaarder voor de mensen in die landen.
    Vrijwel dagelijks de berichten, beelden in de media. Boot na boot die richting Europa komt.
    Mensen opgepikt. Vooral die beelden van grote groepen vluchtelingen die in slagorde zich een weg baanden door Oost-Europa richting westen, na de openbare uitnodiging van Merkel.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    De west-Europese landen kregen al tientallen jaarlijks een stroom asielzoekers te verwerken.

    Maar de laatste jaren wordt dat nog veel zichtbaarder voor de mensen in die landen.
    Vrijwel dagelijks de berichten, beelden in de media. Boot na boot die richting Europa komt.
    Mensen opgepikt. Vooral die beelden van grote groepen vluchtelingen die in slagorde zich een weg baanden door Oost-Europa richting westen, na de openbare uitnodiging van Merkel.
    Rechts extremisten zoeken altijd excuusjes en "verzachtende omstandigheden' voor rechts extremisme.
    Het verschil in cijfers komt door de tendens dat rechts extremisme salonfähig is gemaakt en dat de rechts extremist zich er niet meer voor schaamt en openlijk de rechts extremist kan uithangen.
    Wilders politicus van het jaar geworden meermaals. Nu is er 1 genomineerd die spreekt van homeopathische verdunning en wordt daarvoor beloond.
    Het wordt zelfs aangemoedigd.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    In Europese landen neemt het aantal mensen dat zich zorgen maakt over de continue instroom van asielzoekers c.q. daar tegen zijn toe.
    Ik probeer daar een verklaring voor te geven.
    Want al tientallen jaren is die toestroom vrijwel geluidloos verlopen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    In Europese landen neemt het aantal mensen dat zich zorgen maakt over de continue instroom van asielzoekers c.q. daar tegen zijn toe.
    Ik probeer daar een verklaring voor te geven.
    Want al tientallen jaren is die toestroom vrijwel geluidloos verlopen.
    Je hoeft geen verklaring te geven.
    De verklaring zit in de aard van mensen die op deze partijen stemmen. Dat is de enige verklaring.
    De rest is naar excuusjes zoeken.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Algemene opmerking. Al jarenlang is de mo van de mensen die zich moreel superieur wanen mensen met een andere mening wegzetten als racisten.
    De laatste jaren wordt het etiketje radicaal/extreem rechts heel snel geplakt.

    Natuurlijk zijn er in Europa radicaal rechtse groepen.
    Zoals die er ook op links zijn.

    Walgelijke lui, geen twijfel mogelijk.

    Ik geef een tendens aan in onderhavig probleem en de reden m.i. waarom,

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Algemene opmerking. Al jarenlang is de mo van de mensen die zich moreel superieur wanen mensen met een andere mening wegzetten als racisten.
    De laatste jaren wordt het etiketje radicaal/extreem rechts heel snel geplakt.

    Natuurlijk zijn er in Europa radicaal rechtse groepen.
    Zoals die er ook op links zijn.

    Walgelijke lui, geen twijfel mogelijk.

    Ik geef een tendens aan in onderhavig probleem en de reden m.i. waarom,
    Mensen die o.a. op de PVV en Fvd stemmen, zijn racisten.
    Mensen die rechts extremisme steunen. Dat wil dus zeggen dat het rechts extremisten zijn.
    Iemand zonder rechts extremistische opvattingen, zou nooit op zulke partijen stemmen. Geen enkele asielzoeker of vluchteling zou daar invloed op hebben bij elk weldenkend mens.
    Jij gebruikt asielzoekers en vluchtelingen om rechts extremisme recht te praten. Het is immers geen rechts extremisme meer als het niet de schuld is van de rechts extremist want dat kan in jouw woordenboek die je zelf geschreven hebt.
    Daarom is de term 'bezorgde Nederlander' in het leven geroepen om deze rechts extremisten met een minderwaardigheidscomplex als zielige slachtoffers neer te zetten.
    Mensen die hierop stemmen willen doelbewust discrimineren en andere groepen rechten af pakken.
    niemand plakt dat etiket dat doen ze zelf.
    De definities zijn heel helder alleen komen jou even niet uit.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Mensen die o.a. op de PVV en Fvd stemmen, zijn racisten.
    Mensen die rechts extremisme steunen. Dat wil dus zeggen dat het rechts extremisten zijn.
    Iemand zonder rechts extremistische opvattingen, zou nooit op zulke partijen stemmen. Geen enkele asielzoeker of vluchteling zou daar invloed op hebben bij elk weldenkend mens.
    Jij gebruikt asielzoekers en vluchtelingen om rechts extremisme recht te praten. Het is immers geen rechts extremisme meer als het niet de schuld is van de rechts extremist want dat kan in jouw woordenboek die je zelf geschreven hebt.
    Daarom is de term 'bezorgde Nederlander' in het leven geroepen om deze rechts extremisten met een minderwaardigheidscomplex als zielige slachtoffers neer te zetten.
    Mensen die hierop stemmen willen doelbewust discrimineren en andere groepen rechten af pakken.
    niemand plakt dat etiket dat doen ze zelf.
    De definities zijn heel helder alleen komen jou even niet uit.
    Helaas reageer jij net zo zonder enige nuance als Wilders altijd doet.
    Generaliseer jij net zo, hetgeen altijd fout is.

    Ik gaf mijn mening, verklaring voor " rising tide of anti-immigrant ....."

    Ik ken niet alle mensen die stemmen op de PVV, FvD.
    Maar heb het idee dat deze mensen verschillende redenen daarvoor hebben.
    Racisten zijn over de gehele wereld te vinden, dus ook in NL.
    Er zullen zeker "echte" racisten bij de PVV zitten. Maar denk dat de meerderheid bestaat uit mensen met hele menselijk motieven.
    Zich niet prettig voelen met steeds meer mensen in hun stad met een hele andere cultuur.
    Radicalisering, aanslagen. Maar ook mensen die al zo lang op wachtlijsten staan voor een woning en mensen vluchtelingen wel snel een woning zien krijgen.
    Harde bezuinigingen ondergaan omdat de rijke jaren voor altijd over zijn, en zich afvragen waarom er wel jaar in jaar uit heel veel geld, steeds meer geld wordt uitgegeven aan asielzoekers.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Migratiedeskundige dr. Hein de Haas behandelde tijdens zijn oratie aan de universiteit van Maastricht vorig jaar 7 mythen over migratie. Deze zijn al eerder op Republiek Allochtonië gepubliceerd en worden hier ingekort weergegeven.*
    Over mythe 1: We leven in een tijd van ongekende massa-immigratie
    Het aantal migranten is tussen 1960 en 2000 wereldwijd bijna verdubbeld, maar de wereldbevolking is even hard gegroeid. Verhoudingsgewijs is migratie dus praktisch stabiel gebleven. Minder dan drie procent van de wereldbevolking is migrant. Wel is de aard en richting van de migratie veranderd. Eeuwenlang waren het vooral Europeanen die emigreerden, terwijl sinds de Tweede Wereldoorlog Europa een aantrekkelijke bestemming is geworden voor migranten. Bij gebrek aan concrete bedreiging van buitenaf, zijn politici sinds het einde van de Koude Oorlog migratie steeds meer als bedreiging voor onze veiligheid en welvaart gaan neerzetten, waardoor ze de migratie-hysterie zelf verder aanwakkeren.
    Over mythe 2: Immigratiebeperkingen zorgen voor minder migranten
    Uit onderzoek blijkt dat immigratierestricties vaak contraproductief zijn omdat zij retourmigratie afremmen en de permanente vestiging van migranten in de hand werken.
    Over mythe 3: Immigratiebeleid is restrictiever geworden
    Hoewel politici graag de indruk wekken dat immigratiebeleid steeds strenger is geworden, blijkt uit onderzoek dat immigratiebeleid de afgelopen decennia voor de meeste migrantengroepen juist minder restrictief is geworden. Stoere praat over migratie is dus vooral voor de bühne.
    Over mythe 4: Ontwikkeling in herkomstlanden zal emigratie beperken
    Welvaartsgroei, onderwijs en infrastructuur stelt meer mensen in staat te migreren en verhoogt hun ambitieniveau. Daarom zien we dat emigratie juist toeneemt onder invloed van ontwikkelingsprocessen. Economische ontwikkeling in de armste landen zal daarom onherroepelijk tot meer migratie leiden.
    Over mythe 5: Migratie leidt tot ‘brain drain’
    Het is een misverstand dat de emigratie van geschoolde mensen de oorzaak is van onderontwikkeling in herkomstlanden. Het geld dat migranten naar familie terugsturen is een veelvoud van ontwikkelingshulp, en veel migranten investeren in herkomstlanden, hoewel het ook een illusie is te denken dat migranten fundamentele problemen (zoals corruptie en ongelijkheid) in herkomstlanden kunnen oplossen.
    Over mythe 6: Migranten pikken banen in en bedreigen onze verzorgingsstaat
    Migranten verrichten vooral het werk dat de ‘eigen’ bevolking niet wil of in staat is te doen. Migratie blijkt een (klein) positief effect te hebben op economische groei, hoewel het vooral ondernemers, de middenklasse en rijkeren zijn die van migratie profiteren.
    Over mythe 7: Migratie is een oplossing voor het vergrijzingsprobleem
    Net zo min als migratie een bedreiging is voor onze welvaart, is migratie ook geen oplossing voor het vergrijzingsprobleem of andere sociaaleconomische vraagstukken. Daarvoor is migratie in omvang te beperkt, en vergrijzing is een wereldwijd fenomeen aan het worden.*
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Helaas reageer jij net zo zonder enige nuance als Wilders altijd doet.
    Generaliseer jij net zo, hetgeen altijd fout is.

    Ik gaf mijn mening, verklaring voor " rising tide of anti-immigrant ....."

    Ik ken niet alle mensen die stemmen op de PVV, FvD.
    Maar heb het idee dat deze mensen verschillende redenen daarvoor hebben.
    Racisten zijn over de gehele wereld te vinden, dus ook in NL.
    Er zullen zeker "echte" racisten bij de PVV zitten. Maar denk dat de meerderheid bestaat uit mensen met hele menselijk motieven.
    Zich niet prettig voelen met steeds meer mensen in hun stad met een hele andere cultuur.
    Radicalisering, aanslagen. Maar ook mensen die al zo lang op wachtlijsten staan voor een woning en mensen vluchtelingen wel snel een woning zien krijgen.
    Harde bezuinigingen ondergaan omdat de rijke jaren voor altijd over zijn, en zich afvragen waarom er wel jaar in jaar uit heel veel geld, steeds meer geld wordt uitgegeven aan asielzoekers.
    Geen spelletjes spelen aub.
    De PVV kiezer kiest voor de PVV voor anti islam anti allochtonen standpunten.
    Datzelfde geldt voor Fvd.
    Die kiezen ervoor om anderen te willen discrimineren.
    Dat bevalt jou blijkbaar niet omdat jij uitgaat van je vooringenomen positie dat de 'Nederlander' niet racistisch is en dat blijkbaar pijn doet wanneer iets niet aan je 'superioriteitsbeeld' voldoet.
    Als een partij in haar programma heeft staan dat ze mensen willen gaan uitmoorden en je kiest er persoon voor die partij dan zou je ook niet zeggen 'ach joh ze hadden andere motieven om erop te stemmen. Je kan het die mensen niet kwalijk nemen'.
    Het is heel helder. Een veel te grote groep NLers stemt op de PVV en Fvd en dat doen ze omdat ze groepen mensen rechten willen ontnemen.
    Helemaal niets ouderen zorg en een woning. Gewoon ordinair willen discrimineren omdat je vindt dat je meer rechten hebt.
    Dat zijn racisten.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Hier wordt emigranten en (economische) vluchtelingen op één hoop gegooid.

    Emigratie, het ontvangende land heeft mensen nodig, wil ze graag hebben. in jaren '50 zelfs wervingscampagnes vanuit VS/Canada/Australie/Nieuw-Zeeland in Europese landen.
    Daarbij duidelijk aangegeven welke mensen, met welke achtergrond (werk) mochten komen.
    Mensen met vrijwel dezelfde cultuur, tweede generatie al volledig geïntegreerd, trouwen met autochtonen.

    De vluchtelingen die wij opvangen komen dus ongevraagd, uit volledig andere culturen die met de cultuur hier nogal eens botst.
    Na 4 generaties in het algemeen geen enkele sprake van integratie.
    Nauwelijks huwelijken/relaties met autochtonen. Voornamelijk blijven leven in de eigen gemeenschappen.

    Totaal niet met elkaar te vergelijken.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Mensen die o.a. op de PVV en Fvd stemmen, zijn racisten.
    Mensen die rechts extremisme steunen. Dat wil dus zeggen dat het rechts extremisten zijn.
    Iemand zonder rechts extremistische opvattingen, zou nooit op zulke partijen stemmen. Geen enkele asielzoeker of vluchteling zou daar invloed op hebben bij elk weldenkend mens.
    Jij gebruikt asielzoekers en vluchtelingen om rechts extremisme recht te praten. Het is immers geen rechts extremisme meer als het niet de schuld is van de rechts extremist want dat kan in jouw woordenboek die je zelf geschreven hebt.
    Daarom is de term 'bezorgde Nederlander' in het leven geroepen om deze rechts extremisten met een minderwaardigheidscomplex als zielige slachtoffers neer te zetten.
    Mensen die hierop stemmen willen doelbewust discrimineren en andere groepen rechten af pakken.
    niemand plakt dat etiket dat doen ze zelf.
    De definities zijn heel helder alleen komen jou even niet uit.
    De SP was in de jaren tachtig ook tegen immigratie, omdat dit ten koste zou gaan van het sociale stelsel. Waren dit dan ook rechts extremisten? Ze waren destijds zo links als maar zijn kon..

    Gelukkig begin je wel weer over rechten afpakken. Ga je nog eens wat specifieker worden over welke rechten er dan zouden worden afgepakt en waarom dat voor jou een probleem is, aangezien je zelf ook niet voor gelijke rechten bent?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    De SP was in de jaren tachtig ook tegen immigratie, omdat dit ten koste zou gaan van het sociale stelsel. Waren dit dan ook rechts extremisten? Ze waren destijds zo links als maar zijn kon..

    Gelukkig begin je wel weer over rechten afpakken. Ga je nog eens wat specifieker worden over welke rechten er dan zouden worden afgepakt en waarom dat voor jou een probleem is, aangezien je zelf ook niet voor gelijke rechten bent?
    Ik heb niet in de jaren 60 geleefd. Ik weet daar niets van af dus ik kan daar geen uitspraken over doen.
    Zou ik wel in die tijd geboren zijn dan zou ik hier niet op dit forum te vinden zijn. Jij wel?
    Ik heb je al verwezen naar het onderzoek van hoogleraren van alle partijen.
    Jij voelt je blijkbaar aangesproken als rechts extremist en terecht.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Geen spelletjes spelen aub.
    De PVV kiezer kiest voor de PVV voor anti islam anti allochtonen standpunten.
    Datzelfde geldt voor Fvd.
    Die kiezen ervoor om anderen te willen discrimineren.
    Dat bevalt jou blijkbaar niet omdat jij uitgaat van je vooringenomen positie dat de 'Nederlander' niet racistisch is en dat blijkbaar pijn doet wanneer iets niet aan je 'superioriteitsbeeld' voldoet.
    Als een partij in haar programma heeft staan dat ze mensen willen gaan uitmoorden en je kiest er persoon voor die partij dan zou je ook niet zeggen 'ach joh ze hadden andere motieven om erop te stemmen. Je kan het die mensen niet kwalijk nemen'.
    Het is heel helder. Een veel te grote groep NLers stemt op de PVV en Fvd en dat doen ze omdat ze groepen mensen rechten willen ontnemen.
    Helemaal niets ouderen zorg en een woning. Gewoon ordinair willen discrimineren omdat je vindt dat je meer rechten hebt.
    Dat zijn racisten.
    De islam is geen ras. Er zijn moslims over de gehele wereld onder alle volken, ook blanke Nederlanders.
    Wilders c.s. heeft zich op het standpunt gesteld op basis van de bronnen van de islam dat deze niet te verenigen is met de belangen, cultuur van het westen.
    Of hij daarbij gelijk heeft of niet is niet relevant hij mag dat vinden.
    Net zoals moslims hun mening hebben over andere religies en ongelovigen.

    Ik heb gesteld dat racisten overal op de wereld zijn te vinden, onder alle volken, dus ook in NL.
    Overigens wordt die racist kaart nogal snel getrokken en lang niet altijd terecht in stelling gebracht om mensen de mond te snoeren.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ik heb niet in de jaren 60 geleefd. Ik weet daar niets van af dus ik kan daar geen uitspraken over doen.
    Zou ik wel in die tijd geboren zijn dan zou ik hier niet op dit forum te vinden zijn. Jij wel?
    Jaren 80, en ook jij kan googelen neem ik aan. Je gebrek aan kennis is schrijnend en verklaart veel van je leugens.

    Ik heb je al verwezen naar het onderzoek van hoogleraren van alle partijen.
    Jij voelt je blijkbaar aangesproken als rechts extremist en terecht.
    Zelfs al was ik überhaupt rechts, dan nog zou ik me op geen enkele manier aangesproken voelen door jouw woorden.