1. #91
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Deze man kun je niet tegen een grap ik stelde je een serieus vraag met een grap op het einde. Ja je komt naar mijn gevoel over als Ennait in je woordkeuze als je daar niet tegen kan dan moet je geenhypocriet wezen en zelf grappen gaan lopen maken als psychoanalyse.

    Gatverdamme zeg walgelijke opstelling.
    O een grap. Zeg dat dan.

    Iets positief te melden of voor te stellen vandaag mbt deze maatschappij?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    O een grap. Zeg dat dan.

    Iets positief te melden of voor te stellen vandaag mbt deze maatschappij?
    Zeker weten meer dan genoeg kies maar een gebied.
    Heavy

  3. #93
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Zeker weten meer dan genoeg kies maar een gebied.
    Sociaal welzijn.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Sociaal welzijn.
    Ik denk dat welzijn vooral een persoonlijke kwestie is wat per individu dan ook verschilt maar in grote lijnen hetzelfde kan zijn als de rest. Ik vind het dan ook lastig om me in algemeenheden uit te spreken over andermans welzijn in Nederland of ieder ander land.

    Iets anders misschien?
    Heavy

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Het zou goed zijn eens te differentiëren qua de noemer het Westen, en het interveniëren in de wereld, en het verspreiden van westerse waardes.
    Landen als Noorwegen en Duitsland zijn buitengewoon terughoudend hierin. In tegenstelling tot de VS en UK.



    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wie jij wel of niet vertrouwt is jou zaak als iemand een geldig reden heeft om geld geen waarde te geven dan is dat zijn of haar goed recht.

    Maar heeft het westen deze idealen bereikt?

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Het zou goed zijn eens te differentiëren qua de noemer het Westen, en het interveniëren in de wereld, en het verspreiden van westerse waardes.
    Landen als Noorwegen en Duitsland zijn buitengewoon terughoudend hierin. In tegenstelling tot de VS en UK.
    Dat is een goed punt niet alle westerse landen heb hetzelfde houding.
    Ik ben bijvoorbeeld fan van hoe Canada zich opstelt en dat geldt ook voor paar andere landen.
    Heavy

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Precies ja. Toch hoor ik jou dit heel algemeen gebruiken telkens, ook naar mede discussieerders aslof die zich a priori in een van de beide kampen bevinden. Dat praat lastig.
    Ik snap Hobbit's reactie dan wel omdat je vaak aanvallend overkomt.


    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dat is een goed punt niet alle westerse landen heb hetzelfde houding.
    Ik ben bijvoorbeeld fan van hoe Canada bijvoorbeeld zich opstelt en dat geldt ook voor paar andere landen.

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Precies ja. Toch hoor ik jou dit heel algemeen gebruiken telkens, ook naar mede discussieerders aslof die zich a priori in een van de beide kampen bevinden. Dat praat lastig.
    Ik snap Hobbit's reactie dan wel omdat je vaak aanvallend overkomt.
    Misschien moet ik inderdaad het beestje bij de naam noemen in plaats van alleen de richting. Dat zou veel verwarring kunnen verkomen. Ik kan je ook verzekeren dat alles wat aanvallend van mij komt niets in vergelijking is met de aanvallen van bepaalde leider individueen.
    Heavy

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Dat klopt wel ja.
    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Misschien moet ik inderdaad het beestje bij de naam noemen in plaats van alleen de richting. Dat zou veel verwarring kunnen verkomen. Ik kan je ook verzekeren dat alles wat aanvallend van mij komt niets in vergelijking is met de aanvallen van bepaalde leider individueen.

  10. #100
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Het zou goed zijn eens te differentiëren qua de noemer het Westen, en het interveniëren in de wereld, en het verspreiden van westerse waardes.
    Landen als Noorwegen en Duitsland zijn buitengewoon terughoudend hierin. In tegenstelling tot de VS en UK.
    Daarom heb ik meer respect voor de Scandinavische landen dan menig andere Europese (en Arabische) landen (helaas valt NL hier ook in).

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik denk dat de EU als geheel een erg terughoudend beleid voert wat deze issues betreft. Een paar individuele landen zijn hierin interveniërend: UK en Frankrijk.
    Ik ben ook zeker niet blij met de NL'se rol die telkens veel te graag met UK/US meehobbelt...

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Daarom heb ik meer respect voor de Scandinavische landen dan menig andere Europese (en Arabische) landen (helaas valt NL hier ook in).

  12. #102
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik denk dat de EU als geheel een erg terughoudend beleid voert wat deze issues betreft. Een paar individuele landen zijn hierin interveniërend: UK en Frankrijk.
    Ik ben ook zeker niet blij met de NL'se rol die telkens veel te graag met UK/US meehobbelt...
    Europa is kwa economie en misschien leger superieur aan de VS maar ze gedragen zich als ''untermenschen'' in de bijzijn van USA.
    Ik heb nooit echt begrepen waarom.

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    De Europese militaire macht is een schijntje vergeleken bij die van de US.

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Europa is kwa economie en misschien leger superieur aan de VS maar ze gedragen zich als ''untermenschen'' in de bijzijn van USA.
    Ik heb nooit echt begrepen waarom.

  14. #104
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik denk dat welzijn vooral een persoonlijke kwestie is wat per individu dan ook verschilt maar in grote lijnen hetzelfde kan zijn als de rest. Ik vind het dan ook lastig om me in algemeenheden uit te spreken over andermans welzijn in Nederland of ieder ander land.

    Iets anders misschien?
    Er moet toch iets te zeggen zijn over de mate waarin en kwaliteit waarmee de overheden mbv liberaal democratische ideeën en mechanismen het sociaal welzijn faciliteren?
    En hoe zich dat verhoudt tot de realisaties in hetzelfde domein maar via een andere bestuursvorm?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Er moet toch iets te zeggen zijn over de mate waarin en kwaliteit waarmee de overheden mbv liberaal democratische ideeën en mechanismen het sociaal welzijn faciliteren?
    En hoe zich dat verhoudt tot de realisaties in hetzelfde domein maar via een andere bestuursvorm?
    Daarvoor moet je naar mijn mening eerst kunnen aantonen of de defenitie van welzijn globaal hetzelfde is. Anders bestaat er de risico dat je jouw eigen visie oplegt aan die van anderen en daar komen problemen van. Ik gaf laatst nog de voorbeeld voor jou kan welzijn/geluk betekenen een mooi auto, huis enzovoort dus materialistisch gericht en voor een Rasta kan dat iets heel anders zijn misschien spirituele vrijheid en familie om je heen hebben.

    De punt die jij naar voren brengt is veel besproken in de kamer en vroeger werd dat volgens mij puur economisch bekeken. Nu worden vergelijkingen gemaakt zoals de gelijkheid van vrouwen en mannen, genoeg culturele en recreatieve faciliteiten enzovoort. Maar dit zijn slechts middelen die niet voor iedereen bepaald of het welzijn van een geheel volk daadwerkelijk gefaciliteerd word.

    In grote lijnen kunnen we het er denk ik mee eens zijn dat het draait om een stabiel leven dat vreugde en rust teweegbrengt. Breder en vager dan dat kan ik het niet maken.
    Heavy