1. #46
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Daar is het westen niet mee eens.
    En dat is een verkeerd, opdringerig idee van het westen.
    Vermoed dat we het daar wel eens over kunnen worden.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  2. #47
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Wat heeft vreedzaam met elkaar omgaan, welvaart, goede voorzieningen op alle vlakken of het ontbreken daarvan al vele jaren te maken met subjectieve perceptie?
    Ik ben ervan overtuigd dat er samenlevingen of gemeenschappen zijn die beter functioneren onder een 'goede' dictator dan met een liberale beleidsvorming.

    Dus neen, ik geloof niet dat liberale democratie het best haalbare is voor iedereen.

    Laat die maatschappijen dat vooral zelf uitzoeken denk ik dan.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Genoemde zaken worden niet gegeven, daar moet je eerst zelf voor werken.
    Leren, studeren, werken enz.
    Jij zegt dus dat het resultaat van een welvarend en vreedzaam resultaat komt voort uit decennia leren, studeren en werken?
    Heavy

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    En dat is een verkeerd, opdringerig idee van het westen.
    Vermoed dat we het daar wel eens over kunnen worden.
    Het is meer dan een idee geworden maar een doelbewust intentie wat zich blijft herhalen in verschillende vormen.
    Heavy

  5. #50
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Het is meer dan een idee geworden maar een doelbewust intentie wat zich blijft herhalen in verschillende vormen.
    Die intentie loopt op haar laatste benen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  6. #51
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jij zegt dus dat het resultaat van een welvarend en vreedzaam resultaat komt voort uit decennia leren, studeren en werken?
    Nee. Ik gaf aan dat uiteindelijk alle mensen een prettig leven willen, zonder dagelijkse zorgen om het bestaan.
    Daar moet wat voor worden gedaan.
    Vreedzaam leven kan men natuurlijk niet alleen bereiken door wat ik aangaf.
    Daar komen andere randvoorwaarden bij kijken.

    Overigens wantrouw ik mensen die zeggen niets om geld te geven.

  7. #52
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik ben ervan overtuigd dat er samenlevingen of gemeenschappen zijn die beter functioneren onder een 'goede' dictator dan met een liberale beleidsvorming.

    Dus neen, ik geloof niet dat liberale democratie het best haalbare is voor iedereen.

    Laat die maatschappijen dat vooral zelf uitzoeken denk ik dan.
    Helaas bleken in diverse Afrikaanse en Aziatische landen bij de val van de dictator deze een belangrijke taak had vervult.
    De diverse stammen, stromingen van het geloof met geweld onder de duim houden.
    Zodra deze weg was, vlogen zij elkaar naar de strot.

    Kun jij voorbeelden noemen van "goede" dictators?

    Welk bestuurssysteem is beter dan wat we nu hebben?

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Nee. Ik gaf aan dat uiteindelijk alle mensen een prettig leven willen, zonder dagelijkse zorgen om het bestaan.
    Daar moet wat voor worden gedaan.
    Vreedzaam leven kan men natuurlijk niet alleen bereiken door wat ik aangaf.
    Daar komen andere randvoorwaarden bij kijken.

    Overigens wantrouw ik mensen die zeggen niets om geld te geven.
    Wie jij wel of niet vertrouwt is jou zaak als iemand een geldig reden heeft om geld geen waarde te geven dan is dat zijn of haar goed recht.

    Maar heeft het westen deze idealen bereikt?
    Heavy

  9. #54
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wie jij wel of niet vertrouwt is jou zaak als iemand een geldig reden heeft om geld geen waarde te geven dan is dat zijn of haar goed recht.

    Maar heeft het westen deze idealen bereikt?
    Te vaak is gebleken dat mensen die stellen niets om geld te geven in de praktijk heel anders leefden.
    Geld is nodig om te kunnen leven met alles dat daarbij nodig is, kan zijn.

    Nog nooit in de geschiedenis zijn zoveel mensen zo welvarend geweest als na de oorlog in westelijke landen.
    Zoveel mensen zoveel kansen in het leven gehad, rechten.
    Scholing, vakanties etc

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Te vaak is gebleken dat mensen die stellen niets om geld te geven in de praktijk heel anders leefden.
    Geld is nodig om te kunnen leven met alles dat daarbij nodig is, kan zijn.

    Nog nooit in de geschiedenis zijn zoveel mensen zo welvarend geweest als na de oorlog in westelijke landen.
    Zoveel mensen zoveel kansen in het leven gehad, rechten.
    Scholing, vakanties etc
    Heel anders leven in wat voor opzicht?
    Heavy

  11. #56
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Helaas bleken in diverse Afrikaanse en Aziatische landen bij de val van de dictator deze een belangrijke taak had vervult.
    De diverse stammen, stromingen van het geloof met geweld onder de duim houden.
    Zodra deze weg was, vlogen zij elkaar naar de strot.

    Kun jij voorbeelden noemen van "goede" dictators?

    Welk bestuurssysteem is beter dan wat we nu hebben?
    Niet meteen voorbeelden neen.

    Wat wij nu hebben is allicht het beste systeem wat wij tot nu toe konden hebben.
    Wat het beste is voor anderen moeten die anderen uitmaken.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Heel anders leven in wat voor opzicht?
    Jij praat tegen materialisten, naturalisten.
    Die gast heeft geen flauw idee waar je het over hebt.

  13. #58
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    "Poetin gedraagt zich alsof hij onsterfelijk is. Dat is hij jammer genoeg niet"

    Autoritaire systemen komen altijd in de problemen
    wanneer de grote leider sterft ...

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wie Ik? Zie ik er soms uit als president van een land of een ander leider figuur?
    Ik heb al moeite om mijn boekhouden op orde te zetten.
    En toch kom je in veel topics terug, subtiel anti-westers, maar beantwoord je eigenlijk geen enkele vraag. Dit keer ook weer.

    De vraag was of het beter gaat in het Westen dan in de rest van de wereld, een reeel persoon zou een simpel 'ja' als antwoord geven. Jij bleef stil en verstrooide de vraag.

    De vraag waarop ik van jou wel eens een echt antwoord op wil horen is de vraag die Joosje al stelde. Hoe denk je e.e.a. op te lossen in Afrikaanse - Aziatische landen (het MO)?

    Ik weet inmiddels dat het stellen van dergelijke vragen geen nut heeft bij jou. Je huilt wat maar komt nooit met een antwoord, enkel suggestieve posts.

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    En toch kom je in veel topics terug, subtiel anti-westers, maar beantwoord je eigenlijk geen enkele vraag. Dit keer ook weer.

    De vraag was of het beter gaat in het Westen dan in de rest van de wereld, een reeel persoon zou een simpel 'ja' als antwoord geven. Jij bleef stil en verstrooide de vraag.

    De vraag waarop ik van jou wel eens een echt antwoord op wil horen is de vraag die Joosje al stelde. Hoe denk je e.e.a. op te lossen in Afrikaanse - Aziatische landen (het MO)?

    Ik weet inmiddels dat het stellen van dergelijke vragen geen nut heeft bij jou. Je huilt wat maar komt nooit met een antwoord, enkel suggestieve posts.
    Dus jij meneer de Fries denkt in al je wijsheid oplossingen op tafel te kunnen leggen voor de wereldproblematiek in 2 contintenten. Plus je maakt van tevoren de aanname dat de Continenten midden Amerika en Europa de defenitie zijn van een geslaagde samenleving in zijn opbouw tot aan de resultaat vandaag de dag?
    Heavy