1. #16

    Reacties
    81
    20-11-2017

    Citaat Geplaatst door Nouaara Bekijk reactie
    Uiteindelijk wel als hij goed voor je is. Maar je kan het ook verkeerd treffen, met bv een man die je in elkaar mept terwijl jullie samen twee kids hebben en net 3 jaar getrouwd zijn (vandaag meegemaakt). No thanks, ik wil echt weten met wie ik trouw.
    Dat zijn echt van die ouderwetse mannen toch? Als ik kijk naar de mannen van nu die doen dat niet meer hoor!!
    ❌Geen PM's van mannen en vrouwen. Ik ben niet geinteresseerd. Thanks.❌

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    333
    30-04-2016

    Citaat Geplaatst door khouvanje Bekijk reactie
    Dat zijn echt van die ouderwetse mannen toch? Als ik kijk naar de mannen van nu die doen dat niet meer hoor!!
    Nee man en vrouw van in de dertig, allebei moslim, allebei gestudeerd.
    The most difficult thing is the decision to act, the rest is merely tenacity.

  3. #18

    Reacties
    81
    20-11-2017

    Citaat Geplaatst door Nouaara Bekijk reactie
    Nee man en vrouw van in de dertig, allebei moslim, allebei gestudeerd.
    Ik vraag me echt af waar zulke mensen leven... Mijn omgeving echt allemaal normale goede mannen.
    ❌Geen PM's van mannen en vrouwen. Ik ben niet geinteresseerd. Thanks.❌

  4. #19
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door khouvanje Bekijk reactie
    Waarom dan?
    Ja klopt. Maar zoals Kajol zegt, je gaat denk ik toch wel van hem houden?
    "Ik ga denk ik toch wel van hem houden" is voor mij niet goed genoeg. Er moet een vonkje zijn om iets te ontsteken anders hoeft het van mij niet. Ik wil dieptegang, zijn hart en ziel kennen. Dan pas kan ik trouwen.

  5. #20
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Ik vraag me af, hoe ga je het bed delen met een vreemde waar je(nog) niks voor voelt. Of ga je wachten tot je verliefd wordt?
    HAGENEESJE

  6. #21
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik vraag me af, hoe ga je het bed delen met een vreemde waar je(nog) niks voor voelt. Of ga je wachten tot je verliefd wordt?
    Dit ook

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Liefde en houden van groeit met de tijd, je bedoelt verliefdheid. En dat kan heel snel gaan, bijv tijdens de periode van verloving. Meeste van zulke stellen (die niet aan relaties doen, maar op een halal wijze willen trouwen, worden alsnog verliefd.

    *verliefdheid kan tot 2-3 jaar duren, dan pas gaat het over op 'houden van'. In de 2 jaar tot je wacht dat het over zal gaan op houden van, kan diegene al naar een andere (fase) gaan.
    Als je halal trouwt hoef je niet verliefd te worden. Er zijn genoeg mensen die niet van elkaar houden. Mensen denken altijd dat er gelijk sprake is van liefde/verliefdheid als twee mensen halal trouwen. Een relatie is haram omdat mensen geen contract hebben maar liefde voor het huwelijk kan wel bestaan. De profeet vrede zij met hem heeft geliefden ook aangeraden om te trouwen als ze van elkaar houden. De enige manier om bij elkaar te zijn is namelijk het huwelijk.

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Ik kan niet met een 'vreemde' trouwen. Doe wel aan leren kennen maar( niet aan fysiek contact zoals in een relatie).

  9. #24
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Dit ook
    Hoe dan??
    HAGENEESJE

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    "Ik ga denk ik toch wel van hem houden" is voor mij niet goed genoeg. Er moet een vonkje zijn om iets te ontsteken anders hoeft het van mij niet. Ik wil dieptegang, zijn hart en ziel kennen. Dan pas kan ik trouwen.
    Yes.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik vraag me af, hoe ga je het bed delen met een vreemde waar je(nog) niks voor voelt. Of ga je wachten tot je verliefd wordt?
    Precies. Zou dit nooit kunnen. En wat als je nooit gevoelens krijgt?

  12. #27
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Hoe dan??
    Ja voor mij gewoon niet. Eerst mijn hart aanraken, dan mijn lichaam.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Ik word alleen niet snel verliefd. Daarom ben ik ook nog niet getrouwd. Problemmmmmm. Jullie?

  14. #29

    Reacties
    81
    20-11-2017

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    "Ik ga denk ik toch wel van hem houden" is voor mij niet goed genoeg. Er moet een vonkje zijn om iets te ontsteken anders hoeft het van mij niet. Ik wil dieptegang, zijn hart en ziel kennen. Dan pas kan ik trouwen.
    Er is toch een proces? Niet dat ik het zou kunnen. Maar als je ervoor zou open staan en in de tijd dat je elkaar leert kennen, verloven tot trouwen is meestal al wel een jaar tot anderhalf. Het zou opzich wel kunnen maar is inderdaad ingewikkelder dan het lijkt.
    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik vraag me af, hoe ga je het bed delen met een vreemde waar je(nog) niks voor voelt. Of ga je wachten tot je verliefd wordt?
    Klopt. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik het niet zou kunnen. Lijkt me zo koud.
    ❌Geen PM's van mannen en vrouwen. Ik ben niet geinteresseerd. Thanks.❌

  15. #30
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    Ik word alleen niet snel verliefd. Daarom ben ik ook nog niet getrouwd. Problemmmmmm. Jullie?
    Ik word niet snel verliefd maar als ik verliefd word is het ook meteen intens. Ben nogal gevoelig haha.