1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Domme uitspraken van gerespecteerde geleerden

    Wij zijn bevolen om de geleerden niet te volgen in fouten. Als we een verbod leren uit de Qoeraan en de Soennah of wat bekend is dat iets de maddhab van de selef is (zoals dat de Qoeraan niet geschapen is), dan is het niet toegestaan voor iemand om een geleerde daarin te volgen, ongeacht om dat te volgen. Het volgen van de geleerden staat gelijk aan het aanbidden van hen en het nemen van hen als arbaab (heren) naar Allaah, terwijl hij de enige is aan wie de hemelen en de aarde toebehoord en degenen die het alleenrecht heeft om aanbeden te worden.

    Het is verder niet om afbreuk te doen aan de status van de geleerden, maar we moeten niet vergeten dat ze slechts mensen zijn. En hoeveel iemand ook aan kennis heeft opgedaan, het kan zijn dat iemand verkeerde uitspraken doet en zelfs soms domme uitspraken doet. Het is alleen maar goed dat ze de uitspraken doen waarvan wij heel simpel kunnen zeggen dat het een domme uitspraak is, zodat we niet in de valkuil vallen dat we onze geleerden gaan aanbidden (door hen klakkeloos te volgen).

    Mohammad ibn 3abdil-Wahhaab heeft hier een mooie brief over geschreven (2e brief in Doeraroe s-saniyyah) waarin hij beargumenteert dat de moslims de wegen van joden en de christenen hebben gevolgd. Hij gaat zelfs zo ver door te zeggen dat iedereen die zegt dat we geleerden nodig hebben nu om de religie te begrijpen erkend geen selefie kan zijn. Omdat zijn van een selefie het volgen van de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) en de sahaabah is. En als je geleerden nu nodig hebt, dan geef je aan dat je niet in staat bent om hen te volgen.

    Dat is misschien een beetje kort door de bocht, maar we moeten geen achterlijk volk zijn en blindelings achter onze geleerden aanhuppelen en hun uitspraken verdedigen zoals dat vrouwen geen auto mogen rijden en dat het slecht is voor de baarmoeders om het wel te doen. Of hoe het zit met astronomie (draait de zon om de aarde enz.). Of zijn radiosignalen magie? En als je in de geschiedenis kijkt kom je idiote dingen tegen die ervoor hebben gezorgd dat de moslims achter zijn gaan lopen, terwijl we juist een voorlopende oemmah waren.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  2. #2
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    dit is jouw eigen tekst
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  3. #3
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    laat geleerde zien die dit heeft gezegd
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  4. #4
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    stille lezers naarn mij luisteren en niet naar mouwaysie
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    laat geleerde zien die dit heeft gezegd
    Best wel ironisch dat je in een topic waarin gezegd wordt dat we de geleerden niet blindelings moeten volgen je het alleen wilt aannemen als het van een geleerde komt.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    stille lezers naarn mij luisteren en niet naar mouwaysie
    Hahahahahahaha ik ga stuk
    Heavy

  7. #7
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Hahahahahahaha ik ga stuk
    hahaha dat is de waarheid mijn vriend
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    hahaha dat is de waarheid mijn vriend
    Hahaha was de wereld maar zo makkelijk. Moge Allah genade met ons hebben voor onze gebreken en onwetendheid.
    Heavy

  9. #9
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Hahaha was de wereld maar zo makkelijk. Moge Allah genade met ons hebben voor onze gebreken en onwetendheid.
    Ameen mijn stille lezer die alles leest wat ik plaats
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Ameen mijn stille lezer die alles leest wat ik plaats
    Haha niet alles maar ik lees zeker wat hier geschreven word.
    Heavy

  11. #11
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Haha niet alles maar ik lees zeker wat hier geschreven word.
    dat is fout mijn vriend je moet met de grote geleerden zijn
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    dat is fout mijn vriend je moet met de grote geleerden zijn
    Als ik serieus wil leren over Islam dan log ik hier per direct uit en ga ik richting mijn moskee die de Maliki wetschool hanteert en dus betrouwbaar is. Maar ik neem persoonlijk weinig tot niks aan van Marokko.nl vertrouw mensen hier niet. Betekend niet dat iedereen hier slecht is maar je begrijpt me wel.
    Heavy

  13. #13
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Als ik serieus wil leren over Islam dan log ik hier per direct uit en ga ik richting mijn moskee die de Maliki wetschool hanteert en dus betrouwbaar is. Maar ik neem persoonlijk weinig tot niks aan van Marokko.nl vertrouw mensen hier niet. Betekend niet dat iedereen hier slecht is maar je begrijpt me wel.
    maar wat vind je van mij ik noem jouw vriend
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    maar wat vind je van mij ik noem jouw vriend
    Je bent me broeder in Islam tot nu toe vind ik niet veel van je we spreken elkaar denk ik voor het eerst.
    Heavy

  15. #15
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je bent me broeder in Islam tot nu toe vind ik niet veel van je we spreken elkaar denk ik voor het eerst.
    ja klopt we spreken elkaar voor het eerst en ik vind jouw echt goed gedrag hebben. Moge Allah je belonen
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”