1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Verhoeven: 'Gevecht draaide niet om Nederland-Marokko, dat is bekrompen'

    De regerend wereldkampioen in de zwaargewichtklasse stipt een terecht punt aan, voor velen was het beladen affiche van afgelopen zaterdag een clash tussen Nederland en Marokko.





    Zowel in de aanloop naar het mainevent van Glory Redemption van zaterdag, als op de bewuste avond hield het de gemoederen flink bezig op social media. Onder andere op Facebook werden hevige discussies gevoerd over de emotionele lading die het affiche tussen Rico Verhoeven en Jamal Ben Saddik met zich meebracht, overheersend was de tegenstelling Nederland vs. Marokko. Ook na het gevecht, waarbij Verhoeven zijn wereldtitel verdedigde, ging het meer over de achtergronden van beide kickboksers en de 'rivaliteit' die daaruit voortkwam. Geen goede zaak, aldus Verhoeven die hier vanochtend middels een Tweet afstand van nam.

    'Focussen op wat mensen met elkaar gemeen hebben in plaats van hoe ze van elkaar verschillen'
    Te lezen is: ''Ik heb online heel veel reacties gezien van mensen die van dit gevecht een strijd tussen twee etniciteiten wilden maken. Dat is niet alleen dom, maar ook zeer bekrompen. Ik neem hier fel afstand van. Focus op wat mensen met elkaar gemeen hebben in plaats van hoe ze van elkaar verschillen.''

    Over het spuugincident, waar bovendien de meningen over de aanleiding ervan erg verdeeld zijn, had Verhoeven geen goed woord over: ''Respect is voor mij enorm belangrijk. Vergeet nooit dat dit een sport is. Als een tegenstander respectloos naar mij toe is, dan motiveert mij dat alleen maar.'' Het verhaal gaat dat Verhoeven tijdens de eerste staredown iets over de ziekte (red. 2 keer het overwinnen van kanker) van de 27-jarige Ben Saddik had gezegd, hetgeen ervoor zorgde dat alle respect voor zijn tegenstander op dat moment meteen weg was en de emotie hem te krachtig werd.

    Photocredit: ANP

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Goede reactie van Verhoeven. Mensen die er een ordinaire interland wedstrijd van maken. Met hooligan gedrag. Hebben het spelletje niet helemaal begrepen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.753
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    Goede reactie van Verhoeven. Mensen die er een ordinaire interland wedstrijd van maken. Met hooligan gedrag. Hebben het spelletje niet helemaal begrepen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Het grappige is: het zijn ook interlands.
    Achter da naam van de vechters zie je een vlag van een land. Jamal vocht onder de Marokkaanse vlag.
    Hala Madrid y nada mas

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    922
    01-07-2010

    Verschil in professionaliteit, zonder alles telkens weer emotioneel te benaderen.
    Na al beledigingen vooraf, probeerde rico heel sportief richting jamal te gaan na de wedstrijd.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.138
    10-04-2014

    Hij heeft gelijk. Jullie mnl. Leden zijn bekrompen. Aardappel. Lg en de rest van de troep hier

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Die vechtsporten zijn altijd zo hypocriet.
    Bewust contoverse veroorzaken als marketingtool
    om de partij interessanter te maken. Vervolgens als kampen elkaar in de haren vliegen nep verontwaardigd gaan lopen doen.
    Het zijn de vechters die het vuurtje opstoken om ervoor te zorgen dat je kijkt maar verantwoordelijkheid nemen zit er niet in.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    961
    06-12-2011

    volgens mij is zijn eigen manager een marokkaan

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door amsterdam27 Bekijk reactie
    volgens mij is zijn eigen manager een marokkaan
    Half Marokkaan half Nederlander. Karim Erja heet zijn manager.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Citaat Geplaatst door jongenbario Bekijk reactie
    Het grappige is: het zijn ook interlands.
    Achter da naam van de vechters zie je een vlag van een land. Jamal vocht onder de Marokkaanse vlag.
    Je bent toch niet naïef om te denken dat deze heren vechten voor jou en het vaderland. Ze gaan puur de ring in met alle gevaren van dien om hun eigen portemonnee te verrijken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.753
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    Je bent toch niet naïef om te denken dat deze heren vechten voor jou en het vaderland. Ze gaan puur de ring in met alle gevaren van dien om hun eigen portemonnee te verrijken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Ben ik het volledig mee eens. Ik geef alleen aan wat mij opvalt

    Als ze opkomen: Rico nederlandse vlag en Jamal Marokkaanse vlag.
    Volgens mij had zelfs 1 van die trainers van Rico een Nederlandse 'aanvoerders'band om de arm.

    Marokko - Nederland is bullshit. Het was Rico - Jamal.
    Hala Madrid y nada mas

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Dit zijn niet de woorden van Rico, maar zijn team, want Rico is zelf niet zo snugger om zelf met zoiets te komen. Dus die ''veer in zn poeperd'' mag er weer uit getrokken worden
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Dit zijn niet de woorden van Rico, maar zijn team, want Rico is zelf niet zo snugger om zelf met zoiets te komen. Dus die ''veer in zn poeperd'' mag er weer uit getrokken worden
    Eindelijk iemand die het door heeft, die gast is hypocriet als het maar kan zijn. Wanneer hij met vrienden onder zit, dan zal hij zeker opscheppen dat hij die kut Marokkanen één voor één heeft gepakt. Het is wel dergelijk een gevecht tussen Marokko en een land vol homo's en hypocrieten.
    Voor al die domme gasten die van plan zijn met een slimme opmerking hierop te reageren, ik ben van plan om hijdra te doen insha'Allah.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Booble Bekijk reactie
    Eindelijk iemand die het door heeft, die gast is hypocriet als het maar kan zijn. Wanneer hij met vrienden onder zit, dan zal hij zeker opscheppen dat hij die kut Marokkanen één voor één heeft gepakt. Het is wel dergelijk een gevecht tussen Marokko en een land vol homo's en hypocrieten.
    Voor al die domme gasten die van plan zijn met een slimme opmerking hierop te reageren, ik ben van plan om hijdra te doen insha'Allah.
    Praatjes vullen geen gaatjes met van plan zijn te.

    Maar wat een stemmingmakerij zeg.
    Waar haal je de wijsheid vandaan dat hij zo met zijn vrienden praat?
    Er is geen enkele aanleiding dat te denken en jij presenteert het als feit.

    Of hij dit zelf heeft verzonnen weet ik trouwens niet, maar het zou ook zomaar kunnen dat hij dit wel vindt.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    922
    01-07-2010

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Dit zijn niet de woorden van Rico, maar zijn team, want Rico is zelf niet zo snugger om zelf met zoiets te komen. Dus die ''veer in zn poeperd'' mag er weer uit getrokken worden
    Al komen de woorden vd paus. Hij is diegene die er geen moeite mee heeft om het op zijn twitter te plaatsen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    236
    07-04-2004

    Verhoeven de marokkanen slachter hahaha who's next