1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    kwam dit artikel tegen
    https://www.transport-online.nl/site...der-aanpakken/

    kan het helaas niet kopieren ivm copyright maar wat blijkt, de vorige regering met IVO Opstelten erin weet wel degelijk van dit probleem.

    60.000 doden per jaar door het bijmengen van chemisch afval in stookolie...maar IVO deed niets en dit kabinet?

    Dit kabinet doet vooralsnog ook niets.

  2. #17
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    kwam dit artikel tegen
    https://www.transport-online.nl/site...der-aanpakken/

    kan het helaas niet kopieren ivm copyright maar wat blijkt, de vorige regering met IVO Opstelten erin weet wel degelijk van dit probleem.

    60.000 doden per jaar door het bijmengen van chemisch afval in stookolie...maar IVO deed niets en dit kabinet?

    Dit kabinet doet vooralsnog ook niets.

    De prioriteiten liggen blijkbaar anders.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    De prioriteiten liggen blijkbaar anders.
    zeker..

    ik ben ff verder aan het zoeken en dit is wat ik vond daterende november 2016

    Vraag 7

    Kunt u aangeven wat er is gedaan met de aanbevelingen in het SP-rapport «Oliezwendel» uit 2013, waarin concrete maatregelen staan genoemd om het wegwerken van schadelijke (afval)stoffen in stookolie tegen te gaan?2
    Antwoord 7

    Bijmenging van ongewenste stoffen in stookolie heeft de aandacht van het Kabinet. De Minister van Infrastructuur en Milieu heeft 8 juli 2013 mede namens de Minister van Veiligheid en Justitie per brief (Kamerstuk 33 450, nr. 4) gereageerd op het rapport «Oliezwendel». Uw Kamer is vervolgens 15 januari 2015 per brief (Kamerstuk 31 409, nr. 71) bericht over de internationale aanpak om ongewenste bijmenging van schadelijke stoffen in scheepsbrandstoffen te voorkomen. Over de voortgang van deze aanpak uw Kamer geïnformeerd op 13 april 2016 (Kamerstuk 31 409, nr. 111).

    Ook nationaal ziet het kabinet toe op brandstofkwaliteit. Op 14 september 2016 heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) aangekondigd de controles op de bunkerbranche te verscherpen.


    https://zoek.officielebekendmakingen...62017-481.html

    wat is was de stand van zaken april 2016?

    Bij de productie en levering van bunkerolie vindt vermenging van stromen plaats. Daarom heeft het belanghebbendenoverleg een onderzoek laten uitvoeren naar de mate van traceerbaarheid van de afzonderlijke stromen. Er wordt naar gestreefd het onderzoeksrapport voor de zomer af te ronden. HBR heeft aangegeven het rapport eveneens op haar website te zullen plaatsen. Ik wil de resultaten van het rapport gebruiken in de discussie die ik voer in de IMO over brandstofkwaliteit, en zal hierover nader overleg voeren met de belanghebbenden.
    https://zoek.officielebekendmakingen...31409-111.html

    echter uit de documentaire blijkt dat de illegale bijmengers die giftig afval vermengen met stookolie de belanghebbers zijn waarmee minister Schultz het overleg zoekt hoe te handhaven en op welke gronden.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Verplicht Bekijk reactie
    Inderdaad zijn er overal problemen en zijn er zaakjes en belangenverstrengeling

    Maar op de corruptie wereldwijd, en vooral in Arabische landen en Oost-Europa, scoort Nederland helemaal niet zo slecht.

    Hoe dat komt is ook de vraag, maar het verbaast mij niets dat Nederland een van de minst (ja, een van de minste) corrupte landen ter wereld is.
    Doordat in Nederland zwaar chemisch afval wordt verwerkt in stookolie, sterven er 60.000 mensen per jaar.
    Vergiftigd niet enkel Nederland door die verontreinigde stookolie maar ook alle wereldzeeën, die grote schepen komen namelijk in Rotterdam tanken.

    En wat doet onze overheid? een aantal ministers zoals neelie smit kroes frustreren onderzoek naar deze malafide bedrijven, ivo opstelten geeft deze bedrijven subsidie en rutte nodigt deze bedrijven uit aan de onerhandelingstafel.

    dat is wat er gebeurt anno 2017 in Nederland...de overheid die aan de kant staat van dit soort bedrijven en economische belangen ipv aan de kant van de gezondheid en leven van mens, dier en milleu.

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    heb je nu al eens samen een gebakje gegeten?
    Hij is verbannen?

    En nu moet ik het gebak alleen opeten.

    Al zijn grote woorden en dreigementen waren allemaal maar kletsverhaaltjes,
    die zelfs hier niet door de beugel kunnen.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Heb deze uitzending gezien.

    Tenenkrullend.

    Giftige afvalstoffen worden thans verwerkt in diesel voor scheepvaart.
    Overheid weet amper hoe wat waar.

    België voert bepaalde afvalstoffen uit naar Nederland voor verwerking in diesel ... Het kan blijkbaar allemaal, geen vuiltje aan de lucht.
    daarom drink ik geen kraanwater meer

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Ajaw wat boeiend....

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    daarom drink ik geen kraanwater meer

    Waarom niet?