1. #1
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Ik ga jullie tawhid leren

    Dit is een stelregel bij shirk akbar
    Als iemand shirk akbar pleegt dan gaan we uit van de zichtbare . Want niemand kent de harten behalve Allah
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  2. #2
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Iemand die dua doet bij de vromen om dichterbij Allah te komen pleegt shirk asghar

    Iemand die dit doet voor de vromen pleegt shirk akbar

    Maar wij kennen de harten niet dus beoordelen we hun als mushrikien.

    Maar in het hiernamaals weet Allah wie shirk asgar heeft gepleegd en shirk akbar
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Dit is een stelregel bij shirk akbar
    Als iemand shirk akbar pleegt dan gaan we uit van de zichtbare . Want niemand kent de harten behalve Allah

    Hoe zit het met iemand die een moeshrik niet tot kaafir verklaard enkel en alleen omdat de persoon zegt: "..het kan zijn dat de shirk-pleger onwetend is en niet weet dat hij shirk akbar verricht".

    Is de degene die excuseert uit onwetendheid ook een kaafir ?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Iemand die dua doet bij de vromen om dichterbij Allah te komen pleegt shirk asghar

    Iemand die dit doet voor de vromen pleegt shirk akbar

    Maar wij kennen de harten niet dus beoordelen we hun als mushrikien.

    Maar in het hiernamaals weet Allah wie shirk asgar heeft gepleegd en shirk akbar
    Wat is het oordeel voor iemand als hij de dode vraagt om iets aan Allah te VRAGEN terwijl hij gelooft dat de dode geen goddelijkheid heeft.
    Hij vraagt bv: " O fulaan, vraag Allah dat Hij mij vergeeft voor mijn zondes"?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Oh ja, tawheed zei je toch?

    Hoe zit het met iemand die de Wetgeving van Allah vervangt voor een Wetgeving die door mensen zijn verzonnen en hij verplicht de rechters ermee te oordelen en verplicht de mensen ermee oordeel te vragen ?

  6. #6
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    Ik heb op deze forum geleerd dat we niet van vreemde kennis op mogen doen, al helemaal niet tawheed.






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  7. #7
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Hoe zit het met iemand die een moeshrik niet tot kaafir verklaard enkel en alleen omdat de persoon zegt: "..het kan zijn dat de shirk-pleger onwetend is en niet weet dat hij shirk akbar verricht".

    Is de degene die excuseert uit onwetendheid ook een kaafir ?
    ik leer jouw niks khaaridji. je mag blij zijn dat ik je beetje kennis heb gegeven
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  8. #8
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door Deen Bekijk reactie
    Ik heb op deze forum geleerd dat we niet van vreemde kennis op mogen doen, al helemaal niet tawheed.
    de stille lezers geloven mij , want die zijn goed
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    ik leer jouw niks khaaridji. je mag blij zijn dat ik je beetje kennis heb gegeven
    Is shayk Saalih al-fawzaan ook een khaaridji omdat hij takfeer doet op degene die het als een madhab heeft om degene die een moeshrik excuseert voor onwetendheid ?
    Je bent niet meer dan een Jahmi, smerige madkhali

  10. #10
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Is shayk Saalih al-fawzaan ook een khaaridji omdat hij takfeer doet op degene die het als een madhab heeft om degene die een moeshrik excuseert voor onwetendheid ?
    Je bent niet meer dan een Jahmi
    \

    dit zijn leugens van jouw. want je haat shaykh fawzan

    en ik geloof jouw niet
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    \

    dit zijn leugens van jouw. want je haat shaykh fawzan

    en ik geloof jouw niet
    Smerige madkhali,

    Lees zijn Saalihs fawzaan nawaaqid islam of beluister het op YouTube en zult het zien onder de 3de naaqid.
    Ayaghour, hij doet takfeer op jou terwijl je het zelf niet door heb.

    Wallaahi jullie haten hem omdat hij fatwa heeft uitgevaardigd tegen die smerige spion van de zionisten rabee al-madkhlai dat hij irjaa verspreid.

    Vuile Jahmi, moerji

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door ali_moslim Bekijk reactie
    Iemand die dua doet bij de vromen om dichterbij Allah te komen pleegt shirk asghar

    Iemand die dit doet voor de vromen pleegt shirk akbar

    Maar wij kennen de harten niet dus beoordelen we hun als mushrikien.

    Maar in het hiernamaals weet Allah wie shirk asgar heeft gepleegd en shirk akbar
    Dit klopt niet. Het is grote kufr en shirk om een dode aan te roepen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Dit vind ik wel heel heel vreemd subhan Allah. Tegen Durani spreek je veel zachter.
    Hij noemt mij als eerste een khaaridji.
    Als iemand mij met respect behandeld dan behandel ik hem met respect zelfs als een kaafir mij goed behandeld, mag ik niet zacht praten met hem ?

    En hoe zit het dan met de profeet moesa toen Allah hem beval om firaun aan te spreken op een vriendelijke manier.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Dit klopt niet. Het is grote kufr en shirk om een dode aan te roepen.

    Wallaahi hij heeft geen tawheed. Ali-moslim begrijpt niks van tawheed.

    Hij gelooft dat het vervangen van de sharia met de Franse grondwet koefr doena koefr is.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Hij noemt mij als eerste een khaaridji.
    Als iemand mij met respect behandeld dan behandel ik hem met respect zelfs als een kaafir mij goed behandeld, mag ik niet zacht praten met hem ?

    En hoe zit het dan met de profeet moesa toen Allah hem beval om firaun aan te spreken op een vriendelijke manier.

    Ali moslim is wel ziek, hij is waarschijnlijk bezeten.