1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    getrouwd maar gevecht met mijzelf

    Oke dames, wie heeft dit ook?

    Sinds ik getrouwd ben, heb ik zo weinig geduld. Als mijn man savond laat met vriend gaat wandelen of koffie drinken, raak ik helemaal in paniek!! Wat als hij daar niet naartoe gaat, wat dit wat dat? Ik wordt dan helemaal gek en maak hem dan ook helemaal gek hiermee. Merk dit ook heel erg in mijn omgeving, ik irriteer me snel aan alles en iedereen om mij heen, ook op mijn werk heb ik weinig geduld en dat merk ik aan mezelf.. Maar ik merk dat het mijn huwelijk kapot maakt, liefst hou ik mijn man 24/7 naast me. Alsof ik bang ben, terwijl ik daar geen reden toe heb. Er komen van die gekke gedachtes in mijn hoofd! Dan ga ik net zo lang door tot ik mijn partner gek maak, ik zelf kan daar weinig aan doen. Krijg het dan namelijk erg benauwd en dan spoken er dus gekke gedachtes rond. Ook als iets niet gaat op mijn manier, kan ik mij snel irriteren. Dit had ik voorheen niet. Ik merk wel dat ik qua humeur veranderd ben sinds ik de pil gebruik. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Dit valt onder het mom van puberaal gedrag.
    Wel hoort jou man je alle tijd te geven.

    Huwelijk is geen kinderspelletje. Huwelijk is niet alleen maar liefde, maar ook vooral geduld en genade.

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Dat klopt, het is moeilijk uit te leggen. Dan heb ik weer momenten dat ik eraan terug denk en besef dat ik niet zo had moeten reageren.
    Maar op momenten dat ik bv iets niet wil en dat wel gedaan wordt, dan krijg je een discussie, en creer ik een bepaald gevoel van binnen waardoor ik zo boos wordt. Ik wil het mezelf niet aandoen, laat staan anderen

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Hoe oud ben je?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Ongezond en triest voor je man en de rest van je omgeving. Lijkt me ook voorschut als je zo’n dramascene trapt om niks bij je man.
    Een huwelijk is gebaseerd op vertrouwen en als jij als een wanhopige debiel jezelf zit op te vreten thuis terwijl hij z’n dingen aan t doen is, dan ben je echt het spoor bijster
    Of wel er is een reden om zo wantrouwend te doen, of wel je bent niet helemaal 100%. Besef dat dit je huwelijk kapot kan maken. Hij kan nu wel geduld hebben maar eens raakt dat op. De enige die dit kan veranderen ben jij zelf.

  6. #6
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Oke dames, wie heeft dit ook?

    Sinds ik getrouwd ben, heb ik zo weinig geduld. Als mijn man savond laat met vriend gaat wandelen of koffie drinken, raak ik helemaal in paniek!! Wat als hij daar niet naartoe gaat, wat dit wat dat? Ik wordt dan helemaal gek en maak hem dan ook helemaal gek hiermee. Merk dit ook heel erg in mijn omgeving, ik irriteer me snel aan alles en iedereen om mij heen, ook op mijn werk heb ik weinig geduld en dat merk ik aan mezelf.. Maar ik merk dat het mijn huwelijk kapot maakt, liefst hou ik mijn man 24/7 naast me. Alsof ik bang ben, terwijl ik daar geen reden toe heb. Er komen van die gekke gedachtes in mijn hoofd! Dan ga ik net zo lang door tot ik mijn partner gek maak, ik zelf kan daar weinig aan doen. Krijg het dan namelijk erg benauwd en dan spoken er dus gekke gedachtes rond. Ook als iets niet gaat op mijn manier, kan ik mij snel irriteren. Dit had ik voorheen niet. Ik merk wel dat ik qua humeur veranderd ben sinds ik de pil gebruik. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
    Jeetje wat bezitterig. Het is je partner niet jouw bezit.
    Ik zou hee snel wat aan je gedrag doen want niemand houdt dat vol.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Jeetje wat bezitterig. Het is je partner niet jouw bezit.
    Ik zou hee snel wat aan je gedrag doen want niemand houdt dat vol.

    Ook als de partner ieder weekend tot 4 buiten is?

  8. #8
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Ook als de partner ieder weekend tot 4 buiten is?
    Het gaat jou niet om tijdstippen het gaat om controle als ik het zo lees. Je zegt zelf het liefst heb je hem 24/7 bij je.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    45
    10-01-2018

    Het wordt tijd dat je leert wat 'vertrouwen hebben in je partner' betekent. Het is niet omdat hij alle uren van de dag die hij apart doorbrengt,
    je bedriegt. Hij werkt? Zo ja, dan is hij ook weg van bij jou, omringd door andere mensen.
    Heb vertrouwen dat hij voor jou heeft gekozen. Dat JIJ zijn vrouw bent en dat JIJ hem ook dat vertrouwen moet schenken.
    Als je zo blijft verdergaan, zoals je te kennen hebt gegeven, weet je heel goed wat de gevolgen zullen zijn van je daden.

    Stop met wantrouwig te zijn. Mensen die reageren zoals jij zijn meestal ook de mensen die van zichzelf weten dat ze niet helemaal
    te vertrouwen zijn. Dus kijk eerst naar jezelf. Ga op zoek naar de oorzaak in jouw geest waarom je je opstelt op deze manier en
    zoek naar een oplossing. Vergeet niet dat een huwelijk een werkwoord is en niet gewoon een status. Je hebt niet jouw einddoel bereikt
    door de man te strikken maar dit is de startlijn van jouw werk als vrouw en mogelijk later ook incha'allah als moeder.

    Communiceer met je man over hetgeen je voelt. Hiermee bedoel ik PRAAT. Niet roepen omdat je je misbegrepen voelt of doordat jouw frustraties de bovenhand winnen.
    Door te roepen verlies je altijd een deel van de boodschap. Ga aan tafel zitten met een goed glas thee en koekjes en praat.
    Maar vooral luister naar elkaar en zoek samen naar een oplossing want het huwelijk is een job dat je aangaat als duo en niet alleen.

    Veel succes.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    121
    13-06-2015

    weekend tot 4 u snachts???
    sorry hoor maar dat kan echt niet !
    zuster jij weet waar je het over heb jij kent de situatie het beste.
    als je hem ooit heb betrapt of dat hij vreemd doet dan heb je alle recht om dingen te denken.
    maar schat je maakt jezelf alleen maar kapot door teveel te denken proberen duidelijk aan te geven wat je leiver niet wil op een normale manier zorg goed voor jezelf hou je bezig met dingen die je leuk vind
    want wat gepland staat is gepland al hou je iemand in de gaten kunne er dingen gebeuren dus probeer jezelf niet kapot te maken want inshaAllah is hij niet verkeerd bezig.

    p.s. tot 4 u snachts buiten dat kan natuurlijk echt niet!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Of je bent een beetje aan het doordraaien

    Of hij heeft je genoeg reden gegeven om zo panisch te doen

    Hoe dan ook. Herpakt jezelf en denk met jouw verstand.
    Desnoods schakel je een betrouwbaar iemand in
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  12. #12
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Maar op momenten dat ik bv iets niet wil en dat wel gedaan wordt, dan krijg je een discussie, en creer ik een bepaald gevoel van binnen waardoor ik zo boos wordt. Ik wil het mezelf niet aandoen, laat staan anderen
    Niemand mag jou dwingen tot iets!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #13
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    "wes wes" in combinatie met onzekerheid.

    Géén reden om te twijfelen aan je partner TENZIJ hij jou hier toe een reden heeft gegeven (iets gedaan waardoor het vertrouwen weg is)

    Praat met je man wij kunnen jou niet helpen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    18
    26-02-2011

    Als dit gedrag niet in lijn is met jouw karakter kun je wellicht overwegen Roqya Shar3iya te ondergaan...uiteraard bij een betrouwbare raqi die de Islamitische voorschriften in acht neemt, anders ben je straks nog verder van huis. Soms ligt de reden voor onverklaarbaar gedrag in de sfeer van el3aajn, hassad of sihr...moge Allah ons hiervoor behoeden. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de pil rommelt met je hormoonhuishouding en daarmee je humeur kan beïnvloeden. Wellicht is het goed om dit met je huisarts te bespreken. Probeer in ieder geval hoe dan ook met je verstand te beredeneren en besef dat de schade die je aan jullie huwelijk toebrengt weleens tot permanente schade zou kunnen leiden.

    Veel sterkte hiermee. Moge Allah soebhan wat taäla de situatie verlichten.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    29
    13-12-2011

    Ga naar de huisarts en vraag om een ander pil, die past blijkbaar niet bij jou. Praat met je man en maak afspraken over tijdstip van thuiskomen, 4 uur snachts is blijkbaar voor jou not done. Geef dat aan, huwelijk is gebaseerd op vertrouwen en communiceren, open boek zijn voor elkaar.