1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Ik denk dat ze jou het perfecte excuus heeft gegeven waar jij naar op zoek was al geloof ik best dat moeders het heeeeeel erg vinden als iemand aan hun kinderen zit.

    Vraag is zou jij het contact voor uren of altijd verbreken met je moeder als zij je kind afranselt ik denk het niet weet zelfs zeker van niet dan vergeef je toch sneller.

    Uiteraard kan je argumenteren dat je ma voor de rest je nooit wat verkeerd heeft gedaan maar toch.

    Ik zou omwille van je kinderen gezonde afspraken inplannen niet te vaak zodat ze toch weten dat ze een oma hebben als het zo is tenminste dat je kinderen haar niet zien

    Vergeet niet zelfs Allah vergeeft dus wie ben jij dan om dat niet te doen! Geldt voor ons allemaal.

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Uren moet zijn jaren

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    51
    16-05-2017

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Ik denk dat ze jou het perfecte excuus heeft gegeven waar jij naar op zoek was al geloof ik best dat moeders het heeeeeel erg vinden als iemand aan hun kinderen zit.

    Vraag is zou jij het contact voor uren of altijd verbreken met je moeder als zij je kind afranselt ik denk het niet weet zelfs zeker van niet dan vergeef je toch sneller.

    Uiteraard kan je argumenteren dat je ma voor de rest je nooit wat verkeerd heeft gedaan maar toch.

    Ik zou omwille van je kinderen gezonde afspraken inplannen niet te vaak zodat ze toch weten dat ze een oma hebben als het zo is tenminste dat je kinderen haar niet zien

    Vergeet niet zelfs Allah vergeeft dus wie ben jij dan om dat niet te doen! Geldt voor ons allemaal.
    Slechte mensen hebben geen spijt.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Sommige mensen kunnen niet omgaan met vergeven worden
    Het is net of je tegen ze zegt. Ik heb geen genoeg slaag van je gehad. Geef me maar meer.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ik ben het wel met je eens hoor. Maar soms is het gedrag en de acties echt schadelijk voor jou en je gezin....niet na 1x...na verschillende keren te hebben gewaarschuwd.
    Je kunt het ze vergeven omdat ze ook maar hetvresultaat van een opvoedi g en omgeving zijn....maar dat maakt het nog steeds niet acceptabel dat ze maar blijven zieken. Dan is afstand beter.

    Btw hoe gaat het met je?
    In zulke gevallen is vergeven en afstand nemen een gezonde beslissing idd!

    Alhamdoelillah schat, katsenaw baqui
    Hoe is het met jou en de kinderen?

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door Marokkaanse24 Bekijk reactie
    Slechte mensen hebben geen spijt.
    Precies, anders zou hun handelingen veranderen.. maar ze blijven telkens hetzelfde doen.
    Na een aantal keer moet je gewoon de knop voor jezelf om zetten. Je moet never nooit verwachten dat een ander op een dag zal veranderen.
    the best things are free

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door horia20 Bekijk reactie
    Lieve ts, ik heb je verhalen ook gelezen en ik.voel je pijn omdat ik ook zoveel met me schoonfamilie heb meegemaakt en ik herken ook wat je zegt over dat je nu harder bent.
    Ik heb wel afstand genomen maar je zit er toch aan vast.
    Ik heb in me leven nog niet zulke vreemde mensen gezien me schoonmoeder is zo gemeen gewoon niet in woorden uit te leggen.
    Ik zie ze eens in de zoveel tijd en praat ik haast niet en ben ik weer weg.
    Ik voel hun negatieve energie van ver , haat opmerkingen, haar roddels etc. Zelfs haar eigen zussen snappen er niks van ...

    Maar goed bij mij is er ook met mijn man en mij ook veel aan de hand maar ik geef vooral nu de tijd aan me kids en me moeder die zijn voor mij alles nu

    Ik wou je zeggen dat ik je begrijp en dat ik je heel veel.sabr toe wens .
    Lieve horia.. wat erg dat het tussen jouw en je man ook niet boter. Alle problemen buitenshuis zijn makkelijker te verwerken. Je trekt de deur achter je dicht en klaar is kees. Maar binnenshuis is lastiger. Moge allah swt het voor jouw vergemakkelijken.

    Hier idem dito nog nooit zulke mensen gezien. Ik heb echt een trauma aan overgehouden. Veel heb ik over de vingers gezien. Maar mijn vader allah ira7mo mijn dierbaarste persoon. Dat weet zij ook. Ik heb jaren om mijn vader gerouwd. En dan de dochter van een 'jood' uitmaken. Mijn oudste zoon uitschelden voor een homotje. (OMO) zei ze. Omdat hij de waarheid spreekt. Dat van mijn zoon was echt de druppel die de emmer deed overlopen. Ze heeft mij in het verleden geestelijk kapot gemaakt. Ze heeft mij belachelijk gemaakt binnen hun familie. Alhoewel iedereen weet dat ze liegt. Ik ga mijn zelf niet verdedigen bij anderen. Ik heb 1 keer definitief afstand genomen van iedereen. Ze blijven je achtervolgen. Mijn jongste schoonbroertje die altijd achter zijn moeder stond. En zijn broers voor mietjes uitmaakte omdat ze niet naar hun moeder luisteren. (Haar zogenaamde waarheid) is er nu na zijn scheiding achtergekomen dat zijn broers gelijk hadden. En zijn moeder niet 100% is.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Vergeven deed ik vroeger niet zo snel ,nu wel alhamdoulillah.
    Vergeven wilt niet zeggen dat je de persoon zijn fouten goed keurt ,nee maar dat je gewoon vrede wilt.
    Allah swt houdt van degenen die vergeven .
    En Allah swt houdt niet van degenen die zijn famliebanden verbreekt .
    Ik zou mezelf niet lang toelaten om zo hard te worden.
    Ik denk dat het je goed zou doen ts.
    Om toch the bigger person te zijn
    Je hoeft geen beste vriendinnen te worden ,maar gewoon met feestgelegenheden en familie bezoekjes (silaat arahiem )op een respectvolle manier met elkaar omgaan.
    Allahi gawan

    fi amaani Allah
    Dat is wat mijn moeder ook zegt. Niet de deur plat lopen bij elkaar. Maar alleen met gelegenheden. Diep in mijn hart ben ik bang dat ik ze weer in mijn leven toelaat en spijt krijg.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Vroeger dacht ik ook...veegeven..be the biggee one...toen kende ik in mijn leven nog geen door en door verdorven mensen. Ze zullen nooit rusten met hun gedoe...never...even lijkt het normaal en daar gaan we weer. Verschillende kansen gehad. Soms moet je zeggen tot hier en niet verder.
    Een vos verleerd zijn streken niet.
    Wat je boven beschrijft is waar ik bang voor ben.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    Dit is het moeilijkste wat je kunt doen.. denk ik (persoonlijk)
    Misschien dat er daarom zo'n grote beloning voor is.


    Had je maar een reset knop, dat alle slechte herinneringen gewist konden worden..

    Was dat maar waar. Je jan degene niewe niet in de ogen aankijken.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    6.077
    19-02-2011

    Zij is geen bloedverwant van jou. Islamitisch gezien is het dan geen zonde voor jou om het contact te verbreken als zij een negatieve invloed op jou heeft.
    Voor jouw man geldt dat niet.

    Hoe staat jouw man hierin?

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Citaat Geplaatst door HmedsDaughter_ Bekijk reactie
    Zij is geen bloedverwant van jou. Islamitisch gezien is het dan geen zonde voor jou om het contact te verbreken als zij een negatieve invloed op jou heeft.
    Voor jouw man geldt dat niet.

    Hoe staat jouw man hierin?
    Nee... zij is geen bloedverwant, maar de kinderen wel...en dat maakt het nu lastig bij degene die kinderen hebben. Ik denk persoonlijk dat de relatie met de partner ook niet echt lekker gaat wanneer de vrouw en de moeder niet met elkaar kunnen opschieten.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door HmedsDaughter_ Bekijk reactie
    Zij is geen bloedverwant van jou. Islamitisch gezien is het dan geen zonde voor jou om het contact te verbreken als zij een negatieve invloed op jou heeft.
    Voor jouw man geldt dat niet.


    Hoe staat jouw man hierin?
    Dit klopt niet hoor. Ook al is zij geen directe bloedverwant, een schoonouder heeft wel bepaalde rechten. Je kan niet zomaar iemand buitensluiten.

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Dat is wat mijn moeder ook zegt. Niet de deur plat lopen bij elkaar. Maar alleen met gelegenheden. Diep in mijn hart ben ik bang dat ik ze weer in mijn leven toelaat en spijt krijg.
    Salaam alaykum

    Lieverdt misschien gaat allemaal wel goed in chaa Allah ,daar kom je alleen achter als je het probeert.
    En anders heb jij je best gedaan en Zelfs meer.
    Doe het voor jezelf en je gezin .
    Stap voor stap ...En gewoon de silaat arahiem.
    Somigge mensen veranderen.Allahi yahdieha en ons allen.
    Een geleerde zei je kan beter dingen hier in deze bijleggen dan in het hiernamaals.
    Moge Allah swt je belonen voor je inzet Allahumma ameen.
    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  15. #60
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Vergeven wel, vergeten nooit. Mensen die je leven kapot maken moet je verbannen uit je leven.