1. #16
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    What is the ruling on praying behind a mushrik?

    Question:

    "Is the prayer behind the mushrik (one who associates others with Allah in His Divinity or worship) permissible?"

    Answer:

    "Whosoever is a disbeliever; worships other than Allah, supplicates to other than Allah and seeks deliverance from other than Allah in what no one is able to do except Allah, then indeed his Imamate (leading people in prayer) is invalid. Because no one has the right to lead the Muslims in prayer except a Muslim. Thus whosoever worships anyone other than Allah, makes vows to anyone other than Allah, sacrifices animals for anyone other than Allah; then verily this one is a disbeliever mushrik. It is not permissible for him to lead the Muslims in prayer because he is not a Muslim."

    Shaykh 'Abdul-'Azeez Aal ash-Shaykh, may Allah preserve him

    Translated by 'Abdurrahīm Ibn Muhammad Al-Hadhramī.
    ​Published on Salafi-Dawah.com.
    ​Source: www.mufti.af.org.sa [Click here for screenshot in PDF format]
    السؤال: هل تجوز الصلاة خلف المشرك ؟
    الجواب: من كان كافرا يعبد غير الله، ويدعو غير الله، ويستغيث بغير الله فيما لا يقدر عليه إلا الله، فإنه لا تصح إمامته؛ لأنه لا يؤم بالمسلمين إلا مسلم، فمن كان عابدا لغير الله، ناذرا لغير الله، ذابحا لغير الله، فإن هذا كافر مشرك لا يجوز أن يؤم المسلمين؛ لأنه ليس مسلما

  2. #17

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    De vraag of ik takfir doe? Ik doe takfir op elke persoon die bij zijn verstand is, shirk niet afkeurt, shirk halal maakt en mushrikin als zijn broeders in het geloof ziet. Ongeacht wie het is.
    Dit is een leugen! Jij doet selectief takfier.

    Want ik heb hierbij meerdere malen ibn Taymiyyah en ibn 3oethaymien geciteerd waarin zij precies hetzelfde zeggen en je weigert om takfier te doen op die twee.

    Het vragen aan een dode om een doe3aa voor je te doen is geen shirk akbar of koefr akbar. Het is daarnaast wel dwaling en een bid3ah, maar koefr is het niet.

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Nu is mijn vraag aan Umm-Suhayla. Is ibn Baaz ook een moeshrik zoals ibn 3oethaymien en ibn Taymiyyah, 3abdel-Latief aal ash-Shaykh en al-Aaloesie omdat hij zelf niet zegt dat dit shirk is?

    Of mogen geleerden wel de uitspraken doen, maar als ik hetzelfde zeg, namelijk: dat het vragen aan een dode om Allaah iets te vragen geen shirk is.

    Shirk is dat je iemand naast Allaah aanbidt. Dat je aan Allaah een partner toekent terwijl hij jou geschapen heeft. Dat je naar een dode toegaan en vraagt om je te steunen, je rijk te maken, je schulden te doen verdwijnen, je te redden van een noodsituatie, het te laten regenen, enzovoorts.

    Ik ben het eens met ibn Taymiyyah dat het vragen van een dode, ongeacht wie hij was, te vragen om Allaah iets te vragen een verdorven zaak is. Maar iemand die dat doet, is geen moeshrik. Omdat shirk het aanbidden is van iemand naast Allaah. En het vragen aan een dode om een doe3aa te doen, hoe misleid je ook moet zijn om dat te doen, is niet het aanbidden van hem.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Het is belangrijk om het verschil te begrijpen tussen het aanroepen van een dode voor het vergeven van zonden, het wegnemen van leed en schade en het schenken van rizq enz. en het vragen van een dode om een doe3aa voor je te doen. De eerste is namelijk shirk akbar en degene die het doet is een moeshrik en de tweede is een dwalende moslim.

    Dat is het verschil dat zelfs door de Nadjdi-geleerden, zoals ibn Baaz, ibn 3oethaymeen en zelfs de imaams van de da3wah zelf is gemaakt. En zij zijn binnen de oemmah een van de meest takfiergerichte groepen.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Mbo Bekijk reactie
    Dus een zoon kan naar de graf van zijn vader gaan en de dode vragen dat ze dua doen/vragen aan Allah voor de jongen?

    Ia dit wat we moeten begrijpen aan je woorden te lezen?

    Beste MBO,

    Neem geen kennis van hem en Durani, luister niet naar ze en discussieer niet met ze. Ze verdraaien woorden van geleerden en verzinnen leugens over Allah en Zijn profeet salalahu alaihi wa salam.

    Wij dienen de Kuran en de sunnah te volgen, de weg van de profeten. Niet de sufi geleerden van vandaag die uitspraken doen waar ze geen bewijs voor hebben.

    Deze mensen aanbidden hun sufi geleerden en volgen hen blind in hun fouten, en ze proberen ook woorden te verdraaien van andere geleerden.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Mbo Bekijk reactie
    Dus een zoon kan naar de graf van zijn vader gaan en de dode vragen dat ze dua doen/vragen aan Allah voor de jongen?

    Ia dit wat we moeten begrijpen aan je woorden te lezen?
    Nee, dat kan je niet begrijpen aan mijn woorden. Dan lees je het toch echt verkeerd.


    -----
    Ik zal een voorbeeld geven. Ik zeg: "iemand die zinaa begaat wordt daardoor geen kaafir."

    Dan zeg jij: "Dus een persoon kan zina begaan? Is dit wat we moeten begrijpen uit je woorden?"

    Dan zeg ik: "Nee, dat kan je niet begrijpen aan mijn woorden. Dan lees je het toch echt verkeerd."

    Het niet zeggen dat iemand kaafir is, betekent namelijk niet dat het toegestaan is of goed. Het kan een dwaling zijn en een bid3ah, zoals ik letterlijk in de tekst heb aangegeven. Hoe fout kan je iets lezen?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Mbo Bekijk reactie
    Dus met andere woorden doe jij geen takfier op iemand die je langs een graf ziet zitten en de dode meermaals vraagt om te bemiddelen tussen hen en Allah wa ta3ala?
    Het eenmaal vragen of meermaals vragen is in deze volledig irrelevant. Of iemand wordt kaafir door het begaan van een daad of niet, er is geen 3x is koefr akbar, maar 1x niet. De interpretatie dat vragen van een doe3aa aan een dode shirk akbar is, is een vergezochte interpretatie die zelfs niet ondersteund wordt door de zelfs geleerden van de Nadjdi-da3wah. En ik heb meerdere citaten aangehaald in de topics. Als je wilt herhaal ik ze wederom.

    Dus ik ben niet van mening, net zoals ibn Baaz, ibn 3oethaymien, Bakr Aboe Zayd, al-Aaloesie, ibn Taymiyyah en anderen dat het vragen van een dode om een doe3aa te doen voor hem shirk akbar is en daarom doe ik ook geen takfier op zo iemand. Als iemand van mening is dat het shirk akbar is en die kan dat met bewijzen onderbouwen, dan ben ik bereid om mijn standpunt te veranderen.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Mbo Bekijk reactie
    is er bewijs overleverd dat de doden ons kunnen horen in hun graf?
    Dat is een ander vraagstuk, niet? Ik ken niet alle bewijsstukken, maar ik kan wel zeggen dat ik geen bewijs ken die het bevestigt of ontkent. Dat is echter omdat ik niet zoveel kennis heb.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie



    De Profeet is niet aanwezig in mijn kamer en ook niet Alhorend , om mij te horen in mijn kamer , dus natuurlijk doe ik dat niet.

    Als het bij zijn graf was , dan is hetMustahab om hem te vragen door zijn bemiddeling op de Dag des Oordeels, in de 4 madhabs : Hanafi , Maliki , Shafi'ie en Hanbali .

    Niemand - maar dan ook niemand - heeft dat ongeloof genoemd onder de klassieke geleerden ... niet eens 1 iemand.

    Het is zoals wanneer je soliciteert voor werk .. je hebt een paar references ... zodat de company hen belt, om te vragen over jou. Als zij zeggen dat je goed bent, het heeft meer kans om geaccepteerd te worden.

    Zo is ook Tawassul ... wij zijn zondare dienaren van God , en de voorspraak van een Profeet word eerder verhoord , dan masakien zoals ons.

    Het is pas Shirk wanneer iemand gelooft dat de Profeet Alhorend is , of als iemand iets goddelijks aan hem vraagt .

    Simpel.

    Shirk = meerdere goden (of meerderen met goddelijke eigenschappen)
    Tawheed = 1 God (de rest als slaven)

    Zolang iemand in 1 God gelooft en de rest van de schepping als slaven ziet , is er geen sprake van Shirk .
    Bron: http://forums.marokko.nl/showthread....5579310&page=8

  10. #25
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ziek gewoon.

    Dus wanneer je van mening bent dat de profeet Al horend is dan pleeg je Shirk? Wanneer je een dua verricht dat ben je van mening dat diegene Al horend is.

    Echte Shayatien praktijken

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ziek gewoon.

    Dus wanneer je van mening bent dat de profeet Al horend is dan pleeg je Shirk? Wanneer je een dua verricht dat ben je van mening dat diegene Al horend is.

    Echte Shayatien praktijken
    Extreme-sufis weigeren vast te houden aan de Kuran en de sunnah en blijven liever hun sufi-sheikhs blind volgen in hun fouten.


    En de profeet salalahu alaihi wa salam heeft gezegd: “Ik heb jullie twee zaken nagelaten, en jullie zullen niet dwalen zolang jullie hieraan vasthouden, het Boek van Allah en mijn Soennah!” (Al-H’aakim en al-Bayhaqie.)

    De profeet salalahu alaihi wa salam zei niet wend je af van de kuran en de sunnah en hou je vast aan de meningen van de geleerden na mij.


    Het is ook niet toegestaan om een zaak in te voeren in de aanbidding waar geen bewijs voor is.

    De profeet salalahu alaihi wa salam was gewoon in zijn preken te zeggen: “…de meest waarachtige spraak is het Boek van Allah (de Qor-aan), en de beste leiding is de leiding van Moh’ammed (de Soennah). De slechtste (religieuze) zaken zijn de nieuwe verzonnen zaken (bid’ah), elke nieuwe verzonnen zaak is een innovatie, en elke innovatie is een dwaling, en elke dwaling is in het Vuur.” (Overgeleverd door an-Nasaa-ie en verhaald door Djaabir ibn ‘Abdoellaah.)

    Er zijn innovaties van grote shirk zoals het aanbidden van graven en er zijn innovaties die geen shirk bevatten en een persoon niet buiten de islam plaatst. Een geleerde kan 1 van de twee bedoelen wanneer hij spreekt over innovaties.

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Extreme-sufis weigeren vast te houden aan de Kuran en de sunnah en blijven liever hun sufi-sheikhs blind volgen in hun fouten.


    En de profeet salalahu alaihi wa salam heeft gezegd: “Ik heb jullie twee zaken nagelaten, en jullie zullen niet dwalen zolang jullie hieraan vasthouden, het Boek van Allah en mijn Soennah!” (Al-H’aakim en al-Bayhaqie.)

    De profeet salalahu alaihi wa salam zei niet wend je af van de kuran en de sunnah en hou je vast aan de meningen van de geleerden na mij.


    Het is ook niet toegestaan om een zaak in te voeren in de aanbidding waar geen bewijs voor is.

    De profeet salalahu alaihi wa salam was gewoon in zijn preken te zeggen: “…de meest waarachtige spraak is het Boek van Allah (de Qor-aan), en de beste leiding is de leiding van Moh’ammed (de Soennah). De slechtste (religieuze) zaken zijn de nieuwe verzonnen zaken (bid’ah), elke nieuwe verzonnen zaak is een innovatie, en elke innovatie is een dwaling, en elke dwaling is in het Vuur.” (Overgeleverd door an-Nasaa-ie en verhaald door Djaabir ibn ‘Abdoellaah.)

    Er zijn innovaties van grote shirk zoals het aanbidden van graven en er zijn innovaties die geen shirk bevatten en een persoon niet buiten de islam plaatst. Een geleerde kan 1 van de twee bedoelen wanneer hij spreekt over innovaties.

    duidelijk

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Umm suhayla het gelijk. Kleine shirk is als ge Allah vraagt middels zn profeet. En als ge profeet aanroept en vraagt dan is da grote shirk.

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Hier wordt at-Tawassul heel goed uitgelegd. Moge Allah zowel de sheikh als de vertaler van dit prachtige werk rijkelijk belonen met de hoogste plaats in Jannah Allahuma amin.

    Een beknopte weergave van de voorgeschreven en verboden tawassoel


    file:///C:/Users/laptop/Downloads/at-tawassul%20-%20badr%20al-3utaybi.pdf

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Mbo Bekijk reactie
    Nee niet. Als je niet alle bewijsstukken kent, waarom meng je je dan in een discussie waar je geen totale kennis van hebt?

    Ik denk eerder dat de doden eerder onze dua nodig hebben en niet andersom.
    Wat heeft dat ermee te maken? Probeer het eens uit te leggen.

    Ik weet wel zeker dat de doden onze doe3aa eerder nodig hebben en niet andersom, maar dat is ook helemaal niet het onderwerp wat we bespraken.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."