+ Reageer
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
46 tot 60 van 89
    MVC Lid

Reacties
    565
    20-04-2012

prachtig vervlogje! Upps
    **Trotse Marokkaantje**

MVC Lid

Reacties
    621
    17-08-2010

Prachtig meid, ga gauw verder.

MVC Lid

Reacties
    92
    15-10-2012

Ulpp!!

MVC Premium

Reacties
    1.179
    07-09-2006

MVC Premium MVC Premium
    Oewpaaa
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het paradijs.

MVC Lid

Reacties
    114
    05-01-2015

ga gauw door meid heel mooi.

MVC Lid

Reacties
    1.274
    16-01-2012

Rustig sluit ik de deur achter mij. In verwachting dat hij mij zal uitnodigen om plaats te nemen blijf ik ongemakkelijk staan. “Is de stoel moeilijk te vinden mevrouw Amrani?” vraagt hij sarcastisch. Als verstrakt blijf ik staan. Achter zijn grote bureau, met achter hem een enorme raam die een prachtige uitzicht biedt over de gehele stad, lijkt hij precies de harde zakenman dat hij is. Dit doet mijn hart, die het bijna gaat begeven, weinig goed.

Hij trekt zijn wenkbrauw arrogant op. Ik probeer mezelf weer te herpakken. “Nee die is niet te missen. Ik dacht simpelweg dat ik op uw uitnodiging moest wachten, maar ik neem wel plaats als u dat niet nodig vindt”, zeg ik. Vanbinnen geef ik mezelf een schouderklopje. Mijn stem klonk zelfverzekerd en ontbrak aan trillingen.

De man gaat achterover zitten en bekijkt mij van top tot teen. Ik loop naar één van de grote stoelen. Het staat vast dat ik de man niet mag. De arrogantie die hij uitstraalt en de manier waarop hij mij nu aankijkt.. Laten we hopen dat na afloop van het gesprek ik het alleen hou op niet mogen. Of ik het mij inbeeld weet ik niet, maar het lijkt alsof hij mij probeert uit te dagen.

“Goed, begin maar”, zegt hij ongeïnteresseerd. Ik knijp mijn handen fijn onder de tafel. “Beginnen?” vraag ik zo beleefd mogelijk, al blijkt dat een hele moeilijke klus te zijn. “Moet ik het uitschrijven voor je? Waarom hebben ze überhaupt een dorpsmeisje uitgenodigd op gesprek?”, vraagt hij.

Verstrakt kijk ik de man aan. Heb ik dat goed gehoord? Wat een arrogante.. “Alvorens een gesprek te beginnen met iemand, zou ik me verdiepen in de kwaliteiten van de persoon. Omdat jij het niet belangrijk vindt om mensen met u aan te spreken, zal ik dat ook achterwegen laten. Ben ik niet wat jij zoekt, dan zou je dat van tevoren aan de mensen die onder jou werken hebben moeten doorgeven alvorens ik ben uitgenodigd. Ik ben een dorpsmeisje inderdaad. Echter is dit zogenaamde dorpsmeisje gewoon naar de universiteit gegaan en heeft haar opleiding net als ieder ander die in de stad woont afgerond meneer Idrissi”, zeg ik kalm maar van binnen voel ik mijn bloed koken. Wat een arrogante zak.. Ik laat mij door niemand kleineren, vergeet de baan die ik zo graag wil en vergeet het feit dat ik normaal gesproken nooit zo zou hebben durven praten.

Hij kijkt mij onderzoekend aan en het lijkt bijna alsof hij tevreden is met de reactie die hij uit mij heeft gekregen. Na een lange stilte begint hij weer met praten. “Goed dan, mijn mensen bezitten kwaliteiten. Zij hebben je waarschijnlijk gekozen omdat zij wat zien in jou”, zegt hij. Ik weiger nochtans mijn verstrakte houding te veranderen en reageer niet op hem. “Allereerst zullen we in dit gesprek vooral praten over privé omstandigheden. Vervolgens moet jij mij zien te overtuigen waarom ik jou moet aannemen. Hoe je het doet is aan jou”, zegt hij tegen mij.

Ik kijk hem verbaasd aan. “Wat bedoel je met privé omstandigheden?” “Zoals ik het zeg. Ik hoef geen dames in mijn bedrijven met gekke vriendjes, exen etc.”, zegt hij en blijft mij de hele tijd onderzoekend aankijken.

Omdat ik dit zo snel mogelijk achter de rug wil hebben knik ik. “Nou, wat wilt u weten?”, vraag ik. “Heb je een vriend?” “Nee” “Een ex?” “Nee” Na mijn antwoord kijkt hij mij vol ongeloof aan. “Wil jij beweren dat je nooit een vriend hebt gehad”, zegt hij ongelovig. “Ja dat zeg ik inderdaad” “Maak dat de kat wijs”, zegt hij. “Luister eens goed, ik heb geen vriend, nu niet en nooit gehad. Of je het nou gelooft of niet, het is wat het is. Ik ga hier verder niet op in”, zeg ik en voel langzamerhand mijn kalmte wegslippen. Hij kijkt mij kwaad aan en ik begrijp niet waarom het feit dat ik geen vriend heb hem kwaad maakt.

Hij sluit een map voor zich en het is even stil. Het lijkt alsof hij zichzelf aan het herpakken is. “In contact geweest met de politie?” vraagt hij en houdt mij in de gaten. “Nee”, zeg ik weer. Hij trekt zijn wenkbrauw op. “Weet je dat zeker?”, vraagt hij net alsof hij meer weet. Hij zou toch niet weten over drie jaar geleden.. Nee tuurlijk niet. Mijn geschrokken blik is hem niet ontgaan. “Ik zie dat er iets te binnen schiet”, zegt hij.

“Zelf heb ik nooit wat verkeerds gedaan om met de politie in contact te komen. Ik heb geen strafblad of dergelijke”, zeg ik bewust ontwijkend. Hij kijkt mij met samengeknepen ogen aan. “Is er wel iets gedaan bij jou waardoor je in contact moest komen met de politie?” vraagt hij. Onder de tafel knijp ik mijn handen weer fijn. “Ik zou niet weten waarom dat van belang is voor dit gesprek. Per slot van rekening gaat het meer om het feit of “ik” een crimineel ben of niet. Ik snap niet waarom je dan nog verder vraagt”, zeg ik en kan de trilling in mijn stem dit keer niet verbergen.

Zijn houding verandert gelijk, alsof hij een conclusie heeft getrokken. Hij verandert in een totaal ander persoon als het ware. “Het was prettig kennis met u te maken mevrouw Amrani. U zal binnenkort te horen krijgen of u wordt aangenomen”, zegt hij en staat op. Beleefd steekt hij zijn hand uit. Vol ongeloof kijk ik de man aan.

“Was dat het gesprek?” vraag ik hem voor de zekerheid. Hij knikt en blijft met zijn hand uitgestoken staan. Dit is toch absurd!! Een paar vragen over vriendjes en over de politie, that’s it. “Ik zou toch zweren dat er nog een tweede gedeelte moest komen waarin ik mijzelf moest bewijzen” “Ik heb genoeg gezien, aan de hand van u eerste gesprek, de test resultaten en de dingen die ik zonet heb opgepikt zal een beslissing worden genomen. Fijne dag mevrouw Amrani” Als ik nu nog zou blijven zitten zou ik wanhopig lijken. Ik sta zelf op, strijk mijn kleren eerst glad en recht mijn schouders. Verder laat ik niets meer zien van mijn verbazing en geef hem ook een hand. “Insgelijks meneer Idrissi”, en met die woorden loop ik de deur uit.

“Probeer het maar te verbergen. Nu heb ik je.”

MVC Lid

Reacties
    1.274
    16-01-2012

Citaat Geplaatst door sgabkasita Bekijk reactie
    prachtig vervlogje! Upps
    Citaat Geplaatst door marwaninou Bekijk reactie
    Prachtig meid, ga gauw verder.
    Citaat Geplaatst door mOcrox Bekijk reactie
    Ulpp!!
    Citaat Geplaatst door nadorina16 Bekijk reactie
    Oewpaaa
    Citaat Geplaatst door Chaimaoke1 Bekijk reactie
    ga gauw door meid heel mooi.
    Ik ben heel blij dat jullie het verhaal leuk vinden! Deze afgelopen dagen en tot vrijdag heb ik tentamens, vandaar dat het aantal vervolgen niet meer zo veel is als eerst. Alsnog probeer ik zoveel mogelijk te schrijven en jullie lieve reacties helpen daar heel erg bij! Tussendoor zal ik nog een vervolg plaatsen als het in de smaak valt

MVC Lid

Reacties
    1.274
    16-01-2012

Citaat Geplaatst door nadorina16 Bekijk reactie
    Prachtig, ga gauw weet verder meid
    Thank youu!!

MVC Premium

Reacties
    1.179
    07-09-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door amanitetounia Bekijk reactie
    Ik ben heel blij dat jullie het verhaal leuk vinden! Deze afgelopen dagen en tot vrijdag heb ik tentamens, vandaar dat het aantal vervolgen niet meer zo veel is als eerst. Alsnog probeer ik zoveel mogelijk te schrijven en jullie lieve reacties helpen daar heel erg bij! Tussendoor zal ik nog een vervolg plaatsen als het in de smaak valt
    En of het in de smaak valt. Succes met je tentamens!!
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het paradijs.

MVC Lid

Reacties
    565
    20-04-2012

Uppo
    **Trotse Marokkaantje**

MVC Lid

Reacties
    621
    17-08-2010

Uppppppppppppp.

MVC Lid