1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    16
    23-12-2013

    Auto invoeren naar Marokko?

    Ik zou graag een auto willen invoeren naar marokko voor mijn vader. Nu is mijn vraag moet mijn vader
    bij de douane ook aanwezig zijn om de auto in te voeren.? Mijn vader kan de reis met de auto niet meer aan en zou graag met de vliegtuig naar marokko willen.

    Graag hulp!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    Citaat Geplaatst door marokko85 Bekijk reactie
    Ik zou graag een auto willen invoeren naar marokko voor mijn vader. Nu is mijn vraag moet mijn vader
    bij de douane ook aanwezig zijn om de auto in te voeren.? Mijn vader kan de reis met de auto niet meer aan en zou graag met de vliegtuig naar marokko willen.

    Graag hulp!
    Een jaartje geleden heeft mijn vader zijn auto ingevoerd (ik heb het gedaan voor hem). Hij kon ook niet met de auto, dus ging hij met de vlieger. Ik heb de auto
    marokko binnen gereden.

    Mohim zorg eerst dat je een volmacht hebt om de auto van je vader te rijden tot in marokko.

    Wanneer je effectief wilt gaan invoeren en dus bij de douane gaat, MOET je vader aanwezig zijn. Volmacht enz gaat niet.

    Vergeet geen enkel papier die je moet halen bij de marookkaanse consulaat. Anders ga je op en neer moeten gaan (doit heb ik meegemaakt...).
    Bijvoorbeeld document dat je pa meer dan 10j in nederland woont MOET je van bij de marokkaanse consulaat halen. Attest van de gemeente willen ze niet.

    Dus antwoord op je vraag, vader hoeft niet aanwezig te zijn bij het inrijden van de auto. Bij het invoeren van de auto MOET hij aanwezig zijn.

    Als er nog iets vraag maar. Bijvoorbeeld, de invoerbelastingen die je bij de douane betaalt zijn niet de enige kosten. Als je marokkaanse
    plaat gaat aanvragen gaan ze je nog verrassen met een eenmalige kost van +8000DH (diesel) of +140000 DH (benzine). Dus ongeveer 800 euro (diesel) en 1400 euro (benzine).

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5
    14-11-2002

    Je kan me gerust een pb sturen voor al je vragen en informatie