1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    23
    14-05-2017

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    daaltie per definitie na de 18e dan? of kan hij blijven stijgen? ik heb net gekocht voor 7,65 p.s
    Bekende gezegde in de crypto wereld " Buy the rumour, sell the news"..
    Tot de 18e verwacht ik nog een prijs stijging, ben zelf voornemens om voor de 18e nog te verkopen.
    Persoonlijk ben ik geen fan van stratis.
    I will seduce you with my craziness

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    23
    14-05-2017

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    Wat kunnen we verwachten a.s. zondag met de aankomende futures en de mogelijkheid op short gaan op de bitcoin..

    Beter nu verkopen nu het nog een mooie koers heeft? Of volhouden en zal dat short gaan geen prijsdaling tot effect hebben..

    Ik heb zelf gisteren btc gekocht..behoorlijke uitgave geweest...maar ja..hoe nu verder?
    Futures gaan ervoor zorgen dat de bitcoin niet al te hard gaat stijgen.
    Wat je ziet is dat wanneer btc stabiliseert, men overstapt op de alts. Bij sterke run, pompt men weer alts geld in btc.
    Hopen dat de futures btc ik bedwang kunnen houden.
    I will seduce you with my craziness

  3. #48
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Zoutkorrel Bekijk reactie
    Nu je het hier over hebt. Wat als je vaak (grote) bedragen op je rekening gestort krijgt, doordat je coins verkocht hebt. Kun je hier verder problemen mee krijgen? Of zal het voldoende zijn als je bij de belastingaangifte de waarde van je coins [of een deel daarvan] opgeeft.

    Wat zijn de ervaringen/tips van degenen die al langere tijd kopen/verkopen?
    belastingdienst neem de waarde van een coin aan per 1 jan. Dus voor dit jaar als je bijv 1 btc heb gekocht dan betaal je belasting over de waarde van 1 btc op 1 jan 2017. De waarde is bijv 900 euro. over dat bedrag betaal je belasting. Dus heb eind van 2017 1 btc met een waarde van 9000 dan betaal je alsnog belasting over die 900 euro aangezien die op 1 jan als waarde stond en niet die 9000 euro.
    Nadeel van dit is als btc minder waard word , minder dan die 900 op 1 jan 2017 dan betaal je nog steeds belasting over 900 euro en niet over de daadwerklijke waarde

  4. #49
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    belastingdienst neem de waarde van een coin aan per 1 jan. Dus voor dit jaar als je bijv 1 btc heb gekocht dan betaal je belasting over de waarde van 1 btc op 1 jan 2017. De waarde is bijv 900 euro. over dat bedrag betaal je belasting. Dus heb eind van 2017 1 btc met een waarde van 9000 dan betaal je alsnog belasting over die 900 euro aangezien die op 1 jan als waarde stond en niet die 9000 euro.
    Nadeel van dit is als btc minder waard word , minder dan die 900 op 1 jan 2017 dan betaal je nog steeds belasting over 900 euro en niet over de daadwerklijke waarde
    Dank voor je antwoord. Dat had ik inderdaad gelezen en dat is niet echt het probleem. Waar ik mij meer zorgen om maakte was stortingen van grote bedragen op je bankrekening. Dat ze niet gaan denken dat je bezig bent met duistere witwas-praktijken of iets dergelijks. Maar uiteindelijk zien ze wel het totale beeld en de afzender/ontvanger en dat er wordt ingekocht en verkocht vanuit dezelfde rekening. En als je dan bij de inkomstenbelasting coins opgeeft, lijkt me dat dat opgelost is.
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  5. #50
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Zoutkorrel Bekijk reactie
    Dank voor je antwoord. Dat had ik inderdaad gelezen en dat is niet echt het probleem. Waar ik mij meer zorgen om maakte was stortingen van grote bedragen op je bankrekening. Dat ze niet gaan denken dat je bezig bent met duistere witwas-praktijken of iets dergelijks. Maar uiteindelijk zien ze wel het totale beeld en de afzender/ontvanger en dat er wordt ingekocht en verkocht vanuit dezelfde rekening. En als je dan bij de inkomstenbelasting coins opgeeft, lijkt me dat dat opgelost is.
    Wat ik vergeten was te vermelden is dat je verplicht bent om bij de aangifte inkomstenbelasting op te geven hoe bitcoins je bezit. Nu weet ik niet of ze dan vragen per 1 jan 2017 of gemiddeld over 2017 of hoeveel btc je hebt gekocht en verkocht en dat verrekenen.
    Als je grote bedragen ontvangt en er staat bij dat het om bitcoin gaat en je krijgt de bedragen van een exchange die gevestigd is in nederland dan zie ik geen problemen.
    doordat de blockchain open en overzichtelijk is kan de belastingdienst of fiod precies zien tot op de seconde welke transactie naar waar hebben plaatsgevonden, koppel dat gegeven aan je ibanrekeningnummer en ze weten je te vinden als ze je moeten hebben.

  6. #51
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    ltc is in een aantal dagen sterk gestegen. ongeveer 90 % in 2 dagen. kocht je deze voor 75 euro give or take op 7 dec, nu staat ie op 136 met een uitschieter naar 140.
    voor ETH ook binnen 1 dag ook, kocht je m in de nacht van 7 op 8 dec voor 350€, nu staat ie te koop voor 435 met een uitschieter naar 450€

    stratis kopen, wachten of verkopen, wat zeggen jullie?

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    1.234
    14-06-2004

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    ltc is in een aantal dagen sterk gestegen. ongeveer 90 % in 2 dagen. kocht je deze voor 75 euro give or take op 7 dec, nu staat ie op 136 met een uitschieter naar 140.
    voor ETH ook binnen 1 dag ook, kocht je m in de nacht van 7 op 8 dec voor 350€, nu staat ie te koop voor 435 met een uitschieter naar 450€

    stratis kopen, wachten of verkopen, wat zeggen jullie?

    Stratis, iota, Xem, Stellar lumens allemaal in de gaten houden

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    1.645
    23-03-2011

    Broeder,

    Effe een algemene vraag, is het vanuit islamitsch oogpunt toegestaan om te handelen in tokens?
    Lets start building some hurting bombs!

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    58
    06-11-2017

    Bitcoins snel weg doen ivm de futures vanaf morgen? Of juist houden? Wie heeft er suggesties...en waarom?

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    23
    14-05-2017

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    Bitcoins snel weg doen ivm de futures vanaf morgen? Of juist houden? Wie heeft er suggesties...en waarom?
    Verwacht correctie van bitcoin.. begint nu al.. persoonlijk zou ik bitcoin omzetten naar altcoins. ( Ethereum )
    Btc dip is begonnen..
    I will seduce you with my craziness

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    23
    14-05-2017

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    ltc is in een aantal dagen sterk gestegen. ongeveer 90 % in 2 dagen. kocht je deze voor 75 euro give or take op 7 dec, nu staat ie op 136 met een uitschieter naar 140.
    voor ETH ook binnen 1 dag ook, kocht je m in de nacht van 7 op 8 dec voor 350€, nu staat ie te koop voor 435 met een uitschieter naar 450€

    stratis kopen, wachten of verkopen, wat zeggen jullie?
    Sws wachten met verkopen.. 18 dec release. Stratis zal stijgen komende week.
    I will seduce you with my craziness

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    58
    06-11-2017

    Wat een bloedbad zeg..alle coins zijn zowat gedaald..volgens mij wordt het nog veel erger door die bitcoin futures.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    868
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door MrLargo Bekijk reactie
    Broeder,

    Effe een algemene vraag, is het vanuit islamitsch oogpunt toegestaan om te handelen in tokens?
    Uit islamitisch oogpunt is het essentieel dat men in tastbare goederen handelt. Waarschijnlijk is het handelen in cryptocurrency om deze reden niet toegestaan. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij de woekerwinsten die worden gemaakt. Volgens mij is er ook een limiet voor de winst die gemaakt mag worden.

    Ik vind de vraag hoe hiermee om te gaan relevanter. Helemaal als crypto geen tijdelijke hype blijkt te zijn maar het toekomstige monetair systeem.

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    1.645
    23-03-2011

    Citaat Geplaatst door Mediterraneo Bekijk reactie
    Uit islamitisch oogpunt is het essentieel dat men in tastbare goederen handelt. Waarschijnlijk is het handelen in cryptocurrency om deze reden niet toegestaan. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij de woekerwinsten die worden gemaakt. Volgens mij is er ook een limiet voor de winst die gemaakt mag worden.

    Ik vind de vraag hoe hiermee om te gaan relevanter. Helemaal als crypto geen tijdelijke hype blijkt te zijn maar het toekomstige monetair systeem.
    Dacht exact hetzelfde, heb ook laatste tijd een aantal lezingen erover gekeken.
    Ik zit zelf ook erin, maar ben van plan om volledig uit te stappen.
    Lets start building some hurting bombs!

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    4
    10-12-2017

    Siacoin. Richt zich op blockchain als data opslag platform je zelf volledige controle hebt over al je bestanden, foto's filmpjes. Bye bye Amazone Cloud, Dropbox, fysieke datacentra, harde schijven etc. etc.
    Via Poloniex naar me Sia wallet (lokaal op laptop) geboekt. Mooie van Sia, het wordt al gebruikt..