1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    maar de rooms katholieke kerk sluit hier geen huwelijken die eerst niet wettelijk voor de burgerlijke stand zijn gehuwd..
    in principe heb je in de islam ook geen moskee nodig om een huwelijk te sluiten hoor.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Dan nog wat is het probleem ? De katholieke kerk doet dat niet omdat anders hun "huwlijk" niet wordt erkend, dat geldt ook voor de ander religieuse huwlijken. Prima als iemand Katholiek/Moslim/Joods/Boudistisch wil trouwen maar zolang je niet ook voor de burgelijke stand bent getrouwd wordt je dus gewoon gezien als een samenwoonend stel, snap het probleem niet zo. In dit stuk maak de minister zich dan ook druk om "wat de familie ervan denkt"...
    wat het verschil geeft..alle rechten voor die vrouwen die hier bij wet zijn geregeld..

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    in principe heb je in de islam ook geen moskee nodig om een huwelijk te sluiten hoor.
    weet ik ..

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    wat het verschil geeft..alle rechten voor die vrouwen die hier bij wet zijn geregeld.
    Prima van de Katholieke kerk, maar wat heeft de minister er dan mee te maken of Moslima's kunnen scheiden of niet ? Ze kan toch gewoon burgelijkscheiden en dan is het toch ok voor de Nederlandse wet, dat is ze officieel gescheiden....

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Waar bemoeit die wijf er zich mee scheiding is tussen de man en vrouw en eventueel de imam daar heeft sandra helemaal niks mee te maken .

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Prima van de Katholieke kerk, maar wat heeft de minister er dan mee te maken of Moslima's kunnen scheiden of niet ? Ze kan toch gewoon burgelijkscheiden en dan is het toch ok voor de Nederlandse wet, dat is ze officieel gescheiden....
    burgerlijk scheiden als je geen burgerlijk huwelijk hebt afgesloten..hoe zie jij dat voor je..
    een rechter die zegt ik verklaar u nu maar burgerlijk gehuwd en nu verklaar ik uw burgerlijk gescheiden..of zo ets???

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Een niet erkent huwelijk lijkt me niet iets waar de overheid zich mee heeft te bemoeien. Op die manier erken je dat huwelijk indirect

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Prima van de Katholieke kerk, maar wat heeft de minister er dan mee te maken of Moslima's kunnen scheiden of niet ? Ze kan toch gewoon burgelijkscheiden en dan is het toch ok voor de Nederlandse wet, dat is ze officieel gescheiden....
    Scheiding is geen luchtige bij de moslims zoals bij de hedendaagse christenen waar de overheid met de scheidingen bemoeid en de vrouw tegen de man opstookt.

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Dit is precies de reden waarom de blanke volk in de problemen zitten hun birthrate is zero omdat hun carriere kiezen inplaats de behoud van hun eigen ras en willen dit op ons impleteren.

  10. #25
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Hahahahaha!!

    Stelletjes jankers zijn het ook hè

  11. #26
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door B52 Bekijk reactie
    klopt, in Marokko stuurt de rechter je terug naar je man als hij merkt dat het om niks gaat
    Beter zou zijn een scheiding waarbij de vrouw de bruidsschat terug moet geven als ze wilt scheiden om niets of als ze vreemd is gegaan.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Scheiding is geen luchtige bij de moslims zoals bij de hedendaagse christenen waar de overheid met de scheidingen bemoeid en de vrouw tegen de man opstookt.
    Geen luchtige zaak ? Dat is het officieel bij Christenen ook niet hoor nog niet zolang geleden zelfs gewoon verboden, ze werden g-excommuneerd, uit de kerk gegooit, dat zullen ze niet meer doen want dan blijft er van de kerk al helemaal niets meer over. En wat dat betreft was de Islam natuurlijk wel heel progressief aangezien je binnen de Islam wel kan en mag scheiden en dat al sinds eeuwen, dat ze er niet luchtig overdoen dat begrijp ik dan wel weer. Maar is het echt zo dat de man kan scheiden door drie keer te zeggen "Ik verstoot je" ? Want dat vindt ik dan wel weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg "luchtig".

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    In de katholieke kerk mag je helemaal niet scheiden (volgens de officele regels dan hè) ga daar dan ook maar eens wat aan doen.... wel belachelijk natuurlijk gelijkheid tussen vrouw en man dan kan de vrouw toch ook scheiden als ze drie keer "ik verstoot je" zegt, dit is trouwens de eerste keer dat ik dit (zo) hoor...... Ik dacht dat ze juist binnen de Islam wel konden scheiden (in tegenstelling tot Christenen (oorspronkelijk dan hè))... iemand meer info hier over ? uit de koran wellicht....
    In Nederland speelt dat volgens mij geen rol meer.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    op zich zou het kunnen, als hij van Nederland een khalifa land maakt en zichzelf tot khaliefa late kiezen dan kan hij een huwelijk als amier al mu'minien ontbinden (dacht ik).

    Moet kunnen, ik stem voor... voer de sharia in, maak van dit land een islamitische staat en voila... probleem opgelost.
    Ik heb het vast niet goed begrepen, maar volgens mij is die sharia juist het probleem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    kerk en staat gescheiden..
    Behalve als godsdienst er toe leidt dat mensen worden gediscrimineerd.
    Dan grijpt de staat wel degelijk in.

    Jaren geleden moest de SGP de status van vrouwen in de partij aanpassen aan de geldende wetgeving.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!