1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    The Khawarij and the Murji'ah and their calamity upon Islam

    And indeed the Shaytaan caused the majority of the people to fall into error with regards to this issue, and so he made a group (the Murjiah) fall short (and be too lax), and as a consequence they gave the ruling of Islam on people who are proven to be disbelievers by the texts of the Book (the Qur'an) and the Sunnah, and the consensus.

    And he made another group (the Khawarij) go far beyond (into extreme), and as a consequence they declared people to be disbelievers who are ruled as being Muslims by the Book and the Sunnah together with the consensus.

    And thus what a calamity for Islam there is in these two groups! And what a trial for it in these two tribulations!

    Shaykh 'Abdullaah bin 'Abdur-Rahmaan Abaa Butayn, may Allah have mercy upon him

    Translated by 'Abdurrahīm Ibn Muhammad Al-Hadhramī.
    ​Published on Salafi-Dawah.com.
    ​Source: Majmou'at Ar-Rasaail wa-l-Masaail An-Najdiyyah.

    قال الشيخ عبد الله أبابطين رحمه الله: وقد استزل الشيطان أكثر الناس في هذه المسألة ؛فقصر بطائفة فحكموا بإسلام من دلت نصوص الكتاب والسنة والإجماع على كفره ،وتعدى بآخرين فكفروا من حكم الكتاب والسنة مع الإجماع بأنه مسلم ،فيا مصيبة الإسلام من هاتين الطائفتين، ومحنته من تلك البليتين
    مجموعة الرسائل والمسائل النجدية

  2. #2

  3. #3
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    Eigenlijk zijn de murjia van deze tijd erger omdat ze moeilijker zijn te herkennen dan de khawaarij worden ze maar met moeite ontmaskerd.
    Ze verschuiken zich achter benamingen als dawa salafia" ahlul hadith" firqat unnaajia".gelukkig heb ik lang genoeg met ze te maken gehad om al hun leugens te doorzien.
    Bij hun bestaat het woordt takfier of kufr niet of nauwelijks. En wie dat soort woorden gebruikt is natuurlijk een ghabeeth takfeeri.qutbi sahib hawaa etc..
    Ik kan me zelfs herinneren dat sommige van hun bij mcdonalds aten onder het mom van "ahlu kitaab."maar das lang geleden.
    Ik was een keer op bezoek bij een agh in frankrijk tijdens de oorlog tegen khaddafi toen ik iets over hem zei desbetreffende agh keek me in shock aan "eh eh"mag je dat zeggen ? Ik zei tegen hem dat zijn kufr allang duidelijk was en ja, de ulamaa hebben daarover gesproken.
    Om hem gerust te stellen.Maar dit laat hun minhaj zien en het zou me echt niet verbazen dat grote sommen geld vanuit de SA en de emiraten naar europese duaat van deze zieke minhaaj gaat.
    Puur om leiders in egypte en algerije bijv.te prijzen te beschermen.
    Het gekke is zij zijn het snelst zijn om de "ulamaa te volgen" behalve wanneer het takfier betreft die overduidelijk is zoals het compleet wegvagen van de hukm. Daar willen ze niet mee ingaan en wie dat wel doet is hun ogen een takfieri.
    Zij verbergen fatawa van o.a aluthaymeen en ibn baaz bijv.die hier wel over spraken.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Eigenlijk zijn de murjia van deze tijd erger omdat ze moeilijker zijn te herkennen dan de khawaarij worden ze maar met moeite ontmaskerd.
    Ze verschuiken zich achter benamingen als dawa salafia" ahlul hadith" firqat unnaajia".gelukkig heb ik lang genoeg met ze te maken gehad om al hun leugens te doorzien.
    Mijn ervaring met de murjia, khawarij en sufis is dat zij allemaal op dezelfde manier onrechtvaardig handelen en durven te liegen. Bij ruzies beschuldigen ze mensen al voor hele grote zaken. Zij kennen geen vrees voor Allah aza wa jall en volgen duidelijk hun begeerte in plaats van de bewijzen, ahlul bidah zijn de grootste hypocrieten die er zijn.
    De murjia in deze tijd zijn gevaarlijker, zij schuilen zich onder de naam salafiya, ze proberen vroom over te komen, hun zittingen bestaan uit roddels over personen, liegen en iedereen zwartmaken buiten hun sekte. Privé met vrouwen zijn ze net pooiers.

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Bij hun bestaat het woordt takfier of kufr niet of nauwelijks. En wie dat soort woorden gebruikt is natuurlijk een ghabeeth takfeeri.qutbi sahib hawaa etc..
    Ik kan me zelfs herinneren dat sommige van hun bij mcdonalds aten onder het mom van "ahlu kitaab."maar das lang geleden.
    Bij hun bestaat afvallig worden alleen in theorie, geloven dat imaan in het hart is, uitspreken met de tong en handelen met de ledematen, geloven ze ook alleen in theorie in hun boeken staat het wel zo, in hun fatwa's zeggen ze dat iedereen moslim is die de shahadah uitspreekt en ook als hij grote shirk begaat blijft hij moslim.
    Niet alleen bij mcdonald eten, ze trouwen zelfs met onkuise en ongelovige vrouwen, vrouwen die deelgenoten toekennen aan Allah.
    Ze hebben meer liefde voor shirk en zijn aanhangers dan voor tawhid en zijn aanhangers.

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Om hem gerust te stellen.Maar dit laat hun minhaj zien en het zou me echt niet verbazen dat grote sommen geld vanuit de SA en de emiraten naar europese duaat van deze zieke minhaaj gaat.
    Dat krijgen ze ook, wist je dat nog niet?

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Het gekke is zij zijn het snelst zijn om de "ulamaa te volgen" behalve wanneer het takfier betreft die overduidelijk is zoals het compleet wegvagen van de hukm. Daar willen ze niet mee ingaan en wie dat wel doet is hun ogen een takfieri.
    Ze volgen ulama niet, ze volgen kleine studenten.

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Zij verbergen fatawa van o.a aluthaymeen en ibn baaz bijv.die hier wel over spraken.
    Die van Sheikh Mohammed Ibn Ibraahiem al helemaal.

  5. #5
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    En dan heb ik nog niet over hun gebrek aan akhlaaq, het niet groeten van hun broeders en zusters ,op straat boos kijken etc.
    Het eerste waar op wordt gelet is de lengte van je baard/broek.
    Mensen worden getest :,kom je nieuw bij een masjid ,wordt je eerst raar aangeken totdat met zekerheid is "vastgesteld" dat je bij hun club hoort.
    Selefiya wordt gepraktiseert zolang het niet aan hun financieën komt want dan wordt er met stoelen gegooid(echt gebeurd).
    Het ergste vindt ik voor de beginnende en pas bekeerden die niet op de hoogte zijn van de aqwaal van de ulama, simpelweg omdat ze de arabische taal niet machtig zijn.
    Daarom worden veel fatawa achtergehouden o.a die van ibn ibraahim .

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    En dan heb ik nog niet over hun gebrek aan akhlaaq, het niet groeten van hun broeders en zusters ,op straat boos kijken etc.
    .
    Herkenbaar, ik ken het bij de zogenaamde zusters onder hen. Heel gemeen, liegen en roddelen en zwartmaken daar zijn ze wel goed in.

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Het eerste waar op wordt gelet is de lengte van je baard/broek.
    .
    Echt hypocriet zijn ze, privé komen ze over alsof ze pooiers zijn.

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Mensen worden getest :,kom je nieuw bij een masjid ,wordt je eerst raar aangeken totdat met zekerheid is "vastgesteld" dat je bij hun club hoort.
    .
    Ze testen je met hun favoriete kleine student of sheikh. Als je weigert de sheikh of student blind te geloven (aanbidden) dan wordt er tegen je gewaarschuwd. Dan mag je best blij zijn als ze dat doen, dan ben je in chaa Allah een muwahid!
    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Het ergste vindt ik voor de beginnende en pas bekeerden die niet op de hoogte zijn van de aqwaal van de ulama, simpelweg omdat ze de arabische taal niet machtig zijn.
    Daarom worden veel fatawa achtergehouden o.a die van ibn ibraahim .
    Klopt, heel gevaarlijk clubje. Moge Allah ze leiden of zwaar straffen.
    Ik vergeef hun onrecht naar moslims niet. Valt niet meer goed te maken, niet in dunya.

  7. #7
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Herkenbaar, ik ken het bij de zogenaamde zusters onder hen. Heel gemeen, liegen en roddelen en zwartmaken daar zijn ze wel goed in.


    Echt hypocriet zijn ze, privé komen ze over alsof ze pooiers zijn.


    Ze testen je met hun favoriete kleine student of sheikh. Als je weigert de sheikh of student blind te geloven (aanbidden) dan wordt er tegen je gewaarschuwd. Dan mag je best blij zijn als ze dat doen, dan ben je in chaa Allah een muwahid!

    Klopt, heel gevaarlijk clubje. Moge Allah ze leiden of zwaar straffen.
    Ik vergeef hun onrecht naar moslims niet. Valt niet meer goed te maken, niet in dunya.
    Ameen op jouw dua

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Jouw mening over deze afgedwaalde sekte is van harte welkom om met ons te delen.

    Als je meer informatie hebt en meer weet, lees ik het graag.

  9. #9
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Jouw mening over deze afgedwaalde sekte is van harte welkom om met ons te delen.

    Als je meer informatie hebt en meer weet, lees ik het graag.
    Ghayr incha Allah ,het liefst blijf ik zo min mogelijk op dit forum .maar dit onderwerp vond ik zo goed dat ik moest reageren.
    Te veel mensen worden tegenwoordig zomaar voor takfiri uitgemaakt terwijl zij het niet verdienen(hoewel de takfiris duidelijk aanwezig zijn).
    Walla wal barraa is door dit clubje omzeep geholpen onder get mom van "sad bab al fitna".
    Laats waren ze nog in egypte een pro sisi demo aan get houden.
    Ik hou mij gewoon ver van deze mensen ook al spreken ze niet meer met mij of groeten ze mij niet.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Ghayr incha Allah ,het liefst blijf ik zo min mogelijk op dit forum .maar dit onderwerp vond ik zo goed dat ik moest reageren.
    Ik begrijp dat je hier zo min mogelijk wilt komen. Ik kan ook met weinig mensen in dit hoekje een normaal gesprek voeren.

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Ik hou mij gewoon ver van deze mensen ook al spreken ze niet meer met mij of groeten ze mij niet.
    Ze groeten denk ik niemand buiten hun sekte, enkel zwakke moslims waarvan ze hopen en denken dat ze die personen nog kunnen overhalen om aan te sluiten bij hun afgedwaalde sekte.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Dawahsunnah Bekijk reactie
    .


    Zie link. Mensen die zo gemeen doen zijn meestal lelijk.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Voor hen is elke aandacht dus gewoon leuk, ook negatieve ze zijn al blij dat ze het krijgen, omdat ze het nooit krijgen. Nu snap ik dus beter waarom sommige mannen over zusters roddelen, ze zijn allemaal heel lelijk.

  13. #13
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Voor hen is elke aandacht dus gewoon leuk, ook negatieve ze zijn al blij dat ze het krijgen, omdat ze het nooit krijgen. Nu snap ik dus beter waarom sommige mannen over zusters roddelen, ze zijn allemaal heel lelijk.
    Ff serieus als jij kijkt hoe hier mensen met elkaar omgaan allahu musta3aan.
    Vraag me dan of hoe het bij jehova.nl aan toe gaan iedereen heeft een mening en wijkt niet af.
    إذا رأيت هوى متبعًا أوشحًا مطاعًا وإعجاب كل ذى رأى برأيه فعليك بخويصه نفسك أغلق عليك بابك وابك على خطيئتك hou je gewoon hier aan

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    Mhhh nichan

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Ff serieus als jij kijkt hoe hier mensen met elkaar omgaan allahu musta3aan.
    Vraag me dan of hoe het bij jehova.nl aan toe gaan iedereen heeft een mening en wijkt niet af.
    إذا رأيت هوى متبعًا أوشحًا مطاعًا وإعجاب كل ذى رأى برأيه فعليك بخويصه نفسك أغلق عليك بابك وابك على خطيئتك hou je gewoon hier aan

    Djaazak Allahu khairan voor je advies.