1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Je krijgt 10 extra hemelcredits als je bidt terwijl god besluit het werkelijk te laten regenen, en hij je ziet bidden om hetgeen hij biedt.


    Gewoon omdat het kan. Happiness-credits.

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Waarom dan smeekbeden verrichten?

  2. #32
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Je krijgt 10 extra hemelcredits als je bidt terwijl god besluit het werkelijk te laten regenen, en hij je ziet bidden om hetgeen hij biedt.


    Gewoon omdat het kan. Happiness-credits.
    Is toch een bizar fenomeen dat bidden.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Is toch een bizar fenomeen dat bidden.
    wat vind je daar zo bizar aan dan? heb je het eens geprobeerd dan? het zal jou minstens iets goeds doen.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Is toch een bizar fenomeen dat bidden.
    wat is er bizar aan? om degene te aanbidden die je geschapen heeft?

  5. #35
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    wat vind je daar zo bizar aan dan? heb je het eens geprobeerd dan? het zal jou minstens iets goeds doen.
    Oh, ik ben ervan overtuigd dat het in 't beste geval een gunstig placebo effect heeft op jezelf.
    Zoals meditatietechnieken of yoga.

    Maar regen of iets dergelijks ... ? Dat is klinkklare onzin. Wetenschappelijk bewezen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    wat is er bizar aan? om degene te aanbidden die je geschapen heeft?
    ik denk dat hij daarmee het raadsel bedoelt hoe een gebed zmaar de wolken kan laten regenen.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Het stelt mensen een beetje gerust, hebben ze het gevoel iets te doen, denk ik. Het is een wanhoopsventiel. Niet zo erg.


    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Is toch een bizar fenomeen dat bidden.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Oh, ik ben ervan overtuigd dat het in 't beste geval een gunstig placebo effect heeft op jezelf.
    Zoals meditatietechnieken of yoga.

    Maar regen of iets dergelijks ... ? Dat is klinkklare onzin. Wetenschappelijk bewezen.
    Wetenschappelijk kan je inderdaad niet bewijzen dat een gebed invloed uitoefent op de weersomstandigheden... daar ben ik het wel met je eens, maar dat is de wetenschap nu eenmaal... die bevindt zich niet op alle terreinen.... en toch regent het straks na dit gebed, en heeft het altijd geregend na dit gebed... hoe verklaar je dat dan?

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    bizar is te vragen dat die het laat regenen.


    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    wat is er bizar aan? om degene te aanbidden die je geschapen heeft?

  10. #40
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik denk dat hij daarmee het raadsel bedoelt hoe een gebed zmaar de wolken kan laten regenen.
    Inderdaad.

    Bovendien wringt dat toch met de goddelijke wil, het goddelijk plan, ...?

    Als je bidt voor regen en het regent, dan is dat gods wil.
    Als je niet bidt voor regen en het regent, dan is dat ook gods wil.
    Enz.

    Als het al een effect zou kunnen hebben, je zou het verschil nooit zien.
    Why bother?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #41
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Het stelt mensen een beetje gerust, hebben ze het gevoel iets te doen, denk ik. Het is een wanhoopsventiel. Niet zo erg.
    Ik vrees dat het de gedachten vooral kan afleiden van de echte problemen.
    Wat Marokkkkaan 'n beetje onderstreept.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #42
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Wetenschappelijk kan je inderdaad niet bewijzen dat een gebed invloed uitoefent op de weersomstandigheden... daar ben ik het wel met je eens, maar dat is de wetenschap nu eenmaal... die bevindt zich niet op alle terreinen.... en toch regent het straks na dit gebed, en heeft het altijd geregend na dit gebed... hoe verklaar je dat dan?
    Weersvoorspelling, natuurlijke cycli, ...

    Testen door te stoppen met bidden voor regen. Als het dan nooit meer regent dan heb je misschien een punt.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Tsja, maar dat heb je er vertrouwen in dat die mensen überhaupt geneigd zijn echte problemen te onderkennen... en of dat zinnig is gezien de eerder vertoonde eigenschappen is te bevragen

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik vrees dat het de gedachten vooral kan afleiden van de echte problemen.
    Wat Marokkkkaan 'n beetje onderstreept.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Inderdaad.

    Bovendien wringt dat toch met de goddelijke wil, het goddelijk plan, ...?

    Als je bidt voor regen en het regent, dan is dat gods wil.
    Als je niet bidt voor regen en het regent, dan is dat ook gods wil.
    Enz.

    Als het al een effect zou kunnen hebben, je zou het verschil nooit zien.
    Why bother?
    hoezo wringt het? Alles is met Zijn Wil... je kan ook om een kind vragen, dan is het Zijn Wil of je een ja of nee krijgt. Dit beperkt niets in Zijn plan... want valt onder zijn plan niet: Oh mijn dienaren, vraag mij...??? zo een gebed valt daar onder...


    waarom zou je het niet kunnen zien? je ziet dat het regent... en verder hangt het af van hoe je je daarna gedraagt. Ben je dankbaar dan komt er meer ben je ondankbaar dan wordt het van je afgenomen...

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Dus dan bidt men eigenlijk omdat men het mooi vindt dat het droog is?


    Prijzen van zijn wil?

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    hoezo wringt het? Alles is met Zijn Wil... je kan ook om een kind vragen, dan is het Zijn Wil of je een ja of nee krijgt. Dit beperkt niets in Zijn plan... want valt onder zijn plan niet: Oh mijn dienaren, vraag mij...??? zo een gebed valt daar onder...


    waarom zou je het niet kunnen zien? je ziet dat het regent... en verder hangt het af van hoe je je daarna gedraagt. Ben je dankbaar dan komt er meer ben je ondankbaar dan wordt het van je afgenomen...