1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Ali werd gevraagd door een Khariji over Ayah (18:103) - الخوارج

    at-Tabari levert over:



    حَدَّثَنِي يُونُسُ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا ابْنُ وَهْبٍ ، قَالَ : ثَنَا يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ ، عَنْ أَبِي صَخْرٍ ، عَنْ أَبِي مُعَاوِيَةَ الْبَجَلِيِّ ، عَنْ أَبِي الصَّهْبَاءِ الْبَكْرِيِّ ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ، أَنَّ ابْنَ الْكَوَّاءِ سَأَلَهُ ، عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ ( هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا ) فَقَالَ عَلَيٌّ : أَنْتَ وَأَصْحَابُكَ .

    Een van de leiders van Khaariji vroeg Ali Ibn Abi Talib over de Ayah:

    "Zeg: “Zullen wij jullie berichten over de grootste verliezers wat betreft (hun) daden? (Dat zijn) degenen van wie hun streven in het wereldse leven verloren is gegaan, terwijl zij dachten goede daden te verrichten.
    (18:103).

    Ali zei: "Dat gaat over jou en je metgezellen."

  2. #2
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Broeder denk je dat khawarij huishouden in Shaam?

    Het beeld is dat de mensen die vanuit NL richting het Shaam gebied zijn gegaan khawarij zijn.

    Ik vind hun meer op bani Isra-iel lijken die de instructie kregen om naar Egypt te landen omdat ze de eentonigheid van het leven zat waren. Ik verwijs: Koran [2:61].

    {وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَن نَّصْبِرَ عَلَىٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا ۖ قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَىٰ بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ ۚ اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُم مَّا سَأَلْتُمْ ۗ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ۗ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ۗ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ} [البقرة : 61]

    link: https://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=2_61

    The Cow:61 And (remember) when you said, "O Musa (Moses)! We cannot endure one kind of food. So invoke your Lord for us to bring forth for us of what the earth grows, its herbs, its cucumbers, its Fum (wheat or garlic), its lentils and its onions." He said, "Would you exchange that which is better for that which is lower? Go you down to any town and you shall find what you want!" And they were covered with humiliation and misery, and they drew on themselves the Wrath of Allah. That was because they used to disbelieve the Ayat (proofs, evidences, verses, lessons, signs, revelations, etc.) of Allah and killed the Prophets wrongfully. That was because they disobeyed and used to transgress the bounds (in their disobedience to Allah, i.e. commit crimes and sins).

    {وَهَدَيْنَاهُ النَّجْدَيْنِ} [البلد : 10]

    link: http://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=90_10

    90:10. And have shown him the two ways?
    De mu'tazila shia die daar vechten, die zijn eerder khawarij/takfiri dan hun.

    Wallahu a'lem

    Alladzi huwa Khair — in shaa Allah!
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  3. #3
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    De broeders in Syrië (allebei de gebieden) hebben geen khawarij aqeedah.






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Broeder denk je dat khawarij huishouden in Shaam?

    Het beeld is dat de mensen die vanuit NL richting het Shaam gebied zijn gegaan khawarij zijn.

    Ik vind hun meer op bani Isra-iel lijken die de instructie kregen om naar Egypt te landen omdat ze de eentonigheid van het leven zat waren. Ik verwijs: Koran [2:61].

    De mu'tazila shia die daar vechten, die zijn eerder khawarij/takfiri dan hun.

    Wallahu a'lem

    Alladzi huwa Khair — in shaa Allah!
    Egypte?

    Ibn Abaas zegt dat in die vers "Misr" niet Egypte mee wordt bedoeld maar "elke stad"

  5. #5
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Broeder denk je dat khawarij huishouden in Shaam?
    Gewoon kleine toevoeging.. Shaam is erg breed. Er zijn in Shaam veel verschillende jama'at met verschillende aqeedah/manhaj.
    Er zijn wel khawarij, zelf bepaalde groepen. Deze groepen zijn zelfs vaker bestreden in Syrie.

    Als we het over IS hebben, binnen hun waren er ook groepen die echt veel van de khawaridj hadden. Zoals takfier op zonden, ze deden zelfs takfeer op IS zelf omdat zij zakaat ophaalden van ahlul Iraq. En ze zien de asl van de mensen Kufr..
    Maar IS heeft deze mensen opgeruimd.
    Daarnaast binnen IS heb je ook het probleem gehad met de Hazimis( ik zeg niet dat die khawaridj zijn, dat weet ik niet allahu a3lam). Waar ze nu nog steeds mee zitten, maar ook proberen op te ruimen. Maar hun aantal is wat groter dus is lastig..
    En dan heb je IS zelf ook nog ( waar ik ook niet van kan zeggen dat ze khawaridj zijn )
    En dan heb je nog de andere bevrijde gebieden van broeders (niet IS).

    Alhamdulillaah bevinden zich er ook genoeg(meer) broeders met goede aqeedah an manhaj in Syrie. Moge Allaah hen bijstaan.






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Deen Bekijk reactie
    Gewoon kleine toevoeging.. Shaam is erg breed. Er zijn in Shaam veel verschillende jama'at met verschillende aqeedah/manhaj.
    Er zijn wel khawarij, zelf bepaalde groepen. Deze groepen zijn zelfs vaker bestreden in Syrie.

    Als we het over IS hebben, binnen hun waren er ook groepen die echt veel van de khawaridj hadden. Zoals takfier op zonden, ze deden zelfs takfeer op IS zelf omdat zij zakaat ophaalden van ahlul Iraq. En ze zien de asl van de mensen Kufr..
    Maar IS heeft deze mensen opgeruimd.
    Daarnaast binnen IS heb je ook het probleem gehad met de Hazimis( ik zeg niet dat die khawaridj zijn, dat weet ik niet allahu a3lam). Waar ze nu nog steeds mee zitten, maar ook proberen op te ruimen. Maar hun aantal is wat groter dus is lastig..
    En dan heb je IS zelf ook nog ( waar ik ook niet van kan zeggen dat ze khawaridj zijn )
    En dan heb je nog de andere bevrijde gebieden van broeders (niet IS).

    Alhamdulillaah bevinden zich er ook genoeg(meer) broeders met goede aqeedah an manhaj in Syrie. Moge Allaah hen bijstaan.
    Hazimis ?

    Noem 1 dwaling van shayk Ahmad Al-haazimi Wat in tegenstrijd is met de aqeedah van de selef ?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Hazimis ?

    Noem 1 dwaling van shayk Ahmad Al-haazimi Wat in tegenstrijd is met de aqeedah van de selef ?
    Alles , van begin tot einde .

    Zijn mafhoem van ibaadah is fout , daarom is alles fout .

    Zoals een foute formula in excel .

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Alles , van begin tot einde .

    Zijn mafhoem van ibaadah is fout , daarom is alles fout .

    Zoals een foute formula in excel .
    Wat is jouw definitie van "ibaada" ?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Wat is jouw definitie van "ibaada" ?
    Ibaadah is ALLES dat je doet om nabijheid te zoeken tot iets die je als GOD ziet.

    Simpel.

    Dat is Jaami en Maani : waterdicht.

    Dat is de standpunt van ahlusSunnah.

    Najdis/wahabis zien daden zoals sujud, tawaf, offer, OPZICH als aanbiddingen.

    Dat is een enorme blunder en een innovatie. Het gaat tegen ALLES in klassieke Islam in.

    Daarom doen ze takfir op Moslims en daarom haten alle Moslims hen, wereldwijd.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Zagen de moeshrikeen van Qureish, al-laat, manaat en hoebal als God ? Als Rabb ?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Zagen de moeshrikeen van Qureish, al-laat, manaat en hoebal als God ? Als Rabb ?
    Natuurlijk , als Aaliha/Arbaab .

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Natuurlijk , als Aaliha/Arbaab .
    Als Rabb ?
    Geloofden de moeshrikeen dat hoebal, al-laat of manaat konden scheppen, voorzien of besturen ?

  13. #13
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Hazimis ?

    Noem 1 dwaling van shayk Ahmad Al-haazimi Wat in tegenstrijd is met de aqeedah van de selef ?
    Ik heb niet g ezegt dat ze dwalend zijn. Ik zei Allah u a3lam.

    Over de sheikh zelf praat ik niet.
    Maar vele die hem beweren te volgen vallen vaak in extreme takfier.
    Met hazimis bedoel ik dus diegene die hem beweren te volgen. (Of ze he correct volgen weet ik niet dus zeg niks)






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    @Durani:

    Is het vragen aan een bemiddelaar, O bemiddelaar, bemiddel voor mij bij Allah.
    (De persoon gelooft niet dat deze bemiddelaar Rabb is, de bemiddelaar kan niet scheppen, voorzien of besturen .

    Is dit een "ibaada

  15. #15
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Als Rabb ?
    Geloofden de moeshrikeen dat hoebal, al-laat of manaat konden scheppen, voorzien of besturen ?
    Dit soort vragen zijn hem eerder gesteld, toen ging hij draaien, probeerde hij koste wat het kost antwoord te vermijden en kwam hij met allerlei tegenvragen en casussen die niets met de gestelde vraag te maken hadden.

    Lees vanaf hier: http://forums.marokko.nl/showthread....#post132457318
    Doei.