1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Oefeninterland: 'Marokkaanse bond eist Messi en co. en geen B-elftal'

    In de voorbereiding op het aanstaande WK staan Argentinië en Schotland op het programma voor de Leeuwen v/d Atlas.



    Diverse Marokkaanse bronnen hadden het de afgelopen weken al gemeld, onlangs kwam daar het volgende bericht bij: de Marokkaanse bond zou duidelijke voorwaarden hebben gesteld aan het oefenaffiche tegen de Argentijnen. Onder andere het Marokkaanse medium Al Akhbar weet te melden dat de Marokkaanse bond FRMF wil dat de Argentijnen met al hun sterspelers, waaronder natuurlijk Lionel Messi, aan zullen treden tegen de Leeuwen v/d Atlas.

    Men wenst geen B-elftal opgestuurd te krijgen, hetgeen wat eerder wel gepoogd werd door de Brazilianen in 2015. Dat duel vond geen doorgang waarna de ploeg van toenmalig bondscoach Badou Zaki zich mocht gaan meten met Uruguay (red. 0-1 verlies).

    Duel mogelijk in Tanger, Agadir of Marrakech

    Behalve de sportieve reden om een A-elftal van de Argentijnen voorgeschoteld te krijgen is deze oefeninterland ook vanuit commercieel oogpunt te motiveren. Met dit oefentreffen hoopt men extra glans te geven aan het Marokkaanse bid voor het WK van 2026. Mocht het zover komen dan zal dit duel in het Grand Stade d'Agadir, Grand Stade de Tanger of het Grand Stade de Marrakech afgewerkt gaan worden.

    Photocredit: HYPE & STUFF

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    922
    01-07-2010

    Nu marokko ook aanwezig is in Rusland is dit allemaal voorbarig.
    Eerst de loting afwachten

  3. #3
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Ayew Bekijk reactie
    Nu marokko ook aanwezig is in Rusland is dit allemaal voorbarig.
    Eerst de loting afwachten
    Sterke tegenstander is altijd goed, wat de loting ook zou zijn. Ik vind het dus meer dan terecht dat Marokko gewoon het A-elftal eist.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.753
    08-02-2016

    Ik heb liever dat Marokko met 1-0 of 2-1 verliest van een A elftal dan dat Marokko met 3-0 wint van een B elftal.

    Wat heb je aan een 3-0 winst als je je achteraf nog steeds niet kan meten?

    dan maar liever tegen landen als Luxemburg of Schotland...
    Hala Madrid y nada mas

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    922
    01-07-2010

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Sterke tegenstander is altijd goed, wat de loting ook zou zijn. Ik vind het dus meer dan terecht dat Marokko gewoon het A-elftal eist.
    Sterke tegenstander is altijd welkom idd. Maar de kans bestaat (1/8) dat ze tegen elkaar geloot worden. Dan kan je nog eisen wat je wilt maar dan gaat de wedstrijd 9/10 niet door

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.065
    29-01-2011

    Als Marokko zijnde moet je inderdaad tegen een sterke Zuid Amerikaanse en een top Europese land oefenen. Echter begrijp ik die oefenpot tegen Schotland niet. Liever tegen een Zwitserland of Denemarken.
    Mensen met een leeg bord scheppen op.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9.182
    26-03-2016

    Citaat Geplaatst door Largo0 Bekijk reactie
    Als Marokko zijnde moet je inderdaad tegen een sterke Zuid Amerikaanse en een top Europese land oefenen. Echter begrijp ik die oefenpot tegen Schotland niet. Liever tegen een Zwitserland of Denemarken.
    schotland?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    schotland hhhhhh,dat is niveau lik mn reet

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    536
    26-08-2014

    Marokko verliest altijd van zuid-Amerikaanse teams. Hun manier van spelen ligt het Marokkaanse elftal niet.
    Paar voorbeelden, wk 1970 in Mexico verloorde Marokko met 3-0 van Peru. Oefeninterland in 1997 in en tegen
    Brazilië verloorde Marokko met 2-0. Wk 1998 verlies tegen Brazilië 3-0. Paar jaar geleden oefeninterland in Amerika
    Verlies tegen Colombia. En Marokko heeft ook een x in Casablanca verloren met 0-1 tegen Argentinië. Kortom ik hoop dat
    Marokko niet wordt geloot met een Zuid-Amerikaanse team want al die nederlagen zeggen wel wat

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    487
    09-01-2017

    Afwachtend natuurlijk op de loting zou ik dit 5 mooie affiches vinden.

    Marokko - Argentinië

    Marokko - Turkije

    Marokko - Mexico

    Marokko - Italië

    Marokko - Japan of Saudi Arabië

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    487
    09-01-2017

    Marokko - Turkije in Casablanca lijkt mij mooie afzwaai wedstrijd

    Een wedstrijd die nu weleens mag komen nooit hebben beiden A teams tegenover elkaar gestaan

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Terecht marokko moet nou met sterke landen gaan sparren nu ze zijn geplaats zijn voor het wk dat is goed voor de ontwikkeling .Je hebt niks aan een b team kan je de wedstrijd beter afblazen .