1. #631
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Voor jou zijn mensen met een andere mening
    altijd dom en snappen ze er geen snars van.
    Heb je zelf wel eens nagedacht over waarom mensen
    Zwarte Piet willen houden zoals hij is ...
    Deze is makkelijk omdat ze er moeite mee hebben dat hun traditie namelijk keiharde racisme uitstraalt.


    Heavy

  2. #632
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Deze is makkelijk omdat ze er moeite mee hebben dat hun traditie namelijk keiharde racisme uitstraalt.


    Vooral dat rechtse meisje, racisme druipt er af.......

  3. #633
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Vooral dat rechtse meisje, racisme druipt er af.......
    Zwarte piet is een goeie voorbeeld hoe kuffar zelfs zullen ontkennen als dingen recht voor hun gezicht staat. Moeilijk he blanke pieten maken in plaats van zwarte knechten. Ik neem jullie ook niks kwalijk slavernij en discriminatie tegen donkere mensen is niet zolang geleden. Zit er nog allemaal goed in gestopt.
    Heavy

  4. #634
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Gerda spreekt zich in 1987 uit tijdens Sesamstraat over zwarte piet en hun gevoelens daarbij.

    https://youtu.be/m3s1RcSK3sg
    Heavy

  5. #635
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Zwarte piet is een goeie voorbeeld hoe kuffar zelfs zullen ontkennen als dingen recht voor hun gezicht staat. Moeilijk he blanke pieten maken in plaats van zwarte knechten. Ik neem jullie ook niks kwalijk slavernij en discriminatie tegen donkere mensen is niet zolang geleden. Zit er nog allemaal goed in gestopt.
    Ik neem jullie ook die 1300 jaar slavernij niet kwalijk hoor.

    De mensheid in zijn geheel, over de gehele wereld kende slavernij, tot de (zwarte) Afrikanen aan toe.
    Zijn tergend langzaam wat opgeklommen op de ladder van beschaving.
    Maar zo ongelofelijk lang vonden al die mensen het heel normaal!
    Het zo normaal dat zij het niet hebben verboden bij wet.
    Tot uiteindelijk in de 19e eeuw de Europeanen dat wel hebben gedaan.
    Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid.

  6. #636
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ik neem jullie ook die 1300 jaar slavernij niet kwalijk hoor.

    De mensheid in zijn geheel, over de gehele wereld kende slavernij, tot de (zwarte) Afrikanen aan toe.
    Zijn tergend langzaam wat opgeklommen op de ladder van beschaving.
    Maar zo ongelofelijk lang vonden al die mensen het heel normaal!
    Het zo normaal dat zij het niet hebben verboden bij wet.
    Tot uiteindelijk in de 19e eeuw de Europeanen dat wel hebben gedaan.
    Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid.
    Haha wow wij hebben hier niks met te maken het is jullie zaakje dit. Ik weet je wilt ons erbij betrekken maar doe dat niet want het zijn jullie die feesten om zwarte knechten. De rest van de wereld houdt zich zwaar hierbuiten haha dit is Hollandse traditie.
    Heavy

  7. #637
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017



    Heavy

  8. #638
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Kennen jullie nog dat BS verhaal? Nee hoor het gaat niet om zwarte mensen ze zijn slechts donker geworden door de roet van schoorstenen. Tot we pas echt een piet zagen die slechts vies was door schoorstenen. Maar daar was Nederland niet blij mee nee iemand die door schoorstenen gaat is helemaal zwart met fel rode lippen en krullen.

    Hahaha moet er nog steeds om lachen wat een BS beoordeel het zelf.

    Heavy

  9. #639
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    "Zwarte Piet, wiedewiedewiet,
    ‘k hoor je wel, maar ik zie je niet."

    Komt omdat het een donkere persoon is die kun je moeilijker zien in het donker.
    Jaha een kinderfeest met een donker mensen grap in verwerkt gezongen door velen schoolkinderen. Moet kunnen toch?
    Heavy

  10. #640
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Haha wow wij hebben hier niks met te maken het is jullie zaakje dit. Ik weet je wilt ons erbij betrekken maar doe dat niet want het zijn jullie die feesten om zwarte knechten. De rest van de wereld houdt zich zwaar hierbuiten haha dit is Hollandse traditie.
    Jij begon toch over "onze" slavernij? Die je "ons" niet kwalijk neemt?

    Ik ook niet die slavernij van "jullie" geef ik aan.
    Ook al zijn "wij" dat 400 jaar met in de weer geweest en "jullie" 1300 jaar en op aanzienlijk grotere schaal.
    Maar nogmaals, de mensheid wist toen niet beter, vonden het normaal.


    Zoals zoveel duizenden jaren mensen heel veel dingen, handelingen dood normaal vonden waar wij nu van huiveren.
    Maar wij leven dan ook in de 21e eeuw, zijn geevolueerd in onze mores, denkwijze.

  11. #641
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht
    Want we zitten allemaal even recht"

    Hoeveel kreeg zwarte piet betaalt als knecht? 10 of 20 pepernoten misschien wel een speculaas.
    Heavy

  12. #642
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Jij begon toch over "onze" slavernij? Die je "ons" niet kwalijk neemt?

    Ik ook niet die slavernij van "jullie" geef ik aan.
    Ook al zijn "wij" dat 400 jaar met in de weer geweest en "jullie" 1300 jaar en op aanzienlijk grotere schaal.
    Maar nogmaals, de mensheid wist toen niet beter, vonden het normaal.


    Zoals zoveel duizenden jaren mensen heel veel dingen, handelingen dood normaal vonden waar wij nu van huiveren.
    Maar wij leven dan ook in de 21e eeuw, zijn geevolueerd in onze mores, denkwijze.
    Hahaha je hebt gelijk jullie zijn beschaafd en moreel gezien op top level vergeleken met rest van de wereld. Waar haal ik toch ook het lef vandaan.
    Heavy

  13. #643
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Kennen jullie nog dat BS verhaal? Nee hoor het gaat niet om zwarte mensen ze zijn slechts donker geworden door de roet van schoorstenen. Tot we pas echt een piet zagen die slechts vies was door schoorstenen. Maar daar was Nederland niet blij mee nee iemand die door schoorstenen gaat is helemaal zwart met fel rode lippen en krullen.

    Hahaha moet er nog steeds om lachen wat een BS beoordeel het zelf.

    Ik vraag me af sinds wanneer die Piet zo vreselijk raar zwart moet zijn met van die extreem fel gekleurde lippen, "mijn" zwarte Piet wat Piet Römer en die had (destijds) geen priuik op en was duidelijk zwart door smink, wel heel wat zwarter dan die rechter persoon maar ik vind die helemaal goed, duidelijk "zwart" van door de schoorsteen komen.....alleen raar dat z'n kleren nog zo schoon zijn gebleven, wellicht heeft hij zich omgekleed zonder een douche te nemen...

  14. #644
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Hahaha je hebt gelijk jullie zijn beschaafd en moreel gezien op top level vergeleken met rest van de wereld. Waar haal ik toch ook het lef vandaan.
    Dat zegt ie toch niet? Jij doet net alsof het westen de enige was met slaven.. mag ik je eraan helpen herinneren dat IS het nog steeds doodnormaal vindt om slaven te hebben, omdat in hun Boek staat dat dat is toegestaan?

  15. #645
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Kennen jullie nog dat BS verhaal? Nee hoor het gaat niet om zwarte mensen ze zijn slechts donker geworden door de roet van schoorstenen. Tot we pas echt een piet zagen die slechts vies was door schoorstenen. Maar daar was Nederland niet blij mee nee iemand die door schoorstenen gaat is helemaal zwart met fel rode lippen en krullen.

    Hahaha moet er nog steeds om lachen wat een BS beoordeel het zelf.

    Die rechter is toch de amsterdamse Piet? Sinds dit jaar?

    Verandering gaat nou eenmaal niet van de ene op de andere dag.. wedden dat over een jaar of tien alle pieten er zo uit zien?