1. #556
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    gelijke rechten bestaan.. geloof jij dat niet dan daag jij de grondwet maar uit.

    schijnbaar wil jij graag over blijven komen als een snuggere dodo

  2. #557
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    gelijke rechten bestaan.. geloof jij dat niet dan daag jij de grondwet maar uit.

    schijnbaar wil jij graag over blijven komen als een snuggere dodo
    Dus als iemand de grondwet uitdaagt dan bestaan ze niet meer of bestaan ze dan wel? Waar zijn ze dan? Kan je dat voor mij omschrijven waar ze dan zijn? Is het een voorwerp of een idee? Een contract? Met wie?
    Ik weet niet wat het is. Jij wel?

    Ik wil ontzettend slim overkomen. Naast jou is dat een peace of cake

  3. #558
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    De vraag is allang beantwoord je valt in herhaling.
    Ben jij een atheist?
    Op welke manier is dat relevant voor hoe jij de mensenrechten ziet?

  4. #559
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Dus als iemand de grondwet uitdaagt dan bestaan ze niet meer of bestaan ze dan wel? Waar zijn ze dan? Kan je dat voor mij omschrijven waar ze dan zijn? Is het een voorwerp of een idee? Een contract? Met wie?
    Ik weet niet wat het is. Jij wel?

    Ik wil ontzettend slim overkomen. Naast jou is dat een peace of cake
    Je weet niet wat mensenrechten zijn? Zeg dat dan! Nu begrijp ik waarom je geen antwoord kan geven op de vraag hoe jij mensenrechten graag zou willen zien!

    Wel vreemd dat je wel kan beweren dat gelijke mensenrechten leiden tot onrechtvaardigheid. Zou je dat nog even kunnen uitleggen?

  5. #560
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Op welke manier is dat relevant voor hoe jij de mensenrechten ziet?
    Ben je een atheist? Waarom kan je daar geen antwoord op geven?
    Schaam je je voor je levensovertuiging?

  6. #561
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Je weet niet wat mensenrechten zijn? Zeg dat dan! Nu begrijp ik waarom je geen antwoord kan geven op de vraag hoe jij mensenrechten graag zou willen zien!

    Wel vreemd dat je wel kan beweren dat gelijke mensenrechten leiden tot onrechtvaardigheid. Zou je dat nog even kunnen uitleggen?
    Niets van wat hier boven staat, heb ik beweerd noch kan je daar een citaat van vinden.
    Ben je een atheist? Kan jij objectief vaststellen wat goed of slecht is?
    Waarom schaal jij de waarde van een plant op dezelfde hoogte als de mens?
    Is een mensenleven niets voor je waard?

  7. #562
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ben je een atheist? Waarom kan je daar geen antwoord op geven?
    Schaam je je voor je levensovertuiging?
    Ik kan daar prima antwoord op geven, maar op dit moment zie ik er de relevantie niet van in. Sowieso moet jij eerst maar eens mijn vraag beantwoorden, voordat ik inga op de zaken die je naar voren brengt om de discussie te vertroebelen.

    Het is echt heel simpel. Hoe denk jij dat de mensenrechten geregeld zouden moeten zijn?

    Geef antwoord op deze vraag, en daarna kunnen we het hebben over mijn levensovertuiging.

  8. #563
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ben je een atheist? Waarom kan je daar geen antwoord op geven?
    Schaam je je voor je levensovertuiging?

    Die vraag (en het antwoord) is wat mij betreft voor deze discussie even relevant als de vraag of je van spruitjes houdt.

    Waarom is dat voor jou wel belangrijk? Verandert deze discussie door mijn niet-religieuze opvattingen?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  9. #564
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Niets van wat hier boven staat, heb ik beweerd noch kan je daar een citaat van vinden.
    Ben je een atheist? Kan jij objectief vaststellen wat goed of slecht is?
    Waarom schaal jij de waarde van een plant op dezelfde hoogte als de mens?
    Is een mensenleven niets voor je waard?
    Niemand kan objectief vaststellen wat goed of slecht is. Ik heb niets gezegd over de waarde van een mensenleven. Ik vind ieder mensenleven evenveel waard. Wat die waarde is, kan ik niet voor jou bepalen.

    Je hebt zeker wel beweerd dat gelijke rechten leiden tot onrechtvaardigheid. Dat is de reden dat jij tegen gelijke rechten bent nietwaar? Jij staat voor rechtvaardigheid. Op welke manier het volgens jou dan wel rechtvaardig is wil je helaas nog altijd niet vertellen.

  10. #565
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Ik kan daar prima antwoord op geven, maar op dit moment zie ik er de relevantie niet van in. Sowieso moet jij eerst maar eens mijn vraag beantwoorden, voordat ik inga op de zaken die je naar voren brengt om de discussie te vertroebelen.

    Het is echt heel simpel. Hoe denk jij dat de mensenrechten geregeld zouden moeten zijn?

    Geef antwoord op deze vraag, en daarna kunnen we het hebben over mijn levensovertuiging.
    Ik zie niets anders dan dat jij allerlei excuusjes zoekt om geen antwoord te geven op de vraag of je een atheist bent.
    Uit niets anders dan lafheid. Jouw hele stuk tekst is een afleiding om geen antwoord te hoeven geven.
    Waarom is een mensenleven voor jou net zoveel waard als onkruid volgens jouw atheisme?

  11. #566
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ik zie niets anders dan dat jij allerlei excuusjes zoekt om geen antwoord te geven op de vraag of je een atheist bent.
    Uit niets anders dan lafheid. Jouw hele stuk tekst is een afleiding om geen antwoord te hoeven geven.
    Waarom is een mensenleven voor jou net zoveel waard als onkruid volgens jouw atheisme?
    Die vraag (en het antwoord) is wat mij betreft voor deze discussie even relevant als de vraag of je van spruitjes houdt.

    Waarom is dat voor jou wel belangrijk? Verandert deze discussie door mijn niet-religieuze opvattingen?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  12. #567
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Niemand kan objectief vaststellen wat goed of slecht is. Ik heb niets gezegd over de waarde van een mensenleven. Ik vind ieder mensenleven evenveel waard. Wat die waarde is, kan ik niet voor jou bepalen.

    Je hebt zeker wel beweerd dat gelijke rechten leiden tot onrechtvaardigheid. Dat is de reden dat jij tegen gelijke rechten bent nietwaar? Jij staat voor rechtvaardigheid. Op welke manier het volgens jou dan wel rechtvaardig is wil je helaas nog altijd niet vertellen.
    We moeten nog wat wennen aan de wijze waarop Bombastic discussieert.

    Hij stelt vast dat universele rechten etc niet bestaan.
    Beweer je anders dan moet je dat wetenschappelijk onderbouwen voorzien van bronnen, meent hij.

    Zelfs doet hij een boude bewering waarvoor hij dat niet doet!
    Zelfs niet nadat hem diverse keren om is gevraagd.

  13. #568
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Niemand kan objectief vaststellen wat goed of slecht is. Ik heb niets gezegd over de waarde van een mensenleven. Ik vind ieder mensenleven evenveel waard. Wat die waarde is, kan ik niet voor jou bepalen.

    Je hebt zeker wel beweerd dat gelijke rechten leiden tot onrechtvaardigheid. Dat is de reden dat jij tegen gelijke rechten bent nietwaar? Jij staat voor rechtvaardigheid. Op welke manier het volgens jou dan wel rechtvaardig is wil je helaas nog altijd niet vertellen.
    Gast ben je nou echt zo dom?
    Je riedeltje over 'gelijke rechten' leiden tot onrechtvaardigheid, is gelogen. Heb ik nooit beweerd. Hoe kan ik zoiets beweren als ik stel dat gelijke rechten niet bestond, bestaat en kan bestaan.
    Wat ben je ook een slimpie he.
    Ben je trouwens een atheist?

  14. #569
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ik zie niets anders dan dat jij allerlei excuusjes zoekt om geen antwoord te geven op de vraag of je een atheist bent.
    Uit niets anders dan lafheid. Jouw hele stuk tekst is een afleiding om geen antwoord te hoeven geven.
    Als jij aangeeft waarom mijn levensovertuiging relevant is voor jouw visie op de mensenrechten, dan ben ik gaarne bereid jou te vertellen wat mijn levensvisie is.

    Waarom is een mensenleven voor jou net zoveel waard als onkruid volgens jouw atheisme?
    Wat is dit toch voor een rare aanname? Het feit dat ik ieder mensenleven evenveel waard vind, is voor jou een reden om aan te nemen dat ik een mensenleven dus evenveel waard vind als onkruid?

    Als ik die gedachtengang doortrek, vind jij dus dat er mensenlevens zijn die gelijkwaardig zijn aan onkruid en mensenlevens die meer waard zijn en dus meer rechten verdienen? Moet ik het zo zien?

  15. #570
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    We moeten nog wat wennen aan de wijze waarop Bombastic discussieert.

    Hij stelt vast dat universele rechten etc niet bestaan.
    Beweer je anders dan moet je dat wetenschappelijk onderbouwen voorzien van bronnen, meent hij.

    Zelfs doet hij een boude bewering waarvoor hij dat niet doet!
    Zelfs niet nadat hem diverse keren om is gevraagd.
    Het 'mooie' hiervan is dat alle atheisten zich hier vanzelf melden die hier een soort van 'gang' vormen. Maar niemand wil het bevestigenn want stel je toch eens voor dat je daar vragen over krijgt.