1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Mitch Henriquez overleden door acute stress'

    Aldus de algemene conclusie van vier deskundigen die de dood van de Arubaan hebben onderzocht.



    Mitch Henriquez is overleden door acute stress, waarschijnlijk als gevolg van de worsteling die hij leverde met agenten die hem wilden arresteren. Dat is de algemene conclusie van vier deskundigen - pathologen en forensisch artsen - die de dood van de Arubaan hebben onderzocht.

    Aanvankelijk werd geconcludeerd dat Henriquez overleed als gevolg van de omstreden nekklem die een van de agenten op hem had toegepast. Dat het zuurstofgebrek - veroorzaakt door die nekklem - heeft bijgedragen aan het overlijden, wordt niet uitgesloten. De deskundigen zijn het niet op alle punten met elkaar eens, maar ze melden allen dat het overlijden komt door een acuut stress-syndroom.

    Mitch Henriquez overleed de dag nadat hij was aangehouden op een muziekfestival in Den Haag, juni 2015.

    Wapen

    Hij riep tegen agenten dat hij een wapen bij zich had en greep daarbij naar zijn kruis. Toen agenten hem wilden oppakken, verzette hij zich hevig. Er waren vele klappen met de wapenstok, pepperspray en de omstreden nek- en hoofdklem voor nodig om hem onder bedwang te krijgen.

    Twee van de vijf betrokken agenten staan terecht voor de gewelddadige arrestatie. De rechtszaak begon maandag en duurt twee weken. Op dinsdag bespreken de deskundigen de doodsoorzaak. Komende maandag staat de strafeis tegen de twee agenten gepland.

    De inhoudelijke behandeling van deze strafzaak stond eerder dit jaar al gepland, maar omdat toen een nieuw rapport over de mogelijke doodsoorzaak werd ingebracht, werd de behandeling uitgesteld.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    De rechters moeten dit forum lezen. Weten ze precies wat de doodsoorzaak is

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Allemaal blanke deskundigen?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Babylon killed him
    Heavy

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Allemaal blanke deskundigen?
    Allemaal PVV stemmers.
    Oh je en Pegida leden

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Net als Theo van Gogh en pedofiele flikker Pim Fortuyn

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    De rechters moeten dit forum lezen. Weten ze precies wat de doodsoorzaak is
    Laat ze maar alle deskundige raadplegen en niet enkel hey bericht van redactie

    Zoeken
    14 november 2017 12:34
    'Mitch Henriquez overleden door acute stress na worsteling bij arrestatie'

    2
    570
    0
    'Mitch Henriquez overleden door acute stress na worsteling bij arrestatie'
    © Eigen foto
    Mitch Henriquez is overleden door acute stress, waarschijnlijk als gevolg van de worsteling die hij leverde met agenten die hem wilden arresteren. Meerdere deskundigen noemen het zogeheten Acuut Stress Syndroom als (mede) doodsoorzaak in hun rapport.

    De conclusies worden vandaag in de rechtszaal besproken. Tot nu toe werd de omstreden nekklem ('geweld op de hals') beschouwd als belangrijkste doodsoorzaak.

    Vijf verschillende experts hebben de dood van de Arubaan Mitch Henriquez onderzocht. Het gaat om pathologen en forensisch artsen. Drie van hen zien het Acuut Stress Syndroom nu als de belangrijkste oorzaak van het overlijden van Henriquez.

    Eén expert van het Nederlands Forensisch Instituut concludeert nog steeds dat Henriquez is gestikt als gevolg van de nekklem. Maar ook die expert noemt ‘opwindingstoestand’ inmiddels als mede-oorzaak; daarmee wordt het Acuut Stress Syndroom bedoeld.


    https://www.rtlnieuws.nl/nederland/m...bij-arrestatie


    3 van de 5 deskundige zien dat stress Syndroom als belangrijkste oorzaak.

    Daarbij is Mitch Henriquez in zijn gezicht geslagen, liep hij blauw aan tijdens de verwurging en heeft een agent met zijn knie het hoofd van Henriquez ovet de grond gesleept l...bleek vandaag op haarscherpe camerabeelden die de deskundige niet eerder hadden gezien...

    Tel daarbij op dat ze geen hulpdiensten in hebben geschakeld toen Henriquez onwel werd.(Dit vind ik nog het meest verwijtbaar )

    Dood door schuld?

    Jazeker.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Ben niet ter zake deskundig.

    Wel zeker dat Mitch door zijn handelen wel de gebeurtenissen die tot zijn dood hebben geleid zelf in werking heeft gezet.

    Zijn Haagse neef vertelde na het drama; we hadden samen een leuke avond op dat festival. Bij het naar huis gaan, vlak bij de ingang riep Mitch ineens naar politie agenten dat hij een pistool bij zich had.
    Ik zei nog hou op, krijgen we problemen mee.
    Was een tijd van terroristische aanslagen, dag er voor nog één in Frankrijk.
    Politie wilde onderzoek doen, Mitch stelde zich enorm te weer.
    Gaf zich niet over.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.658
    24-04-2014

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Net als Theo van Gogh en pedofiele flikker Pim Fortuyn
    klopt bij hun was het acute stress in combinatie met aids

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ben niet ter zake deskundig.

    Wel zeker dat Mitch door zijn handelen wel de gebeurtenissen die tot zijn dood hebben geleid zelf in werking heeft gezet.

    Zijn Haagse neef vertelde na het drama; we hadden samen een leuke avond op dat festival. Bij het naar huis gaan, vlak bij de ingang riep Mitch ineens naar politie agenten dat hij een pistool bij zich had.
    Ik zei nog hou op, krijgen we problemen mee.
    Was een tijd van terroristische aanslagen, dag er voor nog één in Frankrijk.
    Politie wilde onderzoek doen, Mitch stelde zich enorm te weer.
    Gaf zich niet over.
    Politie greep nog harder in...wurgde Henriquez, sloeg hem in het gezicht en sleepte zijn hoofd ovet de grond. ..Henriquez werd onwel.


    De politie liet hem sterven. ..schakelde geen hulpdiensten in of deed een oproep dat hulpdiensten dienden te komen.

    Een vriend van me heeft 18 maanden omdat hij ongenode gast op zijn feest een trap gaf, ongenode gast valt van de trap en heeft blijvend letsel. ..vriend heeft wel de hulpdiensten ingeroepen.

    Echt ik vind het onacceptabel dat de politie dit niet heeft gedaan.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Ik heb het over de aanleiding. De rechter moet op basis van video's, verklaringen, medische rapporten nu rechtspreken.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ik heb het over de aanleiding. De rechter moet op basis van video's, verklaringen, medische rapporten nu rechtspreken.
    Ik heb het over het handelen van de politie.

    Het niet inroepen van de hulpdiensten nadat Henriquez onwel werd door hun handelen (keihard/buitensporig) is wel degelijk ook een punt dat ter discussie staat.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Allemaal PVV stemmers.
    Oh je en Pegida leden
    Gezien de zaak een legitieme vraag. Indien het allemaal blanke deskundigen zijn is er niets anders bewezen dan dat de overheid ook bij aanstellen van deskundigen niet fair bezig is.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Karam990 Bekijk reactie
    klopt bij hun was het acute stress in combinatie met aids
    Wat heb jij en je homosexuele vriendje met aids elke keer? Het wordt een beetje ziek...vooral als je boven de 18 bent