1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    3x Wollah ik ga van je scheiden

    Beste dames en heren,

    Ik weet even niet wat te doen, wij hebben een hele heftige grote ruzie gehad, waarbij hij zo kwaad werd en zei wollah ik ga van je scheiden 3x!
    Hij is een persoon die snel boos en agressief wordt. 2 dagen later is hij gekalmeerd

    Zijn wij nu gescheiden?

  2. #2
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Dat moet je bij een rechtbank (المحكمة) vragen.
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  3. #3
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.715
    03-02-2013

    Dit is het tragische. Hoe kun je nou gescheiden zijn, puur omdat je 3 keer "ik ga scheiden" roept?

    Raar.
    Insanın gerçek güzelliği, sözünün güzelliğidir.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Citaat Geplaatst door Turksejongen Bekijk reactie
    Dit is het tragische. Hoe kun je nou gescheiden zijn, puur omdat je 3 keer "ik ga scheiden" roept?

    Raar.
    Over bepaalde zaken, kan je geen grappen maken en zijn zeer serieus. Dit is er 1 van.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    geld als 1 keer...

  7. #7
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Ik herinner me net dat tijdens een fatwa qa uitzending op assadissa gezegd werd dat een scheiding pas echt een scheiding is in Marokko wanneer de overheid daartoe registreerd.

    Hij maakte duidelijk dat het niet meer enkel uitspreken is, maar ook registratie bij de overheid.

    Wallahu a'lem
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    “Allah zal jullie niet ter verantwoording roepen voor datgene wat jullie onbedoeld in jullie eden afleggen. Maar Hij zal jullie ter verantwoording roepen voor datgene wat jullie harten hebben verworven (door jullie intenties). En Allah is Meest Vergevingsgezind, Meest Verdraagzaam.”

    (Soerat al-Baqarah: 225)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    “Allah zal jullie niet ter verantwoording roepen voor datgene wat jullie onbedoeld in jullie eden afleggen. Maar Hij zal jullie ter verantwoording roepen voor datgene wat jullie opzettelijk in jullie eden afleggen. Als boetedoening hiervoor dienen jullie tien behoeftigen te voeden, op een schaal van het gemiddelde waarmee jullie je eigen families voeden, of hen te kleden, of een slaaf vrij te kopen. Maar wie (dit) niet kan opbrengen, dient drie dagen te vasten. Dit is de boetedoening voor (het niet nakomen van) jullie eden wanneer jullie hebben gezworen, en waak over jullie eden. Zo maakt Allah Zijn Tekenen aan jullie duidelijk, opdat jullie dankbaar zullen zijn.”

    (Soerat al-Maa’idah: 89)

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Ik herinner me net dat tijdens een fatwa qa uitzending op assadissa gezegd werd dat een scheiding pas echt een scheiding is in Marokko wanneer de overheid daartoe registreerd.

    Hij maakte duidelijk dat het niet meer enkel uitspreken is, maar ook registratie bij de overheid.

    Wallahu a'lem
    وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم مِّن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ إِنَّكَ إِذًا لَّمِنَ الظَّالِمِينَ
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  11. #11
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم مِّن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ إِنَّكَ إِذًا لَّمِنَ الظَّالِمِينَ

    {وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا} [النساء : 115]

    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie

    {وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا} [النساء : 115]

    Inderdaad. De fataawa van assadissa zijn loodrecht tegen de akhaam van de moeslimien.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Beste dames en heren,

    Ik weet even niet wat te doen, wij hebben een hele heftige grote ruzie gehad, waarbij hij zo kwaad werd en zei wollah ik ga van je scheiden 3x!
    Hij is een persoon die snel boos en agressief wordt. 2 dagen later is hij gekalmeerd

    Zijn wij nu gescheiden?
    Hangt ervan af wat jullie echt willen.
    Als jullie het bijpraten goed maken en elkaar genade beloven dan zijn jullie niet gescheiden.

  14. #14
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Inderdaad. De fataawa van assadissa zijn loodrecht tegen de akhaam van de moeslimien.
    Voor mij als Salafie, of randomert volgens jou, niet
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  15. #15
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Dit zal ik niet kunnen begrijpen. Geleerden hebben de BOZE man, in 3 categorieën gesorteerd zegmaar

    Persoon 1 is mazjoen, en hij ziet niet eens het verschil tussen zijn vrouw en moeder.
    Persoon 2 hij weet dat hij fout zit, maar hij heeft zijn woorden niet in de hand. Zijn mond maakt bewegingen zonder dat hij dat kan stoppen.
    Persoon 3, deze is bij volle kennis, heeft dus zijn mond bewegingen in de hand.

    Dat laatste, daar zijn dus de geleerden het over eens dat daar de Talaak heeft plaats gevonden.

    Hoe zie het dat met de persoon die een moord heeft gepleegd? Waarom word diegene niet gecategoriseerd? Die krijgen allemaal de doodstraf. Daar word niet gekeken hoe BOOS iemand was?