1. #136
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Niet vergeten om up te doen voor deze reactie waar hakeem Bukhari verketterd voor het liegen en waar die de Sunnah verwerpt. Ik wist niet dat je kufr steunde Zonn apart.


    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jazeker ik geloof dat Jezus met de wil van de Vader in staat was bepaalde dingen te doen waarom?
    katholiek ventje doet voor als moslim.

    99 namen van allah staat vader er niet bij.




    ik doe shahada, sala ,sawm, zaka, ben moslim hamdoelillah

    jij bent moshrik , jesus zoon van allah ? allah yemesgak al moshrik

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    katholiek ventje doet voor als moslim.

    99 namen van allah staat vader er niet bij.




    ik doe shahada, sala ,sawm, zaka, ben moslim hamdoelillah

    jij bent moshrik , jesus zoon van allah ? allah yemesgak al moshrik
    Het noemen van Allaah als "de Vader" betekent niet dat hij zegt dat Jezus zijn zoon is. Maar ik ben met je eens dat die term niet gevonden kan worden in onze bronnen. Rabb is onder andere degene die opvoedt, wat vaak de plaats is van de vader, maar de term is niet gelukkig gevonden.

    Maar je hoort geen mensen te verketteren zonder ten minste uitleg te eisen. Het is geen spelletje.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  3. #138
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Welke geleerde volg ik hierin blind? Shaykh Albani kiest geen kant en shaykh ibn Baz zei dat de aarde rond is dus welke geleerde volg ik blijd hierin?

    De bergen zijn er zodat de aarde niet schudt en wat heeft dit te maken met zwaartekracht? Zwaartekracht zorgt er toch voor dat de mensen en de dieren en de oceanen niet van de aarde afvallen gezien het rond is en houdt het op de grond, waarom lukt zwaartekracht het niet om pollen niet te laten zweven of vliegtuigen of vliegende speelgoed enz?
    F = m * g (tov de Aarde)

    F is de zwaartekracht , de aantrekkingskracht, die, in ons geval, de aarde uitoefent op een object met massa m
    g is de valversnelling aan het aardoppervlak (9,81 m/s*s, gemiddeld in onze streken)
    m is de massa van het voorwerp voor hetwelk je de zwaartekracht op aarde wenst te kennen.

    Oceaan = gigantisch grote massa , volgens schattingen ruim 1 triljoen kilo vloeibaar zout water.
    Mensen, dieren = tot een paar tientallen kilo's ...
    Pollen, pluisjes, stofjes, helium ballonnetje = paar gram of veel minder

    In het geval van pollen , ballon , ... is de zwaartekracht F veel kleiner dan andere krachten die in tegengestelde richting werken.
    Zoals iemand eerder aangaf is ook het medium, bvb atmosfeer/lucht, waarin de objecten zich bevinden een bron van krachten die F kunnen tegenwerken.

    Heel eenvoudig kan je 'vliegen' begrijpen als het opwekken/hebben van een kracht die groter is dan en tegengesteld is aan zwaartekracht F.

    Hoe dat bij bvb vliegtuigen gebeurt is een ander interessant verhaal.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Het noemen van Allaah als "de Vader" betekent niet dat hij zegt dat Jezus zijn zoon is. Maar ik ben met je eens dat die term niet gevonden kan worden in onze bronnen. Rabb is onder andere degene die opvoedt, wat vaak de plaats is van de vader, maar de term is niet gelukkig gevonden.

    Maar je hoort geen mensen te verketteren zonder ten minste uitleg te eisen. Het is geen spelletje.
    Deze man verketterd Bukhari voor het niet Sahih zijn zonder bewijs.
    Mijn punt is om Allah als vader te zien in een metaforische zin dus geen biologische is op zich zelf niet verkeerd Allah is immers de gever van leven.
    Net zoals we Adam vrede zij met hem ook als vader kunnen zien niet in een biologische manier natuurlijk maar in een metaforische. Daarom legde ik hem uit dat als Isa vrede zij met hem zegt Vader dat die het zegt omdat die zonder vader is geboren op Aarde natuurlijk maar Allah wel als zijn metaforische vader ziet want dankzij Allah leeft hij.

    In Islam zijn wij dienaren of slaven van Allah en dat is vanzelf ook perfect.
    Maar wat deze man doet is een heel ander level hij verwerpt namelijk hadith en verketterd geleerden voor leugenaars zonder bewijs puur uit zijn gevoel.
    Hij claimt Maliki te zijn maar ik geloof dat niet hij geeft me een sterk gevoel dat die Quranist is hij geeft ook aan dat Islam compleet was na de dood van onze profeet vrede zij met hem. Met andere woorden hadith die daarna kwam en de Quran die daarvoor kwam is meer relevanter en de Hadith juist niet. Hij claimt zich te houden aan de pilaren van Islam maar vergeet dat uitleg betreft Pilaren kan worden gevonden in de Sunnah.
    Heavy

  5. #140
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    الْسَّلامِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ الْلَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Het noemen van Allaah als "de Vader" betekent niet dat hij zegt dat Jezus zijn zoon is. Maar ik ben met je eens dat die term niet gevonden kan worden in onze bronnen. Rabb is onder andere degene die opvoedt, wat vaak de plaats is van de vader, maar de term is niet gelukkig gevonden.

    Maar je hoort geen mensen te verketteren zonder ten minste uitleg te eisen. Het is geen spelletje.
    Dus jij gaat Allah nu ook vader noemen of tenminste je zwgt dat het wrl kan maar er zijn geen bronnen te vinden
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  7. #142
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Tdm ga basis leren ofzo man kk gek met je Allah vader noemen en zeggen dat niks mee is.
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    Dus jij gaat Allah nu ook vader noemen of tenminste je zwgt dat het wrl kan maar er zijn geen bronnen te vinden
    Kom gewoon op je eigen account hakeem en geef toe wat je me gisteren vertelde. Bukhari is een leugenaar volgens jou dus Sahih verklaart wat niet Sahih is ik heb mijn positie al honderd keer uitgelegd.
    Heavy

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Kom gewoon op je eigen account hakeem en geef toe wat je me gisteren vertelde. Bukhari is een leugenaar volgens jou dus Sahih verklaart wat niet Sahih is ik heb mijn positie al honderd keer uitgelegd.
    ik ben italia a zebi. HOE KAN JE ZEGGEN DAT JE ALLAH VADER KAN NOEMEN EN DAT DAAR NIKS MIS MEE IS.
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    ik ben italia a zebi. HOE KAN JE ZEGGEN DAT JE ALLAH VADER KAN NOEMEN EN DAT DAAR NIKS MIS MEE IS.
    Je bent geen Italia
    Heavy

  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je bent geen Italia
    tuurlijk wel ezel weet je nig dat je me pmde en info vroeg over zo een sletje hier genaamd tawayagshest
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    tuurlijk wel ezel weet je nig dat je me pmde en info vroeg over zo een sletje hier genaamd tawayagshest
    Je bent echt op gekkigheid weet ook niet waarom ik onzin als jij voed blijf doorpraten en mijn Nick promoten fan boy
    Heavy

  13. #148
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je bent echt op gekkigheid weet ook niet waarom ik onzin als jij voed blijf doorpraten en mijn Nick promoten fan boy
    ga basis kennis opdoen a ezel ipv hier de pm imam uit te hangen
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  14. #149
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    ga basis kennis opdoen a ezel ipv hier de pm imam uit te hangen
    Ik ben geen imam is jouw aanname
    Heavy

  15. #150
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik ben geen imam is jouw aanname
    je bent in ieder geval een onwetende ezel die geen basis kennis heeft geleerd.
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh