+ Reageer
Pagina 47 van 53 EersteEerste ... 22 37 45 46 47 48 49 ... LaatsteLaatste
691 tot 705 van 787
    MVC Lid

Reacties
    8.708
    23-10-2013

Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    plat? ik heb nooit beweerd dat ze plat zijn, maar een goeie telescoop zou ik wel eens willen inderdaad... al is het alleen maar om de sterren te kijken...

Waarom dweep je dan met die flat-earthers en creationistische bible-thumpers?

Saturnus door een telescoop is spectaculair! Heb lange tijd een dobson spiegeltelescoop van diameter 20 cm gehad. Voor 300€ heb je al een degelijk 2dehands exemplaar.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    53
    22-09-2017

Soms ovaal soms in een boog. Beetje laag tot hoog

MVC Lid

Reacties
    1.036
    19-06-2015

Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Van ons zonnestelsel weet men van de belangrijkste lichamen de omloop, omloopsnelheid, posities relatief tov elkaar, ...
    ja maar de Melkweg draait ook om zijn as toch? ik denk dat dit feit dat alles ergens omheen draait het moeilijk maakt om vast te stellen wat nou om wat aan het draaien is. De melkwegen bij elkaar zullen ook weer ergens omheen draaien. Al die bewegingen geven dus geen uitsluitsel.
    ./﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─•••••҉ #DieInYourRageKuffar
    _/﹋\_

MVC Lid

Reacties
    1.036
    19-06-2015

Waarom dweep je dan met die flat-earthers en creationistische bible-thumpers?

Saturnus door een telescoop is spectaculair! Heb lange tijd een dobson spiegeltelescoop van diameter 20 cm gehad. Voor 300€ heb je al een degelijk 2dehands exemplaar.

ik weet niet wie dat zijn maar met mijn eerste reactie hier in de topic gaf ik al aan dat de aarde en de planeten rond moeten zijn.

nog geen 3 maanden geleden had ik me daar een beetje in verdiept, welke telescopen zeg maar goed zijn. Heb je nu dan een andere telescoop? ik had een op YouTube gevolgd die automatisch gericht wordt op de ster of planeet waar je naar wilt kijken. Maar dat was wel een zeeg geavanceerde thuis telescoop.
    ./﹋\_
    (҂`_´)
    _/﹋\_

MVC Lid

Reacties
    1.036
    19-06-2015

one could as.....Stel de zon zou dan om de wereld draaine, waarom zou Allah het zo gewild hebben terwijl je in de eerste instantie anders gedacht zou hebben....

Dit wordt waarschijnlijk de ontdekking van de eeuw als we (lees: de wetenschappers) er eindelijk uit zijn gekomen....
    ./﹋\_
    (҂`_´)
    _/﹋\_

MVC Lid

Reacties
    1.036
    19-06-2015

Aan de andere kant kan je deze vers ook interpreteren als, en het zou ook niet tegenstrijdig zijn:
    "zij zweven elk in hun eigen baan."

In het arabisch staat voor het woord "Zij" "Koellun", dat betekent eerder "allen" in plaats van alleen zij, de zon en de maan... daarmee zou je kunnen zeggen dat de aarde daar ook onder valt, net als de rest in het universum.

Dus als nu blijkt dat de aarde om de zon draait dan heeft de koran dat niet tegengesproken want dan valt het binnen het woord "koellun". Blijkt dat de zon om de aarde draait, dan spreekt de koran dat niet tegen omdat hij gezwegen heeft over de begingen van de aarde.
    ./﹋\_
    (҂`_´)
    _/﹋\_

MVC Lid

Reacties
    8.708
    23-10-2013

ik weet niet wie dat zijn maar met mijn eerste reactie hier in de topic gaf ik al aan dat de aarde en de planeten rond moeten zijn.

nog geen 3 maanden geleden had ik me daar een beetje in verdiept, welke telescopen zeg maar goed zijn. Heb je nu dan een andere telescoop? ik had een op YouTube gevolgd die automatisch gericht wordt op de ster of planeet waar je naar wilt kijken. Maar dat was wel een zeeg geavanceerde thuis telescoop.
    Je weet niet wie dat zijn maar je haalt ze wel aan ... ?

Ik heb momenteel geen telescoop meer.
    Zo'n automatisch volgsysteem is wel bijzonder handig. Het compenseert de aardrotatie. Manueel is lastig. Je ziet het object zo uit beeld schuiven. Je moet constant bijstellen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    8.708
    23-10-2013

one could as.....Stel de zon zou dan om de wereld draaine, waarom zou Allah het zo gewild hebben terwijl je in de eerste instantie anders gedacht zou hebben....

Dit wordt waarschijnlijk de ontdekking van de eeuw als we (lees: de wetenschappers) er eindelijk uit zijn gekomen....
    Let me break it to you ... het heliocentrische model werd mbt onze zonnestelsel door Copernicus wiskundig bevestigd in 1543.

We zijn er dus al een tijdje geleden 'uitgekomen'.
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    1.036
    19-06-2015

Je weet niet wie dat zijn maar je haalt ze wel aan ... ?

Ik heb momenteel geen telescoop meer.
    Zo'n automatisch volgsysteem is wel bijzonder handig. Het compenseert de aardrotatie. Manueel is lastig. Je ziet het object zo uit beeld schuiven. Je moet constant bijstellen.
    ooh je bedoelt hen, ik dacht dat je het over een lid had....

ik was vooral in de ban van deze... hij zal waarschijnlijk ook niet zo goedkoop zijn denk ik. maar hij lijkt mij gaaf. volgens mij kan je in marokko de melkweg heel duidelijk en helder zien.

./﹋\_
    (҂`_´)
    _/﹋\_

Verbannen

Reacties
    1.096
    17-02-2014

lesmateriaal wordt nu eenmaal voorgeschreven. tot gisteren leerden we nog dat de aarde om de zon draait, nu weten we het ineens niet meer zeker, om de reden die je zelf geeft, namelijk dat we het zelf niet hebben onderzocht, maar onszelf wijs hebben laten maken door anderen die het tegendeel van hun bevindingen ook niet kunnen uitsluiten.

succes ermee...
    REALYYY

MVC Lid

Reacties
    184
    31-10-2016

We weten dat de aarde om z'n as draait.
    En rond de zon, samen met de andere planeten.
    En het zonnestelsel draait om een centraal punt van ons sterrenstelsel (de melkweg).
    En ons sterrenstelsel beweegt zich door het heelal. En zal ooit in 'botsing' komen met een ander sterrenstelsel, Andromeda genaamd.

Dat is wat de wetenschap thans weet.
    Als de zon rond de aarde en de andere planeten blijkt te draaien zoals de Koran lijkt te suggereren, dan moet dat niet zo moeilijk zijn om vast te stellen. Denk je ook niet?
    Dat lijkt de Koran helemaal niet te suggereren. Hoe kom je daarbij? Omdat een paar leden hier dat zeggen?

De Koran zegt dat allen in een baan bewegen. En de zon beweegt ook in een baan.

MVC Lid

Reacties
    123
    24-08-2017

We weten dat de aarde om z'n as draait.
    En rond de zon, samen met de andere planeten.
    En het zonnestelsel draait om een centraal punt van ons sterrenstelsel (de melkweg).
    En ons sterrenstelsel beweegt zich door het heelal. En zal ooit in 'botsing' komen met een ander sterrenstelsel, Andromeda genaamd.

Dat is wat de wetenschap thans weet.
    Als de zon rond de aarde en de andere planeten blijkt te draaien zoals de Koran lijkt te suggereren, dan moet dat niet zo moeilijk zijn om vast te stellen. Denk je ook niet?
    Dat de aarde draait is misschien wel te bevatten . Maar dat de lucht erom heen inc de gehele atmosfeer mee draait met dezelfde snelheid ? Hoe wordt dat door de natuurkunde verklaard ?

MVC Lid

Reacties
    8.708
    23-10-2013

Citaat Geplaatst door y-s-f Bekijk reactie
    Dat lijkt de Koran helemaal niet te suggereren. Hoe kom je daarbij? Omdat een paar leden hier dat zeggen?

De Koran zegt dat allen in een baan bewegen. En de zon beweegt ook in een baan.
    Ik ging even mee in de redenering van sommigen.

Wat de Koran zegt is blijkbaar bijzonder ruim interpreteerbaar volgens diezelfde sommigen.
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    8.708
    23-10-2013

Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    Dat de aarde draait is misschien wel te bevatten . Maar dat de lucht erom heen inc de gehele atmosfeer mee draait met dezelfde snelheid ? Hoe wordt dat door de natuurkunde verklaard ?
    Op ongeveer dezelfde wijze als waarom je weer op dezelfde plek neerkomt als je even recht omhoog springt op een rijdende trein.
    Of om dezelfde reden als waarom een kanarie aan 10 km/u en normaal kan vliegen in het ruim van een vliegtuig dat aan 800 km/u gaat.
    Bewegingswetten Newton, Traagheidsprincipe, ...
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    123
    24-08-2017

Op ongeveer dezelfde wijze als waarom je weer op dezelfde plek neerkomt als je even recht omhoog springt op een rijdende trein.
    Of om dezelfde reden als waarom een kanarie aan 10 km/u en normaal kan vliegen in het ruim van een vliegtuig dat aan 800 km/u gaat.
    Bewegingswetten Newton, Traagheidsprincipe, ...
    Soortelijk massa van de aarde en de atmosfeer verschillen behoorlijk van elkaar . De kracht die op beide worden uitgeoefend kan toch nooit de zelfde reactie vertonen .

En als wij in een vliegtuig of auto zitten dan voelen we dat we in beweging zijn .
    Maar hier op aarde voelen we niets van al die bewegingen .

Stap nu over!