1. #511
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Om een taal goed te leren moet je die taal liefhebben.

    Gewoonlijk word je geboren zonder een taal te spreken anders dan gebrabbel.

    Een leraar is 1, maar motivatie begint dan bij 0.

    Ga naar http://maghribee.com wanneer je de nul hebt bereikt.

    : )
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  2. #512
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    welke surah is dat en welke vers?
    Handig als je dat erbij zet
    schat, het staat er.... "Deze vers uit surah al Imraan"..... (3:7)

  3. #513
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Wa (ook) fieka (aan jou) baraka Allaho (moge Allah zijn zegeningen schenken)


    Als je dit nog niet snapt dan raad ik je aan om een snelcursus arabisch te nemen voordat je de koran verkeerd gaat begrijpen wanneer je die in het Arabisch gaat lezen.
    hahahaha wat een drol ben jij, niet liegen ouwe

  4. #514
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    baraka werkwoord ?

    sinds wanneer is wa (en) lidwoord ? dacht in arabisch alleen alef als lidwoord is

    ik wou niets van zeggen in je eerder reactie met na7w,

    baraka men lekdoub
    ,

  5. #515
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    wa fiek baraka zeggen alleen riffijnen,

  6. #516
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  7. #517
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    wa fiek baraka zeggen alleen riffijnen,
    Nee tuurlijk niet demente zak, het komt van de salafisten met id-crisis die geen Islamitische opvoeding gehad hebben
    Je ziet het alleen hier tussen de salafisten
    In Marokko hoor je dat nooit
    Als de vliegen vliegen vliegen de vliegen vliegensvlug.

  8. #518
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Marokko-nl-Imam Bekijk reactie
    Nee tuurlijk niet demente zak, het komt van de salafisten met id-crisis die geen Islamitische opvoeding gehad
    Je ziet het alleen hier tussen de salafisten
    In Marokko hoor je dat nooit
    hahaha had dat stukje over rwafa niet eens gelezen...

  9. #519
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    hahahaha wat een drol ben jij, niet liegen ouwe

    jij bent echt dom...



  10. #520
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    @HoBBiT

    Geef eens een weerwoord hierover... als wetenschapaanhanger moet dit op z’n minst jouw aandacht waard zijn.


    @a_dbars kende je deze al?
    Ik ken die niet inderdaad agi, wat zeggen islamitische wetenschappers over deze zaak en is die geluid echt van die ster? Nu we het hebben over deze ster, ik heb vernomen dat deze specifieke ster nooit beweegt en altijd lijkt stil staan op zijn zelfde plaats terwijl alle sterren wel om hem heen draaien. Dit is ook een reden waarom ik denk dat de aarde niet draait want als het draait dan zou die ster ook uit het zicht draaien

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #521
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik ken die niet inderdaad agi, wat zeggen islamitische wetenschappers over deze zaak en is die geluid echt van die ster? Nu we het hebben over deze ster, ik heb vernomen dat deze specifieke ster nooit beweegt en altijd lijkt stil staan op zijn zelfde plaats terwijl alle sterren wel om hem heen draaien. Dit is ook een reden waarom ik denk dat de aarde niet draait want als het draait dan zou die ster ook uit het zicht draaien
    Als je arabisch verstaat dan kan je naar deze koran wetenschapper luisteren die de surah A tariq uiteenzet, en daarmee ook de betekenis van Tariq. Ook heeft hij het over de ster die bekend staat als Pulsar

    daarvoor nog heeft hij het over de hemel en dat alles boven onze hoofd verheven is. Zeer interessant.





    die pulsar blijft op zijn plek? subhanallah, dat wist ik nog niet. Bedankt voor de info, dat geeft nieuwe inzichten.

  12. #522
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door y-s-f Bekijk reactie
    De westerse wetenschap kun je absoluut niet tekort doen. De westerse wetenschap heeft veel betekent voor de mensheid. Het westen kent een periode van enorme technologische vooruitgang. Dat kan niemand ontkennen. Maar zoals met alle succes kent ook het succes van het Westen grote valkuilen. De grootste kuil waarin het westen is gevallen, is dezelfde kuil als waarin eerdere beschavingen in zijn gevallen. En dat vertelt de Koran zo mooi. Dat maakt de Koran ook zo prachtig. De Koran herinnert ons aan de eerdere volkeren zodat we niet dezelfde fouten maken. Het westen is zeker niet de eerste beschaving die een hoogtepunt kent op wetenschappelijke of financiële vlak tov andere beschavingen. Er zijn volkeren geweest die voor hun tijd veel sterker waren, veel meer macht hadden, veel meer rijkdommen. En daar zijn ze juist aan onder gegaan. Ze vergaten dat de kennis, de macht en de rijkdommen die ze hadden een gunst van Allah zijn. Allah beproeft daarmee wie Hij wil. Hij heeft verschillende volkeren kennis, macht en rijkdommen gegeven om hen daarmee te beproeven. Heel veel volkeren dachten daarna dat zij hun kennis, macht en rijkdommen aan zichzelf te danken hadden. Ze voelden zich superieur en werden zo hoogmoedig dat sommigen van hen zichzelf goden waanden, anderen zeiden dat zij de kinderen van God waren en dat zij superieur waren aan andere volkeren, een andere groep ontkenden het bestaan van God en zeiden dat ook al zou God bestaan dan zou Hij wel van hen houden gezien de macht, kennis en rijkdommen die Hij hen schonk. Vanwege hun ondankbaarheid ontnam Allah hen alles waar zij zo trots op waren. Daarna verdwenen zij de geschiedenis in. En dit is het lot van ieder volk dat zich hoogmoedig opstelt. Het westen is nu aan de beurt. Na een zwarte periode vol onwetendheid, burgeroorlogen etc heeft Allah hen beproeft met kennis, macht en rijkdom. En ze lijken nu al hun geschiedenis te zijn vergeten. Ze wanen zich nu haast ongenaakbaar. Vanwege hun kennis, macht en rijkdom zijn ze exact gevallen waarin eerdere volkeren ook in vielen.

    Dus ik zou zeggen, leer van de geschiedenis en wees niet te trots en hoogmoedig. Hoogmoed komt voor de val.
    Dat beschavingen komen en gaan heeft imo te maken met diverse factoren zoals, ongebreidelde machtsexpansiedrang, stagneren van vernieuwing (status quo), controleverlies ...
    Het blijkt heel erg sociaal-menselijk te zijn om de geschiedenis zich te laten herhalen. (Ongeacht geloofsovertuiging.)

    Er is geen hoogmoed in zeggen hoe wetenschap een of ander natuurkundig fenomeen verklaart. Dat sommigen dat als bedreigend ervaren voor een bepaalde interpretatie van een religieuze tekst is jammer. En onnodig.
    Mochten sommige gelovigen openstaan voor een gedegen basiskennis natuurkunde dan zou dat heel veel verwarring en achterdocht uit de wereld helpen. Nu is het gewoon bedroevend om te lezen wat sommige gelovigen maken/begrijpen van natuurwetenschap.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #523
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Als je arabisch verstaat dan kan je naar deze koran wetenschapper luisteren die de surah A tariq uiteenzet, en daarmee ook de betekenis van Tariq. Ook heeft hij het over de ster die bekend staat als Pulsar

    daarvoor nog heeft hij het over de hemel en dat alles boven onze hoofd verheven is. Zeer interessant.





    die pulsar blijft op zijn plek? subhanallah, dat wist ik nog niet. Bedankt voor de info, dat geeft nieuwe inzichten.
    Een pulsar is een type ster. En niet 1 specifieke ster met die naam, zoals je het hier doet uitschijnen. Er zijn meerdere sterren van het type pulsar.

    Waar gaat dit dus over? Hoe kom je in vredesnaam bij dit soort bizarre schijnververklaringen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  14. #524
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Als je arabisch verstaat dan kan je naar deze koran wetenschapper luisteren die de surah A tariq uiteenzet, en daarmee ook de betekenis van Tariq. Ook heeft hij het over de ster die bekend staat als Pulsar

    daarvoor nog heeft hij het over de hemel en dat alles boven onze hoofd verheven is. Zeer interessant.





    die pulsar blijft op zijn plek? subhanallah, dat wist ik nog niet. Bedankt voor de info, dat geeft nieuwe inzichten.
    Na3am agi, baraka Allaahu fiek. Die ster blijkt op zijn plaats te blijven en dient als navigatie voor ons wallahu a3lam. Deze ster blijkt al duizenden jaren gebruikt te worden om de weg te vinden en als de aarde draait dan zou die ster en andere zaken telkens op een andere plaats zijn en vraag ik me af in zo'n situatie, hoe vind men zijn weg terug als alles telkens van plaats veranderd?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #525
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ik doel specifiek op de Polaris ster, deze blijft vast op zijn plaats.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”