1. #166
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Dus het niet verketteren is het zelfde als "het kan" zeggen? Dus als ik zeg dat iemand die zinaa begaat geen kaafir is, zeg ik eigenlijk dat zinaa kan?

    Probeer eens je spectrum te verbreden. Een zaak kan meerdere oordelen hebben dan slechts koefr of "het kan".
    antwoord op de vraag. Noem jij Allah ook vader of vimd jij dat het kan? Volgens die omwetende heeft het een basis en spreekt hij namens alle moslims.
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  2. #167
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    antwoord op de vraag. Noem jij Allah ook vader of vimd jij dat het kan? Volgens die omwetende heeft het een basis en spreekt hij namens alle moslims.
    Nee, ik noem Allaah mijn Rabb. Ik vind de term vader niet kunnen, wat er ook mee bedoelt wordt. Ik heb al eerder aangegeven dat het geen basis heeft.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  3. #168
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Nee, ik noem Allaah mijn Rabb. Ik vind de term vader niet kunnen, wat er ook mee bedoelt wordt. Ik heb al eerder aangegeven dat het geen basis heeft.
    -

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dadel weet dat ik heb het inmiddels al 3x getypt. Ik was in gesprek met een oud katholiek betreft Jezus vrede zij met hem en ik legde hem uit dat alles gebeurde met de wil van de Vader. Toen werd een Kaffir helemaal gek en zei Allah heeft geen kinderen en ik legde hem uit. Het gaat niet om biologische kinderen Allah heeft geen kinderen Hij verwerkt niet noch is Hij verwerkt. Als ik zeg Vader dan bedoel ik letterlijk in de metaforische zin dat Allah de gever van leven is. Ik noem bijvoorbeeld Adam vrede zij met hem mijn vader niet omdat hij letterlijk mijn biologische vader is maar omdat wij allen afstammen van Adam vrede zij met hem dus weer een metafoor.

    Maar nergens heb ik geclaimd te zeggen dat Allah kinderen heeft laat ik dat duidelijk maken en iedereen die mij dat hier aansmeert moge de vloek van Allah over hem heen komen amin.
    Heavy

  4. #169
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Nee, ik noem Allaah mijn Rabb. Ik vind de term vader niet kunnen, wat er ook mee bedoelt wordt. Ik heb al eerder aangegeven dat het geen basis heeft.
    Maak jij hem dan ff wijs dat het geen basis heeft en dat het niet kan amigo
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  5. #170
    MVC Lid

    Reacties
    455
    30-10-2017

    ben dus niet de enige die tdm niet vertrouwt

  6. #171
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Chucky. Bekijk reactie
    ben dus niet de enige die tdm niet vertrouwt
    Nee jij, Italia en Hakeem toevallig allemaal trollen die hier bekend staan om te trollen en een aanvaring met mij hebben gehad. Ik verberg niks vraag en ik geef overal open antwoord op.
    Heavy

  7. #172
    MVC Lid

    Reacties
    4
    15-11-2017

    Aarde kan plat zijn (... even A_bars blij maken ...), maar dan moet je het bekijken vanuit een hele andere invalshoek.


    Bijvoorbeeld: Dit lijkt rond, maar het is toch wel plat:




    Wie zegt dat dit niet kan gelden voor de hele wereld waarin wij leven? Dus dat niet alleen de aarde "plat" is, maar ook echt alles om ons heen? Net zoals je in een computergame (2-dimensionaal) een 3D-wereld creëert en voor de personages in dat spel hun wereld echt 3D is, op die manier kan onze wereld ook echt 3D voor ons ‘lijken’. Een rond aarde is dan niet echt rond, maar vanuit een hogere realiteit gezien juist plat. De aarde kan dus best plat zijn (voor hogere wezens) en tegelijkertijd rond (voor ons). Het gaat hier dus niet alleen om de aarde die 'plat' kan zijn, maar de hele manier van ervaring van de wereld waarin wij leven (eigenlijk is dit een hele andere discussie).

    Om beter te verduidelijken wat ik zeg:




    Dit is de aarde en die is ROND. Toch wordt het zo geprojecteerd op je beeldscherm en is de afbeelding (2-dimensionaal) gewoon platter dan een pannenkoek.

    Voor de personages (hieronder) in een spel is hun wereld 'echt' 3-Dimensionaal: Ze kunnen springen, bukken, naar links/recht, of naar voren/achter, rondom objecten gaan, er gelden zelfs allerlei ("natuur")wetten, toch wordt het voor ons op een beeldscherm geprojecteerd en is het allemaal gewoon 2-dimensionaal/plat.





    Zoiets zou ook kunnen gelden voor onze wereld waarin wij de personages zijn.

    A_bdars heeft dan eigenlijk wel gelijk: De aarde is plat, ....... maar hij/wij ook.


  8. #173
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Nee jij, Italia en Hakeem toevallig allemaal trollen die hier bekend staan om te trollen en een aanvaring met mij hebben gehad. Ik verberg niks vraag en ik geef overal open antwoord op.
    Wou ik net zeggen, hakeem en italia hebben een persoonlijke vete met jou en die drollen verdraaien gewoon jou woorden en bedoelingen
    Ik vertrouw jou meer dan die drollen bij elkaar dus trek niks van hun aan broeder
    Als de vliegen vliegen vliegen de vliegen vliegensvlug.

  9. #174
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Marokko-nl-Imam Bekijk reactie
    Wou ik net zeggen, hakeem en italia hebben een persoonlijke vete met jou en die drollen verdraaien gewoon jou woorden en bedoelingen
    Ik vertrouw jou meer dan die drollen bij elkaar dus trek niks van hun aan broeder
    Doe ik ook niet zijn ze niet waard.
    Heavy

  10. #175
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Geen idee
    dacht ik al, levenloos dus

  11. #176
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    ik verberg geen kufr a ezel de munafiq verberft kufr zoals dat in jouw gevak is die Allah als zijn vader ziet.

    waar gaat dit over man zijn jullie verliefd op elkaar oulla

  12. #177
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Deen Bekijk reactie
    Als je beweerd dat de aarde rond is, met bewijs van de onderzoeker en wetenschappers van tegenwoordig.
    Dan moet je ook ze geloven in dat je van een aap afstamt? Daar hebben ze misschien nog wel sterkere bewijzen voor dan foto's van de aarde..
    Waarom vertrouw je ze in 1 gedeelte en in de andere niet?
    Foto's/video's zijn makkelijker te vervalsen dan de bewijzen die zij hebben dat wij van apen afkomen..

    Dus je moet dan zeker niet diegene die geloven dat de aarde plat is verkleinen. Diezelfde wetenschappers(en hen volgers) lachen je uit omdat jij zegt deze "ronde" aarde is geschapen door Allaah subhanna wa ta ala..
    Jullie zeggen wel dat de wetenschap dingen kan vervalsen maar je kan het nog altijd zelf nagaan. Kan jij na gaan of god bestaat ?

  13. #178
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Jullie zeggen wel dat de wetenschap dingen kan vervalsen maar je kan het nog altijd zelf nagaan. Kan jij na gaan of god bestaat ?
    Wetenschap werkt niet met feiten en wetenschap kan fouten maken.
    Dit zijn gewoon principes waar ze het over eens zijn.
    Heavy

  14. #179
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door AntiIrjaa Bekijk reactie
    Tdm jankt 24 uur voor aandacht op topic van mn tante same met durani zn nepprofiel marokko.nl imam
    Je tante boeit me vrij weinig en ik ben geen imam.
    Heavy

  15. #180
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door AntiIrjaa Bekijk reactie
    Tdm jankt 24 uur voor aandacht op topic van mn tante same met durani zn nepprofiel marokko.nl imam
    Je kan alle nicks van je wat ervan nog overgebleven is uit de kast halen want je volgende ban is weer onderweg
    Als de vliegen vliegen vliegen de vliegen vliegensvlug.