1. #1
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Post Contrast

    Ik kom niet uit een grote stad.... laat ik daar mee beginnen en dat duidelijk maken in mijn kort betoog.

    Mijn ervaring in Nederland en met meeste Nederlanders is, dat als ik bijvoorbeeld voor werk of voor sollicitatie of voor training naar een grote stad moest of moet,
    men in de grote steden vaak bij mij uitkwam met de stempel: jij bent wel goed geintegreerd of jij bent wel relaxed/normaal of met jou kan je gewoon praten en je komt op tijd je bent betrouwbaar en mensen kunnen op jou aan.
    Kortom, zou je niet iets willen doen voor Marokkaanse jongeren of spreken of iets of een soort van "brug" worden tussen de culturen?.
    En waarom? nou men ziet je daar al gauw als een pionier onder de allochtonen, iemand die wel wilt (tussenhaakjes)

    Ben je in je eigen stad of een stukje verder op, met veel minder populatie.
    Dan ben je de buitenlander, de kleurling, de donkere die te stom is om zijn veters te strikken.
    "weet jij wel hoe een deur opengaat"


    Dit is en zijn maar korte voorbeelden, maar het is voor mij bizar om dit contrast te ervaren, en daarbij ook neem ik de ervaring mee, en krijg en heb ik het gevoel alsof de "stomme" mensen je echt naar hun niveau trekken,
    en je jezelf echt gaat of wilt verdedigen met: "ja ik weet hoe die deur opengaat, ik laat het je zien"
    Al ben je 100 jaar dan nog zal je je moeten bewijzen aan dit soort mensen.

    Vraag en kwestie is: hoe verrijk je je geest en denkvermogen door je te distantieren van deze mentaliteit.
    (let wel deze mentaliteit is niet alleen geschonken aan blanke autochtoonse Nederlanders)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Negeren en denken daf ze lomp zijn. Meer kan je niet doen.

  3. #3
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    Negeren en denken daf ze lomp zijn. Meer kan je niet doen.
    Dat is een optie, maar waarom zou ik de optie kiezen om mezelf te laten doen denken dat hun lomp zijn? die denkwijze infecteerd uiteindelijk toch jouw visie en mentale ontwikkeling, arrogantie is voor mij een verwerpelijk iets, superieuriteit tegenover andere mensen netzo,
    als ik dat zou aannemen wat jij zegt zou ik op ze neerkijken en mezelf een eigenschap aanleren (onbewust) waar ik principieel op tegen ben.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Dat is een optie, maar waarom zou ik de optie kiezen om mezelf te laten doen denken dat hun lomp zijn? die denkwijze infecteerd uiteindelijk toch jouw visie en mentale ontwikkeling, arrogantie is voor mij een verwerpelijk iets, superieuriteit tegenover andere mensen netzo,
    als ik dat zou aannemen wat jij zegt zou ik op ze neerkijken en mezelf een eigenschap aanleren (onbewust) waar ik principieel op tegen ben.
    Heeft niks met arrogantie te maken. Ik krijg zo vaak te horen: Jij ziet er niet Marokkaans uit en waarom hebben jullie het wel allemaal goed gedaan en waarom ben jij zo wit en waarom.... En dan denk ik bij mezelf, zij zullen mij als Marokkaanse toch nooit accepteren ook al ben ik hier geboren en speek ik mss wel beter ABN, mijn naam zorgt ervoor dat ik die Marokkaanse ben en blijf. Dus voor je gemoedsrust moet je je er gewoon bij neerleggen. Zo zie ik het en het scheelt je een hoop hoofdpijn.

    Al begrijp ik jou ook helemaal. De Marokkanen in de grote steden zijn meestal niet om over naar huis te schrijven. Ik schrik zelf ook als ik in mijn geboortestad ben of in Rotterdam en Den Haag.

  5. #5
    Ottoman Caliphate

    Reacties
    500
    12-03-2016

    je moet leren voor jezelf opkomen dat kan inhouden dat je soms orde op zaken stelt door duidelijke grenzen en regels te stellen. dat kan door mensen ervaren worden als bijdehand, agressief etc. maar je goede naam in ere houden moet wat kosten.
    zelf kan je ook rusteloosheid ervaren door datgene hierboven op te volgen maar op een gegeven moment wordt het een tweede nature en verloopt alles automatisch.
    uiteindelijk ben je veel scherper geworden.
    PRO-Erdogan & PRO-AKP | Heeft schijt aan alle islamofoben en Turkije-haters |
    Onze tijd is aangebroken! | Allāhu Akbar | Solidair met Syrië, Palestina en Burma.

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Je zou groter kunnen denken dan je nu wellicht denkt(geen verwijt). Dit 'soort problemen' komen overal ter wereld voor. De 'zogenaamde uitzonderingen' van stereotypes hebben hier overal mee te maken.
    Blijf trouw aan je eigen principes en normen en waarden.

  7. #7
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    "watch your thoughts, for they become words. Choose your words, for they become actions. Understand your actions, for they become habits. Study your habits, for they will become your character.
    Develop your character, for it becomes your destiny."

  8. #8
    offline

    Reacties
    475
    03-02-2013

    ^^ Hele wijze woorden! bedankt voor het delen!
    My words are my property.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Vragen waar hun domme vragen vandaan komen, op het moment zij die stellen. Maar dan formuleer je de vraag natuurlijk anders, en misschien dat jullie er beide wijzer van worden door meer begrip voor elkaar te hebben nadat jullie een gesprek hebben gevoerd over hoe en wat enz. Mohiem, dus terplekke vragen hoe of wat als iemand iets kwetstend zegt, want geloof het of niet, 9 van de 10 x is het oprecht ontwetendheid.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  10. #10
    MVC Mtiwie

    Reacties
    2.795
    04-11-2005

    Niet denken.maar doen.

    Verstuurd vanuit West
    nemo tenetur prodere se ipsum

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    121
    20-06-2015

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Vragen waar hun domme vragen vandaan komen, op het moment zij die stellen. Maar dan formuleer je de vraag natuurlijk anders, en misschien dat jullie er beide wijzer van worden door meer begrip voor elkaar te hebben nadat jullie een gesprek hebben gevoerd over hoe en wat enz. Mohiem, dus terplekke vragen hoe of wat als iemand iets kwetstend zegt, want geloof het of niet, 9 van de 10 x is het oprecht ontwetendheid.
    Je bent wel slim geworden heh jij

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Citaat Geplaatst door paarsokken Bekijk reactie
    Je bent wel slim geworden heh jij
    Sinds ik op m.nl zit, is het begonnen
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Sinds ik op m.nl zit, is het begonnen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    The dream is the real. The hustle is sold separately