1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Strengere voorwaarden voor behalen rijbewijs in Marokko

    Doel: het aantal verkeersongevallen verminderen



    De staatssecretaris voor Transport, Mohamed Najib Boulif, lijkt vastbesloten de voorwaarden voor het verkrijgen van rijbewijzen aan te scherpen. Men wil hiermee het grote aantal verkeersongevallen verminderen, meldt medias24.

    Op een persconferentie, die op woensdag 8 november in Rabat werd gehouden, kondigde Najib Boulif verschillende maatregelen aan om strengere regels in te voeren voordat rijbewijzen worden uitgereikt.

    De aangekondigde maatregelen zijn:

    - de verhoging van het slagingspercentage voor de theoretische tests op basis van 34 van de 40 punten voor de categorie B en 40 punten van de 46 voor de categorie CD,

    - de duur van het behalen van het rijbewijs wordt vastgesteld op ten minste 45 dagen tussen de datum van ondertekening van het opleidingscontract tussen de kandidaat en de instelling en die van de eerste praktijktest,

    - de vragen van de theoretische test zullen worden herzien,

    - de opleidingskosten (categorie B) worden vastgesteld op 37 dirham per uur voor de theoretische test en 75,5 dirham voor de praktijk test.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    101
    23-01-2017

    Super zo moet zijn , politie moet meer streng op straat ! Meer flitspaal zetten

  3. #3
    life is beatifull

    Reacties
    863
    11-02-2005

    Wat een onzin regels zeg. Ik denk dat de maatregelen niet echt zullen helpen want het probleem zit ergens anders. Namelijk CORRUPTIE!!
    Voor 300DH (dit is geen grap!) kan je een rijbewijs B "kopen" en daar hoor ik niets over!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Ik weet niet wie t vertaald heeft maar "verhoging van het slagingspercentage" zou betekenen dat je de vragen makkelijker moet maken. Ze zullen wel bedoelen dat je meer antwoorden goed moet hebben.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Lees ik het goed? Staat er nou behalen of betalen van het rijbewijs?

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    67
    05-11-2008

    je bedoelt 3000 dirham

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door Jamel Bekijk reactie
    Super zo moet zijn , politie moet meer streng op straat ! Meer flitspaal zetten
    Meer flitspalen zorgt niet voor minder ongelukken.

    Sterker nog, in veel gevallen is een flitspaal de veroorzaker van het ongeluk doordat er vaak plotseling wordt afgeremd bij het zien van een flitspaal.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!