1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Alle stoffen veranderen uit zichzelf. De supersterke binding die atomen maken tot de atomen die ze zijn, vervallen uiteindelijk. Daar is geen invloed van buitenaf voor nodig. Natuurkundig gezien zal de kosmos vervallen tot een grote uniforme soep van de meest elementaire deeltjes.

    Daarnaast worden ze inderdaad gevormd tot de constellaties waarin ze zich bevinden, door externe omstandigheden.

    Maar nogmaals: het schiet van het georganiseerde organische leven (en een veronderstelde verandering?) tot atomair niveau. Beetje verwarrend en vaag zo. Een zaadje verandert atomair niet namelijk. een ontwikkelende plant aggregeert andere stoffen in zijn vorm. De atomen van het oorspronkelijke zaadje veranderen helemaal niet.
    Er is constante interactie en invloed van buitenaf op alle stoffen hier op aarde...is het niet warmte of koude dan zijn het wel neutrinos's die door alles heen schieten en zo de invloed op atomen en materie van buitenaf zijn.

    Het zaadje was een voorbeeld...om de discussie simpel te houden en aan te tonen dat dit onderzoek gewoon een stapje is op het bekende pad van leven..En niet van de oorsprong van leven zoals beweerd wordt.

  2. #17
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Molecules hebben zich toevallig in schoonheid, hersenen en intelligentie gevormd....
    Een interessante analogie om schijnbaar intelligent gestuurde natuurlijke processen te begrijpen zijn spreeuwenzwermen.
    Er is niet 1 spreeuw die de leiding neemt.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Onderzoekploegen van universiteiten in verschillende landen zijn dag in dag uit bezig met onderzoek naar het ontstaan van leven op aarde.
    Buitengewoon interessant en er is al het nodige gevonden.

    Zoekt en gij zult vinden, niet waar!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Onderzoekploegen van universiteiten in verschillende landen zijn dag in dag uit bezig met onderzoek naar het ontstaan van leven op aarde.
    Buitengewoon interessant en er is al het nodige gevonden.

    Zoekt en gij zult vinden, niet waar!
    Amen

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Uhm, nou nee. Neutrino's oefenen nu juist helemaal geen interactie uit. Ze zijn nagenoeg inert.

    Het zaadje was een slecht voorbeeld, kun je ook zeggen.

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Er is constante interactie en invloed van buitenaf op alle stoffen hier op aarde...is het niet warmte of koude dan zijn het wel neutrinos's die door alles heen schieten en zo de invloed op atomen en materie van buitenaf zijn.

    Het zaadje was een voorbeeld...om de discussie simpel te houden en aan te tonen dat dit onderzoek gewoon een stapje is op het bekende pad van leven..En niet van de oorsprong van leven zoals beweerd wordt.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Uhm, nou nee. Neutrino's oefenen nu juist helemaal geen interactie uit. Ze zijn nagenoeg inert.

    Het zaadje was een slecht voorbeeld, kun je ook zeggen.
    Kan ik doen....ik doe het echter niet.

    Fijne middag.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Fijne middag!

    (En wat bedoel je met: dit is geen onderzoek naar het begin van het leven? Dat is het juist wel: met deze sprong is er leven op aarde waar er voorheen geen was.)


    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Kan ik doen....ik doe het echter niet.

    Fijne middag.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Fijne middag!

    (En wat bedoel je met: dit is geen onderzoek naar het begin van het leven? Dat is het juist wel: met deze sprong is er leven op aarde waar er voorheen geen was.)
    Ik ga het nog eens uitleggen jakko

    Of je probeert te begrijpen wat ik bedoel of je doet het niet.

    Biochemisch proces neem die twee woorden goed op en houd ze in gedachte.... lees het artikel nog eens en je begrijpt hopelijk nu wel wat ik bedoel.

    Al betwijfel ik het..want je vond mijn voorbeeld al geen goede en daarbij acht je mijn denken toch al minderwaardig aan de jouwe.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    nu nog de oorsprong van deze Molecule zien uit te vinden..
    ben benieuwd hoe uit het niets iets kan ontstaan..

  10. #25
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Ik begrijp niet dat wetenschappers überhaupt moeite doen om de oorsprong van het leven te willen achterhalen.

    Tevergeefse moeite als je het mij vraagt. Ze kunnen beter het geld in andere nuttige en noodzakelijke onderzoeken steken.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ja Biochemisch proces, I get it.

    Maar wat bedoel je dan?
    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ik ga het nog eens uitleggen jakko

    Of je probeert te begrijpen wat ik bedoel of je doet het niet.

    Biochemisch proces neem die twee woorden goed op en houd ze in gedachte.... lees het artikel nog eens en je begrijpt hopelijk nu wel wat ik bedoel.

    Al betwijfel ik het..want je vond mijn voorbeeld al geen goede en daarbij acht je mijn denken toch al minderwaardig aan de jouwe.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ja Biochemisch proces, I get it.

    Maar wat bedoel je dan?

    Dat het bindende stofje niet zonder externe factoren kan...zoals een habitat, energie en andere stofjes om tot leven te komen.

    Je kan net zo goed zeggen dat de oorsprong van het leven energie is.(of die habitat of die andere stofjes die gebonden worden)

    Ik denk zelfs dat wanneer je stelt dat de oorsprong van leven energie is je de werkelijkheid meer recht doet.

    Nogmaals het zou pas echt interessant worden als een stofje zonder één van deze externe factoren zelf tot leven kwam. ..dat stofje zou werkelijk de bron van leven zijn....waar nu over gepraat wordt is een proces zoals dat voor een ieder al bekend is....het vindt enkel plaats op nanonivo. En daardoor lijkt het totaal iets anders maar dat is het niet...Het is een proces geen oorsprong

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Ik begrijp niet dat wetenschappers überhaupt moeite doen om de oorsprong van het leven te willen achterhalen.

    Tevergeefse moeite als je het mij vraagt. Ze kunnen beter het geld in andere nuttige en noodzakelijke onderzoeken steken.
    Komt door de drang die voortvloeit uit de vurige wens dat er geen almachtig wezen bestaat...geld noch moeite wordt bespaard om dit bewijs te vinden.

  14. #29
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Komt door de drang die voortvloeit uit de vurige wens dat er geen almachtig wezen bestaat...
    geld noch moeite wordt bespaard om dit bewijs te vinden.
    Nee.
    De mens is altijd een onderzoeker geweest.
    Had de mens die drang niet, dan leefden we nog in het stenen tijdperk.

    Dat vetgedrukte is natuurlijk onzin.
    Bestaat die vurige wens dan?
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Ik begrijp niet dat wetenschappers überhaupt moeite doen om de oorsprong van het leven te willen achterhalen.

    Tevergeefse moeite als je het mij vraagt. Ze kunnen beter het geld in andere nuttige en noodzakelijke onderzoeken steken.
    Er wordt heel veel tijd en geld besteed aan wetenschappelijke onderzoeken op tal van terreinen.
    Waarom niet t.a.v. het ontstaan van het eerste leven op aarde?